SMC kurs på Åsen 4-7 aug

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Jag var precis inne och titta på anmälningarna.

Det finns fortfarande ett antal platser kvar !

Ta chansen att gå kurs med det underbara gänget ifrån SMC Stockholm med diverse förstärkningar ifrån andra delar av Sverige.

4-5/8 är en tvådagars med helt individuell coaching. Det spelar ingen roll hur många steg man gått tidigare eller om man aldrig har varit på bana tidigare.

Den 6/8 och 7/8 är två endagars standard kurser med stegindelning. Dvs vi utgår ifrån vad man har lärt sig tidigare och går vidare.

För den ultimata upplevelsen, men bara för de riktigt intresserade, så kan man boka 4 dagar på raken och få en riktigt bra upplevelse !

Så, ta chansen nu när den fortfarande finns kvar !

www.svmc.se/school

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Det finns fortfarande platser kvar till Dubbeldagen den 4-5 augusti så passa på att anmäla er innan semesterkoman sätter in.

Vad gäller den 6-7 augusti så kommer vi strax att komma med en liten överraskning... :D

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag står på väntelistan för steg 4 dom dagarna ;)

Synd att det alltid eller iaf ofta blir väntelista på steg 4.. förstår såklart att det kräver fler instruktörer och därför inte sväljer lika många deltagare..

Men har hänt mig ett par gånger när jag blivit sugen på att boka nåt att det finns "fler än 10 platser" på de andra stegen men steg 4 är fullt..

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Synd att det alltid eller iaf ofta blir väntelista på steg 4.. förstår såklart att det kräver fler instruktörer och därför inte sväljer lika många deltagare..

Men har hänt mig ett par gånger när jag blivit sugen på att boka nåt att det finns "fler än 10 platser" på de andra stegen men steg 4 är fullt..

Det ska inte spela någon roll. Den 4-5 är en helt individuell kurs där stegen inte spelar någon roll. Den 6-7 kommer att göras om till en två dagars av samma modell om någon dag.

Jag ska kolla om det är något konstigt. Ingen ska behöva stå på väntelista än.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Det ska inte spela någon roll. Den 4-5 är en helt individuell kurs där stegen inte spelar någon roll. Den 6-7 kommer att göras om till en två dagars av samma modell om någon dag.

Jag ska kolla om det är något konstigt. Ingen ska behöva stå på väntelista än.

Mm, jag vet.. tänkte mer på de vanliga kurserna, att steg 4 ofta verkar ha ett ganska begränsat antal platser. Blir lite synd när man kört de andra stegen flera gånger och egentligen bara vill köra 4.

Det steglösa upplägget är helt kanon! Vilket jag också förmedlade i utvärderingen förra gången :)

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Mm, jag vet.. tänkte mer på de vanliga kurserna, att steg 4 ofta verkar ha ett ganska begränsat antal platser. Blir lite synd när man kört de andra stegen flera gånger och egentligen bara vill köra 4.

Det steglösa upplägget är helt kanon! Vilket jag också förmedlade i utvärderingen förra gången :)

Jo, det blir ju tyvärr så om man ska få någon som helst ekonomi i det. Steg 4 drar lite mer instruktörsresurser än de övriga stegen och ställer lite högre krav på erfarenhet både på instruktörer och deltagare.

Det är en av orsakerna till att SMC Stockholm kör Dubbeldagarna med "bara steg 4" i slutet av säsongen. Det är så många som då har behov av att få finslipa allt det ni lärt er under året.

Och med deltagare som du Peter så kan man inte misslyckas ;)

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Såja, då är man bokad 4-7 på Gelleråsen... Dela stuga någon ?

Stugorna på banan är uppbokade av SMC Stockholm för instruktörerna men det finns ju andra inte långt från banan.

Nu när vi släppte restriktionerna på de olika stegen har det kommit in en del anmälningar som legat och väntat. Det är kul.

Det finns fortfarande platser kvar, speciellt på lördag-söndag-kursen. Passa på att anmäla tanten (eller gubben), mamma, farfar, kusin, kompis eller egentligen vem som helst som kör hoj. :tummenupp

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Sådär ja. Nu börjar det ordna upp sig. Instruktörerna är klara (vilket skönt gäng det blir), vi håller på och fixar med de sista beställningarna och kursplatserna håller så sakta på att fyllas upp.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nu är det inte så där jättelänge kvar tills vi kör 2 x 2 dagar på Åsen.

Det finns fortfarande ganska bra med plats, speciellt på lördag-söndag.

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Tyvärr har det inträffat att vi har fullt med deltagare på dubbeldagen den 4-5 aug.

Som tur är så finns det fortfarande platser kvar den 6-7 aug.
Se till att boka in er i tid så att ni är säkra på att få en plats då.

Vi ses !

/ Göran

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Tyvärr??

Det är ju otroligt roligt!!!

Nu ska vi bara ha lika många på lördag-söndag. :D

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Hur är det med hastighetsgrupper i år? Är det 3 st eller 4?

Någon gång har det varit 4, men jag minns inte om det var på förra årets 2-dagars eller någon annan körning.

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Hur är det med hastighetsgrupper i år? Är det 3 st eller 4?

Någon gång har det varit 4, men jag minns inte om det var på förra årets 2-dagars eller någon annan körning.

Hej,

Det beror på antal deltagare.
Vi kommer troligtvis att köra 3 hastighetsgrupper.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln