Fråga: Om ni ska skicka iväg 15 pers på utbildning i sthlm i tre nätter á 1000 kronor / person / natt = 45´
Varför inte ta ner läraren till skåne, folk kan sova hemma och ni har vips tjänat minst 30-35´
Nu vill jag inte tjabbla eller gnälla, men lunch kan folk skaffa själva (jag personligen tar hellre med en bra lunch hemifrån till banan och betalar den själv) och det innebär ca -50kr / person och ni slipper ha folk som ordnar med det.
MCE (jag ger credit även här efter dagens åkning med dom) hade en kompetent körning idag som flöt jättbra på Anderstorp med bra föråkare och bra upplägg (iallafall för oss gatåkare, att blanda licensare och IF/T-H kanske inte var det bästa, men man lär så länge man lever). Den dagen med körning mellan 9-17 kostade 600:-
Visst, det är eldsjälar som anordnar det, men ska instruktörer ha betalt för slitage och liknande samt lite annat jox räcker väl det att höja till 700 (100 kronor / person * 100 deltagare = 10 000 kronor, höjer man till 750 blir det 15 000 (ganska mycket pengar))
Klarar andra (ex. MCE + Racingworld) att gå runt på 600 kronor så borde det inte vara omöjligt att klara det med en budget på 10-15´ högre (alltså slutpris konsument 700-750 kronor. )
men jag har nog fel (eller så går dom andra med ordentliga förluster)
//jaG