SMC kurs på Åsen 4-7 aug

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Då var man hemma igen efter 4 kanondagar på Gelleråsen!
Helt mirakulöst (för att vara Sverige/Karlskoga) så var 3 av dessa dagar soliga.

Precis som förra året så var det ett grymt bra arrangemang! Eller dubbelt så bra t om i och med att det var 4 dagar istället för 2.

Det här steglösa upplägget är verkligen helt kanon, och något som jag verkligen hoppas återkommer nästa säsong!

Vill passa på att tacka Lime och Tord för all input som t om får ett hopplöst fall som mig att ta mig runt banan!

Sen är det givetvis alltid kul att träffa alla andra bekanta och obekanta ansikten!

På återseende!
 
Last edited:

Stormtropper

Numera ser man snabb ut(köpt helställ)
Gick med
24 May 2010
Ort
Huddinge
Hoj
1cylindrig med abs
Då var man hemma igen efter 4 kanondagar på Gelleråsen!
Helt mirakulöst (för att vara Sverige/Karlskoga) så var 3 av dessa dagar soliga.

Precis som förra året så var det ett grymt bra arrangemang! Eller dubbelt så bra t om i och med att det var 4 dagar istället för 2.

Det här steglösa upplägget är verkligen helt kanon, och något som jag verkligen hoppas återkommer nästa säsong!

Vill passa på att tacka Lime och Tord för all input som t om får ett hopplöst fall som mig att ta mig runt banan!

Sen är det givetvis alltid kul att träffa alla andra bekanta och obekanta ansikten!

På återseende!

Kan bara hålla med dig ,fast jag var bara där 2 dagar,upplägget kanon:tummenupp(lite regn skadar aldrig heller:D)man kör ju lite mjukare då....

Tack Svenne, för alla tips om hur man kör säkrare (samt tipsen som gör att man kan få lite slangbella effekt:D)

Nu får man nöta vidare ,vi ses framöver:yoparty
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Tack för kanonfina kursdagar. Har lärt mig ett och annat.... Ska nöta nu så det blir rätt.
 

sanna_h

Medlem
Gick med
7 Jan 2009
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-S1000F
En dag regnfritt av två är ändå rätt okej. Dessutom började jag inse att regnkörning faktiskt kan vara rätt skoj också och inte bara... karaktärsdanande. Lyxigt att få två kanonbra instruktörer alldeles för mig själv hela eftermiddagen idag, tack Cicci & Klas!
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Tack för kanonfina kursdagar. Har lärt mig ett och annat.... Ska nöta nu så det blir rätt.

Premiärvurpad också, bara en så'n sak. :D

Blev grymt på lördagen, mindre grymt på söndagen, men jävligt kul. Stort tack till arrangörerna och instruktörerna i allmänhet och Tom i synnerhet.
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Tack själva alla som kom och hade kul!

Det är kul att höra alla nöjda kommentarer.

Se till att gå in och utvärdera kursen på nätet (svmc.se) och skriv ner era tankar där.
Vad som var bra och vad vi kan göra bättre, så kommer vi försöka göra en ÄNNU bättre kurs till nästa år.

/ Göran
Kursansvarig 4-7/8 och TL den 7/8
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Mja, host host, det var ju en erfarenhet som man egentligen kunde varit utan även om jag lärde mig en del. :rolleyes: :D

Sånt händer. Och tänk på att under lördagskvällen så var det vid ett tillfälle så att över 60% av de närvarande hade vurpat under dagen. (Jo, man kan ha lite kul med statistik... ;) )

Tack till alla deltagare som kämpade på under speciellt söndagen.

Och framför allt vill jag lyfta fram de där som vi inte märker så mycket av under dagarna men som bara liksom finns där. Våra underbara resurser som flaggar, håller koll på oss på banan, fixar fika, fyller flaskor, bakar bullar (ja, nästan) och framför allt ser till att både vi instruktörer och deltagarna mår bra. :tummenupp
 
Last edited:

Cicci W

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Ort
Fruängen, Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
En dag regnfritt av två är ändå rätt okej. Dessutom började jag inse att regnkörning faktiskt kan vara rätt skoj också och inte bara... karaktärsdanande. Lyxigt att få två kanonbra instruktörer alldeles för mig själv hela eftermiddagen idag, tack Cicci & Klas!

Tack själv, väldigt roligt att ha dig som deltagare. Banne mig inte lätt att utmana i nya övningar, som direkt går ut och gör nästa övning eller justering korrekt på första varvet i nästkommande körpass :rolleyes::)

Ha det gott Sanna och fortsätt köra lika snyggt ;)

/Cicci
 

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Tack till mina deltagare under dessa 4 dagarna:
(Long)John, Idris(the Rainman), Stefan(sitta mjukt), Nisse(det visste jag ju), Janne(vilken skillnad), Mika(sätt på bastun) och JP(Däckkrängarmannen.)

Ni var bäst! :yoparty
Hoppas ni hade lika roligt som mig och att era öron inte har skavsår....:rolleyes:

mitt skinnställ är inte torrt än :D
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Tack till mina deltagare under dessa 4 dagarna:
(Long)John, Idris(the Rainman), Stefan(sitta mjukt), Nisse(det visste jag ju), Janne(vilken skillnad), Mika(sätt på bastun) och JP(Däckkrängarmannen.)

Ni var bäst! :yoparty
Hoppas ni hade lika roligt som mig och att era öron inte har skavsår....:rolleyes:

mitt skinnställ är inte torrt än :D

Kul hade vi ;)

Bastun var rokk n roll ;)

Mitt ställ är inte heller torrt för det regnade och åskade monsun på väg hem igår kväll från sista turen till Regnåsen i år ;)
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Tack till mina deltagare under dessa 4 dagarna:
(Long)John, Idris(the Rainman), Stefan(sitta mjukt), Nisse(det visste jag ju), Janne(vilken skillnad), Mika(sätt på bastun) och JP(Däckkrängarmannen.)

Ni var bäst! :yoparty
Hoppas ni hade lika roligt som mig och att era öron inte har skavsår....:rolleyes:

mitt skinnställ är inte torrt än :D

Tack själv! Det var både trevligt, roligt och givande, trots att farten bara sjönk för varje pass. Jag tyckte väl att jag kände igen ditt ansikte när jag såg dig på Gelleråsen. Nu när jag ser din avatar så fattar jag varför ;)
 

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Tack själv! Det var både trevligt, roligt och givande, trots att farten bara sjönk för varje pass. Jag tyckte väl att jag kände igen ditt ansikte när jag såg dig på Gelleråsen. Nu när jag ser din avatar så fattar jag varför ;)

Aaaah du kände inte igen honom utan smink är det det du säger? :yoparty
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Några filmsnuttar för er i snabb grupp 4-5/8. Fokus på svarta västar.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=5309713#post5309713

Märkligt att jag lyckades undvika att vara med på en enda sekund av filmerna. Jag tyckte att jag hade sett killarna i svarta västar ganska många gånger under dagarna och speciellt killen med min hojs tvillingbror. Den vet jag att jag såg många gånger.

Men jag brukar aldrig gilla att se mig själv på film, så det kanske är lika bra :).
 

Wisborg

Åker alldeles för lite =)
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Huddinge
Hoj
CBR 600rr,
Tack till mina deltagare under dessa 4 dagarna:
(Long)John, Idris(the Rainman), Stefan(sitta mjukt), Nisse(det visste jag ju), Janne(vilken skillnad), Mika(sätt på bastun) och JP(Däckkrängarmannen.)

Ni var bäst! :yoparty
Hoppas ni hade lika roligt som mig och att era öron inte har skavsår....:rolleyes:

mitt skinnställ är inte torrt än :D

Tack för att du tog dig tid och kom med värdefulla råd ang mitt däckstryck.

MVH Stefan Svarta VFR:en
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top