SMC körning på Ring Knustorp

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Det var inte den lilla prisökningen ni lagt till med. :va :brinnerup 63% från förra året...

Hur motiverar ni den?
Vad får jag förutom 20 extra pers att slåss med på banan o mindre körning??????????

Har jag missat nåt här eller?

/T

Last edited:

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
CorbenDallas skrev:
Det var inte den lilla prisökningen ni lagt till med. :va :brinnerup Hur motiverar ni den?
Färre deltagare?

/T

Nej tvärt om så har vi fler deltagare med denna gången. Men vårt problem är att vi har gått back på alla körningarna på grund av SMC rabatten.
+ vi har instruktörer som hoppar av som löpeld då vi inte har råd på något sätt att ge något till instruktörerna. inte pengar utan vad de vill ha är utbildning och för att vi skall få ekonomi i detta så vi har råd att utbilda våra instrktörer och bli bättre. så kostar det pengar.
Bike-Events har även höjt till 950:-

Priset på Banan har gått upp även i år.
Så vi har inget val om vi skall fortsätta vår värksamhet.
________
/Kungen

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Behöver ni funkisar/instruktörer? jag kommer nog INTE att filma på banan i år pga tidigare gnäll ifrån vissa, dock kan jag tänka mig att hjälpa till om det behövs och i mån av tid.

:tungan

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Jo, jag har sett att även Bike-Events höjt priserna. Men dom är ju ett vinstdrivande företag så där kan jag ha lite mer förståelse, även om deras höjning också är beklagligt hög.
Jag tycker bara att höjningen är väl rejäl.

Du drar in 40 papp mer per bandag nu jämfört med förra året. Det blir 200 papp totalt på 5 bankörningar. Minus banavgiften som gått upp några tusenlappar. Man får rätt mkt utbildning för dom pengarna.
Givetvis antaget att du drar fulla bandagar vilket jag är tveksam till att du får med den prislappen.

Men men, den som lever får se. En sak är i allafall säker. Det blir mindre tid på bananen i år.

Kungen skrev:
Nej tvärt om så har vi fler deltagare med denna gången. Men vårt problem är att vi har gått back på alla körningarna på grund av SMC rabatten.
+ vi har instruktörer som hoppar av som löpeld då vi inte har råd på något sätt att ge något till instruktörerna. inte pengar utan vad de vill ha är utbildning och för att vi skall få ekonomi i detta så vi har råd att utbilda våra instrktörer och bli bättre. så kostar det pengar.

________
/Kungen

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Jag kan också hjälpa till, sätt mig några pass som flaggvakt, så kan jag köra resten:), Vad har det blivigt för gnäll ang. filmning Micke?

Mvh//ZS

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Zilversurfer skrev:
Jag kan också hjälpa till, sätt mig några pass som flaggvakt, så kan jag köra resten:), Vad har det blivigt för gnäll ang. filmning Micke?

Mvh//ZS
Tja vissa såg det inte som publicitet åt SMC utan snarare som ett sätt att gratisköra, detta trots att vi gjorde flera filmer som fortfarande ligger på www.ketogan.com, den svenska av-hund-sjukan kanske :tungan

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Kungen skrev:

________
/Kungen

Jag kan agera instruktör gratis! :) :banana

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
GSXR1100R skrev:
Tja vissa såg det inte som publicitet åt SMC utan snarare som ett sätt att gratisköra, detta trots att vi gjorde flera filmer som fortfarande ligger på www.ketogan.com, den svenska av-hund-sjukan kanske :tungan

Vem kan vara så förbannat korkad att bil avund :kocko

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Zilversurfer skrev:
Vem kan vara så förbannat korkad att bil avund :kocko
Detta är redan utrett och enligt SMC så får jag filma på banan om jag vill, men jag har nog ingen lust längre och i år så tar vi nya grepp istället, dessutom kan du och Oscar ställa er bakom mig i kön, jag va först :D

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
GSXR1100R skrev:
Detta är redan utrett och enligt SMC så får jag filma på banan om jag vill, men jag har nog ingen lust längre och i år så tar vi nya grepp istället, dessutom kan du och Oscar ställa er bakom mig i kön, jag va först :D

De vill nog ha någon som inte riskerar p-böter på banan! :D

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
Zilversurfer skrev:
Muhaaaaaaa!, klock rent!!! :D

Kan vi göra såhär att de som vill hjälpa till på knutstorp hör av sig med ett PM till mig så skall jag vidare befodra det till den killen som ansvarar för intervju med nyblivna instruktörer.

För er som tror det är bara guld och gröna skogar att vara instruktör så kan jag berätta att det inte är så alltid.

Men skicka ett PM till mig Med ditt namn och telefon nummer så återkommer vi i ärendet.

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Kungen skrev:
Kan vi göra såhär att de som vill hjälpa till på knutstorp hör av sig med ett PM till mig så skall jag vidare befodra det till den killen som ansvarar för intervju med nyblivna instruktörer.

För er som tror det är bara guld och gröna skogar att vara instruktör så kan jag berätta att det inte är så alltid.

Men skicka ett PM till mig Med ditt namn och telefon nummer så återkommer vi i ärendet.

Berätta vad det innebär att vara instruktör. Det kan vara intressant att veta. :)
Vad finns för krav för att bli instruktör? Vad är det för utbildningar instruktörerna ska/vill gå? Hur många instruktörer har SMC och hur utbildas dessa?

Prishöjningen på Knutstorp, finansierar den bara oss härnere i Skåne eller hela landet?

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
CorbenDallas skrev:
Berätta vad det innebär att vara instruktör. Det kan vara intressant att veta. :)
Vad finns för krav för att bli instruktör? Vad är det för utbildningar instruktörerna ska/vill gå? Hur många instruktörer har SMC och hur utbildas dessa?

Prishöjningen på Knutstorp, finansierar den bara oss härnere i Skåne eller hela landet?

Jag kan skriva sida upp och sida ner om jag skall berätta allt.
Men kortfattat.

Man lägger ner ca 200timmar av sin egen tid och tar ut ca 7-12 semester dagar från sitt arbete utan att få ersättning för det.
När man agerar instruktör så handlar det om ca 30% körning och 70% som pedagog. Våra kurser är mycket väl genomtänkta när det gäller utbildnings mål. Det handlar om att när man åker från knudan efter en dag, så skall man komma ihåg så mycket som möjligt. Vi använder ett specielt utlärnings sätt till detta som jag inte går in på nu.

Till i år har vi möjlighet att skicka instruktörer på utbildning till SMC Stockholm. detta kostar pengar om man skall ha ca 10 pers boende på hotel eller dyl så kostar det ca 7-8000 per natt. Bara i boende kostnad.sedan tillkommer resersettning.

alla pengar vi får in på "våra" körningar på knustorp går oavkortat till SMC Skåne BKK avdelningen. Ingen annan som inte har med vår verksamhet att göra får ta del av de. i dag har vi ca 15 instruktörer och de förtbildas med pedagogik utbildningar och kör övningar är planen för i år. föregående år har vi inte haft möjligheter att utbilda oss som vi vill.
Just nu har vi för lite instruktörer som är med och drar detta projektet och jag har fått in en del intereserade personer som skall intervjuas och genomgå en rättspsykriatisk undersökning för att se om de är lämpade som instruktörer.

Hoppas du fått svar på dina frågor. har du fler eller inte är nöjd med svaret tycker jag vi tar det via telefon.

AlexH

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
Lånehoj
Har själv hyrt Ring Knutstorp förra året och det är mer än banhyra som ska betalas: Airfence +5000:-, läkare & ambulans (obl. vid mc-körning) +8000:-och bensin till instruktörerna. I SMC's fall står de också för deltagarnas lunch vilket säkert kostar 7000:-/dag

BikeEvent är förvisso vinstdrivande men i de har också egen läkare, bjuder inte på mat och har inga instruktörer. Föråkare ja men inga vettiga instruktörer.

Efter en enkel huvudräkning inser man snabbt att de 950:- är ett ganska vettigt pris trots allt. Speciellt med tanke på att man får hjälp av killar som KAN köra hoj. :cool:

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
AlexH skrev:
Har själv hyrt Ring Knutstorp förra året och det är mer än banhyra som ska betalas: Airfence +5000:-, läkare & ambulans (obl. vid mc-körning) +8000:-och bensin till instruktörerna. I SMC's fall står de också för deltagarnas lunch vilket säkert kostar 7000:-/dag

BikeEvent är förvisso vinstdrivande men i de har också egen läkare, bjuder inte på mat och har inga instruktörer. Föråkare ja men inga vettiga instruktörer.

Efter en enkel huvudräkning inser man snabbt att de 950:- är ett ganska vettigt pris trots allt. Speciellt med tanke på att man får hjälp av killar som KAN köra hoj. :cool:

Hmmm...det blir dyr 3-rättersmiddag det där....8000:-

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping