SMC gå ut ur NTF?

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Det känns ju så i första andetaget :mad: men det är ju en kanal ut där vi hojåkare kan lägga en spya tillbaka............

Fast att gå ur med buller och bong är ju en gigantisk "spya tillbaka" :)

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Gå ur NU!! Kika på vilka som sitter i NTF, det är feta proffstyckare med för mycket betalt som ryggdunkar varandra!

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
NTF:s arbete grundar sig på Nollvisionen.
I Nollvisionen ryms inte motorcyklar då de inte skyddar föraren nog.

Hur ska SMC alltså kunna påverka NTF ?

Då har ju VV lite stängsel o sätta upp, för Älgen Malte eller Valter Vildsvin passar inte heller in i den visionen... :näsblod

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Dax att väcka den här gamla tråden

:) Vägverket har fått kritik för sitt arbete med den berycktade Nollvisionen och får ingen extra anslag av regeringen till fartkameror m,m :hihi :hihi

Dessutom som låter det som NTF kommer att få minskade statsbidrag, om jag hörde rätt på nyheterna :hihi :hihi

Det tolkar jag som att den enfalldiga hastighetsdebatten borde ta en ny vändning.:arsele :arsele

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
:) Vägverket har fått kritik för sitt arbete med den berycktade Nollvisionen och får ingen extra anslag av regeringen till fartkameror m,m :hihi :hihi

Dessutom som låter det som NTF kommer att få minskade statsbidrag, om jag hörde rätt på nyheterna :hihi :hihi

Det tolkar jag som att den enfalldiga hastighetsdebatten borde ta en ny vändning.:arsele :arsele

För att citera VV eget folk: "Vi har under de senaste 10åren gjort många saker som var för sig är bra men summan av allt kanske inte alltid blivit så lyckat" Denna mening var även det enda vettiga uttalande jag hört av en representant från VV. Måste hålla med dig om att det det är dags att ta ifrån NTF och Claes Tingvall mfl mandatet då deras satsningar så tydligt missar målen. Personligen har jag helt tappat förtroendet för NTF och VV förmåga att inse att de måste förenkla trafikmiljön och focusera på att öka de enskillda trafikanternas "vakenhet" och kompetens att framföra sina fordon istället för att enbart focusera på hastigheten. SE bara på det nya fenomenet att bilister segar sig om vid omkörningar så de går farligt långsamt, allt för att VV och NTF har pläderat för att det är så farligt att köra för fort och dessutom gjort det dyrt, frågan är hur många som skadats eller dött pga att de kört om för långsamt med för hög växel osv, tidigare lärde man ut att omkörningar skulle ske under acceleration för att minimera tiden man ligger i bredd, numera verkar man vilja maximera den tiden:huvet

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0