Freedom
Guest
Skiter de i sina medlemmar?
Svaret var lite ironiskt, om en orginisation skiter i medlemmarna så är det befogat att gå ur. Jag tycker att SMC sköter sig bra. Men om nån tycker motsatsen så bör dom inte vara med i orginisationen.
Skiter de i sina medlemmar?
Ok. Jag är inte medlem i SMC.Svaret var lite ironiskt, om en orginisation skiter i medlemmarna så är det befogat att gå ur. Jag tycker att SMC sköter sig bra. Men om nån tycker motsatsen så bör dom inte vara med i orginisationen.
Ok. Jag är inte medlem i SMC.
Men jag försöker bilda mig en uppfattning om huruvida jag ska gå med eller inte.
Därav min fråga.
Men jag försöker bilda mig en uppfattning om huruvida jag ska gå med eller inte.
Därav min fråga.
1 anledning att vara med i SMC någon ?!
För att citera VV eget folk: "Vi har under de senaste 10åren gjort många saker som var för sig är bra men summan av allt kanske inte alltid blivit så lyckat" Denna mening var även det enda vettiga uttalande jag hört av en representant från VV. Måste hålla med dig om att det det är dags att ta ifrån NTF och Claes Tingvall mfl mandatet då deras satsningar så tydligt missar målen. Personligen har jag helt tappat förtroendet för NTF och VV förmåga att inse att de måste förenkla trafikmiljön och focusera på att öka de enskillda trafikanternas "vakenhet" och kompetens att framföra sina fordon istället för att enbart focusera på hastigheten. SE bara på det nya fenomenet att bilister segar sig om vid omkörningar så de går farligt långsamt, allt för att VV och NTF har pläderat för att det är så farligt att köra för fort och dessutom gjort det dyrt, frågan är hur många som skadats eller dött pga att de kört om för långsamt med för hög växel osv, tidigare lärde man ut att omkörningar skulle ske under acceleration för att minimera tiden man ligger i bredd, numera verkar man vilja maximera den tiden
Därav min fråga.
NTF får sina anslag minskade med 25 miljoner!Vägverket har fått kritik för sitt arbete med den berycktade Nollvisionen och får ingen extra anslag av regeringen till fartkameror m,m
Dessutom som låter det som NTF kommer att få minskade statsbidrag, om jag hörde rätt på nyheterna :hih
NTF får sina anslag minskade med 25 miljoner!
NTF får sina anslag minskade med 25 miljoner!
Ja, jag tyckte jag hörde det men det lät som en för stor summa, men det var alltså sant.
Man kan ju hoppas att de tar till säg av den kritiken efter som de tror att de har gjort ett bra jobb för att närma sig Nollvisionen,,, istället ökade trafikdödade i år trots alla fartkameror t,ex.
1 anledning att vara med i SMC någon ?!
En lite konstig aspekt i VV förklaring att olyckstalen gått upp pga högkonjunkturen och som de hävdar ökad trafik pga denna. I mina ögon ser det VÄLDIGT konstigt ut samtidigt som jag nyligt läst att drivmedelsförsäljningen gått ner för första gången, hur går det i hop med den VV hävdade ökningen av resandet
En lite konstig aspekt i VV förklaring att olyckstalen gått upp pga högkonjunkturen och som de hävdar ökad trafik pga denna. I mina ögon ser det VÄLDIGT konstigt ut samtidigt som jag nyligt läst att drivmedelsförsäljningen gått ner för första gången, hur går det i hop med den VV hävdade ökningen av resandet
Och anledning nummer två - i dessa dagar av mediadrev där "MC-döden" rubriksätts med vita texter på svart bakgrund, så behövs verkligen en lobbyorganisation.
Men då ska ju inte SMC vara medlem i NTF
NTF är starkt motorcykelfientliga, det är ofta dom som gör uttalanden om "MC-döden" till media.
Det var väl det som var ursprungsfrågan i tråden?
Jo men blir ju NTF vingklippta när de tappar 25 milj, i statsbidrag så de tappar jo en del kraft där
Nej jag är inte med och påverkar genom medlemskap i smc, de vill bara ha mina pengar så det har råd att göra ingenting precis som facket.
Rabatt kan jag fixa själv bra mkt bättre.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|