SMC körning på Ring Knustorp

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Zilversurfer skrev:
Jaha, då har man anmält sig, ska bli roligt, 7 Juli endast för klass 7.

Måste prova SMC´s upplägg har aldrig kört med dem tidigare.

Är du säker på att du är rätt målgrupp?

Målgrupp
Målgruppen utgörs inte av mc-förare som har längre erfarenhet av mer avancerad körning på bankörning eller tävling.
Målgruppen omfattar inte mc-förare som har behov av avrostningskurs.

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
#11 skrev:
Är du säker på att du är rätt målgrupp?

Målgrupp
Målgruppen utgörs inte av mc-förare som har längre erfarenhet av mer avancerad körning på bankörning eller tävling.
Målgruppen omfattar inte mc-förare som har behov av avrostningskurs.

Tack :Bugar det var snällt av dig. Jag skall inte köra någon Race detta året ( flyttat till hus = DYRT ) så jag tar alla tillfälligheter i akt att få köra på bana. Sen om det är bra eller inte, det får tiden utvisa.

Mvh//ZS

PS Kommer givetvis köra B-E också Ds

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Zilversurfer skrev:
Tack :Bugar det var snällt av dig. Jag skall inte köra någon Race detta året ( flyttat till hus = DYRT ) så jag tar alla tillfälligheter i akt att få köra på bana. Sen om det är bra eller inte, det får tiden utvisa.

Mvh//ZS

Det var skrivet med viss ironi :)

Funderar själv på att gå en kurs här i Linköping för att se hur det går till.
Jag är nyfiken och det finns säkert något att lära sig :tummenupp

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Zilversurfer skrev:

Mvh//ZS

Låter ju bra, då kanske vi slipper gräva upp dig ur sandfållorna denna sommar :lol

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
GSXR1100R skrev:
Låter ju bra, då kanske vi slipper gräva upp dig ur sandfållorna denna sommar :lol

Zilversurfer :fatta! GSXR1100R - ska bli skönt att inte köra med föraren som kör åt fel håll ( känns det som ), vet inte namn men han kör en grön Blysläde, vet du vem det är?:hihi

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Fråga: Om ni ska skicka iväg 15 pers på utbildning i sthlm i tre nätter á 1000 kronor / person / natt = 45´

Varför inte ta ner läraren till skåne, folk kan sova hemma och ni har vips tjänat minst 30-35´

Nu vill jag inte tjabbla eller gnälla, men lunch kan folk skaffa själva (jag personligen tar hellre med en bra lunch hemifrån till banan och betalar den själv) och det innebär ca -50kr / person och ni slipper ha folk som ordnar med det.

MCE (jag ger credit även här efter dagens åkning med dom) hade en kompetent körning idag som flöt jättbra på Anderstorp med bra föråkare och bra upplägg (iallafall för oss gatåkare, att blanda licensare och IF/T-H kanske inte var det bästa, men man lär så länge man lever). Den dagen med körning mellan 9-17 kostade 600:-

Visst, det är eldsjälar som anordnar det, men ska instruktörer ha betalt för slitage och liknande samt lite annat jox räcker väl det att höja till 700 (100 kronor / person * 100 deltagare = 10 000 kronor, höjer man till 750 blir det 15 000 (ganska mycket pengar))

Klarar andra (ex. MCE + Racingworld) att gå runt på 600 kronor så borde det inte vara omöjligt att klara det med en budget på 10-15´ högre (alltså slutpris konsument 700-750 kronor. )

men jag har nog fel (eller så går dom andra med ordentliga förluster)

//jaG

Ducatista

Varför åka när man kan köra själv
Gick med
18 Aug 2003
Hoj
Husqvarna 30Lyx -53
Zeb_Macahan skrev:
Varför inte ta ner läraren till skåne, folk kan sova hemma och ni har vips tjänat minst 30-35´

Nja, idén är god men glöm inte bort att man då måste fixa egen bana och avlöna kursledaren själv (om man får tag i någon som har tid och vilja).

Läste någonstans i början på tråden att någon tyckte att bara för att det var ett ideellt arrangemang så skulle det vara billigare.
Jag undrar varför det skulle kännas bättre att betala 950:- till ett kommersiellt bolag än till en förening.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping