SMC/ dubbelmoral

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Parced skrev:
2316336 Det är möljligt att vi missat en fantastisk instruktör i VV men han är inte instruktör av ovan nämnda skäl. Anledningen att det var Tuben som gav honom beskedet är att att det är han som är ansvarig för vår aspirantutbildning. Beslutet att VV inte blev instruktör ligger hos oss som är ansvariga för att bedriva utbildningen och vi är eniga.

Pär
Tjena Pär.
Min gissning är att det som fått VV helt skogstokig över det här handlar om det han själv beskriver som "lika inför lagen". Om andra kommit undan med det vid andra tillfällen så är det en särbehandling av VV som inte känns helt rättvis. Var ni eniga även vid dom besluten? Att sen göra skillnad på wheelies beroende på utförande gör väl inte saken bättre.

Samtidigt så känns ett utspel som VV gör här en aning barnsligt.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Visst det var kanske lite fel att wheela på nån sån smc kurs men samtidigt tycker jag det hade räckt med en varning.
Och är där fler som gjort det så ska smc inte göra skillnad på folk och folk.

Kunde kanske stillat sig och väntat till onsdagsgazzen.

Då VV i övrigt kör mycket bra och hanterar hoj väl.

Han tog trots allt hänsyn till att inga fler var på banan eller inom osäker radie.

Tycker det är synd ni utesluter honom,somsagt en varning hade räckt och han är trots allt säkert en bra kursledare som kan dela med sig mycket till övriga.

Och kanske lite väl snabbt av VV att spy på SMC,ni kanske skulle kunna reda ut det mer privat först och på nåt sätt gottgöra varandra eller få en ny chans.

Stå på dig VV :)

Cybercat

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R6
trollkarlen skrev:
PS Är de nån praxis på SMC att inte ha nån avatar lr :)
/R

Nix, ingen praxis på det :)

I övrigt vill jag tillägga att det är svårt för icke inblandade att få en korrekt bild av någonting som hänt, när man inte har all information som finns.

Lite popcorn-varning på det här.

:pannkyss på er alla

//Nina, SMC-instruktör som inte heller kan uiiila

Robz

Guest
SMC missar en bra Instruktör och en informell ledare, som dock har lite svårt för regler och gillar att retas med moraltanter (jag är själv lite moraltant :rolleyes: ) så ofta det går och därmed bryta både officiella och inofficiella regelverk.
Då jag också anser mig känna Tuben någorlunda, skulle jag tro att det var ett svårt beslut - men att sätta ned foten ibland och vara rakryggad är ett måste för en Instruktör.

Vad någon gör utanför banan anser jag inte riktigt hör hemma här - endast offentliga personer (dvs Poliser, Politiker, Skådespelare, osv...) bör tänka på vad de gör privat, enligt mina värderingar i alla fall.

VV är fortfarande högst välkommen i Instruktörsgänget i SSEMSE, FRÅN MIN SIDA i alla fall :tummenupp ....men även här har varning utdelats, och därmed bör VV vara lite försiktig med bus - även i Depån oavsett SSEMSE arrangemang :rolleyes:

Vi ses Micke!

Last edited:
Gick med
12 Jul 2003
Hoj
The Beast
Parced skrev:
2316336

Jag som alla andra instruktörer kör ibland bankörningar eller går kurser i syfte att köra snabbare på bana. Syftet med dessa bantillfällen är inte det samma som när SMC håller kurser och därför kräver vi att man som instruktör föregår med gott exempel varje gång man ikläder sig skinn och gränslar sin älskade MC.
Skämtar du?
Annars är det inte många av era instruktörer som har tagit åt sig av det budskapet.
Dem i min krets som "svinar" mest e ju just SMC instruktörer. :va

yoohan

Team Manwhore
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Honda VTR1000 SP-1
Nåväl, det är väl som alltid, Norrlandpolisen kokar mest hemma, snutbarnen snattar mest, moderaternas barn blir anarkister, akademikernas barn hamnar på folkhögsskola, ambulansförarna kör fortast på motorvägen "off duty", väktare och ordningsvakter är de som slåss på fritiden, läkarna röker, and i can go on for ever and ever and ever.

Antagligen känner väl VV exakt samma sak för SMC, och det är väl tyvärr inget nytt att samhället - människor - och även djur fungerar på detta vis. Förmyndandet och spänningen att göra tvärtom kommer inte upphöra, och med det sagt så ska man nog ha det i åtanke när men utnämner sig till chef / lärare / instruktör... Det bästa sättet att vara en förebild är inte alltid att vara en "fucking boy scout" / bror duktig / mitt ord är lag, men inte för den sakens skull heller vara en komplett vildhjärna som pushar på andra att göra dumheter, eller att beté sig på ett olämpligt sätt.

Men onekligen finns det ju en spänning i att testa gränserna lite, varesig man är en politiker med ett kreditkort, en polis med en volvo t5, eller en von vettet med ett stort ego. I min värld är det ytters naturligt alltihop, och hade man helhjärtat satsat på att vara en idealisk förebild, en ofelbar riddare av rang, eller balettdansare i trikå så kanske man hade kunnat lösa situationen annorlunda, liksom att man inte hade behövt köra i diket på 70-väg, peta på den nymålade väggen, se om isen höll, eller testa att ta frugan i tvåan på fyllan, fastän man mer eller mindre visste att det skulle gå åt helvete...

Ville bara göra ett inlägg om orsakerna, hellre än att kvida över att det orättvist eller omoget eller fan vet vad folk tycker egentligen... det är NATURLIGT.

// Han som i värmen luktar.... just det, NATURLIGT :fyllisar

steka

Dansar helst i sin egen takt
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Bianchi 928 Carbon
trollkarlen skrev:
2316615 Jag skulle tycka det var as jobbigt att aldrig få släppa den rollen..

Kan va skönt att släppa alla hämningar lite då och då.

Min mormor sa alltid att:
"Livet är för viktigt för att tas på alvar"

PS Är de nån praxis på SMC att inte ha nån avatar lr :)

/R

Nej, jag har avatar men så är jag särskilt modig också :tungan

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Parced skrev:
2316336 Om sedan en instruktör gör en kort bakhjulskörning ut på start och mål så är detta inte heller acceptabelt och denna instruktör är vidtalad att detta är inte OK (ungefär som att jämföra med en böteslapp vid en trafikförseelse). Fortsätter detta beteende så är denna instruktör inte instruktör längre.
Pär
Varför har då andra SMC instruktörer som wheelat inte blivit avstängda?

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Parced skrev:
2316336 Jag delar helt och fullt Mats bedömning om hur VV kör och att han kan instruera på ett bra sätt men det torde inte vara en nyhet för honom att vi kräver ovan nämnda av våra instruktörer. Det är inte en fråga om att depån var full eller halvfull med deltagare, det räcker att det finns en deltagare kvar som ser vad som händer på banan! Att vara aspirant innebär ungefär samma sak som att köra upp för körkort. Man håller sig inom de regler som är uppsatta annars får man inget körkort. Om sedan en instruktör gör en kort bakhjulskörning ut på start och mål så är detta inte heller acceptabelt och denna instruktör är vidtalad att detta är inte OK (ungefär som att jämföra med en böteslapp vid en trafikförseelse). Fortsätter detta beteende så är denna instruktör inte instruktör längre.

Beslutet att VV inte blev instruktör ligger hos oss som är ansvariga för att bedriva utbildningen och vi är eniga.

Pär
Endast ett svar på Mr K:s och övrigas fråga om varför en instruktör klarar sig med en varning men inte VV. Von Vettet är tydligen (?) inte färdig instruktör.

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Maverick_ou812 skrev:
2318082 Endast ett svar på Mr K:s och övrigas fråga om varför en instruktör klarar sig med en varning men inte VV. Von Vettet är tydligen (?) inte färdig instruktör.
Sluta gissa igen. :va (Trodde du lärt dig vid detta laget .....) Söker ett riktigt svar ........
Är du SMC instruktör? Kanske bättre och låta killen jag quotade svara än att du gissar. Vad tycker du? Vill du att jag ska svara på frågor ställda til dig och gissa?

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Mr K skrev:
2318092 Sluta gissa igen. :va (Trodde du lärt dig vid detta laget .....) Söker ett riktigt svar ........
Är du SMC instruktör? Kanske bättre och låta killen jag quotade svara än att du gissar. Vad tycker du? Vill du att jag ska svara på frågor ställda til dig och gissa?
Där fick man för att man försökte vara lite hjälpsam... Vassego... :pannkyss

Cybercat

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R6
yoohan skrev:
...liksom att man inte hade behövt köra i diket på 70-väg, peta på den nymålade väggen, se om isen höll, eller testa att ta frugan i tvåan på fyllan, fastän man mer eller mindre visste att det skulle gå åt helvete...

:rofl :rofl

Parced

Instruktör SMC Skåne
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSXR 750
Mr K skrev:
2317375 Varför har då andra SMC instruktörer som wheelat inte blivit avstängda?

Snälla ni läs vad jag har skrivit...

Betydelsen av det som står är i och för sig i betraktarens ögon men så himla otydligt är väl ändå inte budskapet

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Parced skrev:
2318367 Snälla ni läs vad jag har skrivit...

Betydelsen av det som står är i och för sig i betraktarens ögon men så himla otydligt är väl ändå inte budskapet
Så det är ok för instruktörer och wheela men inte instruktörsaspiranter?
Dubbelmoral?

Talpai

Back to basic
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 625
Jag tycker detta hör till spelregler med race maskin.............
Stunta inom inhägnat område måste vara ok...........
som instruktör/ Ja han vill visa vad han kan!!!

Man ska även glädja publik...................
Tycker VV har hållt detta inom gränserna...............

SMC körningar är bra................
Men man ska inte glömma att ha roligt oxå.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Zmurfen skrev:
Dem i min krets som "svinar" mest e ju just SMC instruktörer. :va
Shhh, offentliga hemligheter talar man inte högt om. Vi håller oss till den oficiella versionen i den här tråden :rofl

yoohan

Team Manwhore
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Honda VTR1000 SP-1
Cybercat skrev:

Men du vet väl, att ibland håller isen, ibland är den målade färgen torr, ibland kommer man upp på vägen igen, och ibland gillar faktiskt kärringen det.... men det vet man inte förrens man provat... ibland kan man bara åka dit med en smäll på fingrarna! ;)

Vet inte om mina metaforer var lite för långsökta? :lol

trollkarlen

Med lem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSX-R 750, CBR 600RR banhippie
yoohan skrev:
2319485 Men du vet väl, att ibland håller isen, ibland är den målade färgen torr, ibland kommer man upp på vägen igen, och ibland gillar faktiskt kärringen det.... men det vet man inte förrens man provat... ibland kan man bara åka dit med en smäll på fingrarna! ;)

Vet inte om mina metaforer var lite för långsökta? :lol

Nepp dom va klockrena.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln