Kungen skrev:
CorbenDallas skrev:Det var inte den lilla prisökningen ni lagt till med. Hur motiverar ni den?
Färre deltagare?
/T
Kungen skrev:Nej tvärt om så har vi fler deltagare med denna gången. Men vårt problem är att vi har gått back på alla körningarna på grund av SMC rabatten.
+ vi har instruktörer som hoppar av som löpeld då vi inte har råd på något sätt att ge något till instruktörerna. inte pengar utan vad de vill ha är utbildning och för att vi skall få ekonomi i detta så vi har råd att utbilda våra instrktörer och bli bättre. så kostar det pengar.
Bike-Events har även höjt till 950:-
Priset på Banan har gått upp även i år.
Så vi har inget val om vi skall fortsätta vår värksamhet.
________
/Kungen
Tja vissa såg det inte som publicitet åt SMC utan snarare som ett sätt att gratisköra, detta trots att vi gjorde flera filmer som fortfarande ligger på www.ketogan.com, den svenska av-hund-sjukan kanskeZilversurfer skrev:Jag kan också hjälpa till, sätt mig några pass som flaggvakt, så kan jag köra resten, Vad har det blivigt för gnäll ang. filmning Micke?
Mvh//ZS
Kungen skrev:Nej tvärt om så har vi fler deltagare med denna gången. Men vårt problem är att vi har gått back på alla körningarna på grund av SMC rabatten.
+ vi har instruktörer som hoppar av som löpeld då vi inte har råd på något sätt att ge något till instruktörerna. inte pengar utan vad de vill ha är utbildning och för att vi skall få ekonomi i detta så vi har råd att utbilda våra instrktörer och bli bättre. så kostar det pengar.
Bike-Events har även höjt till 950:-
Priset på Banan har gått upp även i år.
Så vi har inget val om vi skall fortsätta vår värksamhet.
________
/Kungen
GSXR1100R skrev:Tja vissa såg det inte som publicitet åt SMC utan snarare som ett sätt att gratisköra, detta trots att vi gjorde flera filmer som fortfarande ligger på www.ketogan.com, den svenska av-hund-sjukan kanske
oscar skrev:Jag kan agera instruktör gratis!
Zilversurfer skrev:Så f*n heller - jag var först...seså stick iväg nu
Detta är redan utrett och enligt SMC så får jag filma på banan om jag vill, men jag har nog ingen lust längre och i år så tar vi nya grepp istället, dessutom kan du och Oscar ställa er bakom mig i kön, jag va förstZilversurfer skrev:Vem kan vara så förbannat korkad att bil avund :kocko
GSXR1100R skrev:Detta är redan utrett och enligt SMC så får jag filma på banan om jag vill, men jag har nog ingen lust längre och i år så tar vi nya grepp istället, dessutom kan du och Oscar ställa er bakom mig i kön, jag va först
oscar skrev:De vill nog ha någon som inte riskerar p-böter på banan!
Zilversurfer skrev:Muhaaaaaaa!, klock rent!!!
Kungen skrev:Kan vi göra såhär att de som vill hjälpa till på knutstorp hör av sig med ett PM till mig så skall jag vidare befodra det till den killen som ansvarar för intervju med nyblivna instruktörer.
För er som tror det är bara guld och gröna skogar att vara instruktör så kan jag berätta att det inte är så alltid.
Men skicka ett PM till mig Med ditt namn och telefon nummer så återkommer vi i ärendet.
CorbenDallas skrev:Berätta vad det innebär att vara instruktör. Det kan vara intressant att veta.
Vad finns för krav för att bli instruktör? Vad är det för utbildningar instruktörerna ska/vill gå? Hur många instruktörer har SMC och hur utbildas dessa?
Prishöjningen på Knutstorp, finansierar den bara oss härnere i Skåne eller hela landet?
AlexH skrev:Har själv hyrt Ring Knutstorp förra året och det är mer än banhyra som ska betalas: Airfence +5000:-, läkare & ambulans (obl. vid mc-körning) +8000:-och bensin till instruktörerna. I SMC's fall står de också för deltagarnas lunch vilket säkert kostar 7000:-/dag
BikeEvent är förvisso vinstdrivande men i de har också egen läkare, bjuder inte på mat och har inga instruktörer. Föråkare ja men inga vettiga instruktörer.
Efter en enkel huvudräkning inser man snabbt att de 950:- är ett ganska vettigt pris trots allt. Speciellt med tanke på att man får hjälp av killar som KAN köra hoj.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari