SMC-Kursen med stort K Kemora 2010

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Jag åt två Snickers igår, så nu är försäsongsträningen inledd :yoparty Bättre sent än aldrig..
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Hur lat får man va? Ska depåtältet ner varje kväll eller kan man lämna det på plats?

Ryssen kanske smyger in över finska gränsen och snor det?

Ja, jag har resfeber redan.

/A
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Så,bokad och klar på tallink,dyrt om man inte vill ha ekonomihytt då det bara fanns a-hytter och ekonomi kvar,det landade på 3200 för 2 pers med hytt ToR.

Ut lördag kväll,hem fredag morgon.

Börjar bli lätt less på snö nu,juli känns avlägset!

Henrik
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Så,bokad och klar på tallink,dyrt om man inte vill ha ekonomihytt då det bara fanns a-hytter och ekonomi kvar,det landade på 3200 för 2 pers med hytt ToR.

Ut lördag kväll,hem fredag morgon.

Börjar bli lätt less på snö nu,juli känns avlägset!

Henrik


Det blev Silja för oss då dom var billigare än Viking. 4pers och 2bilar med avfärd 17/7 kl. 19:30 från Värtan & hemfärd 23/7 kl. 20:15 från Åbo sluta på 5800kr.

Vad har ni andra bokat och fått betala? Hos Både Silja och Viking verkar det som att det börjar bli tomt på billiga hytter :näsblod
 

#46

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Hur lat får man va? Ska depåtältet ner varje kväll eller kan man lämna det på plats?

Ryssen kanske smyger in över finska gränsen och snor det?

Ja, jag har resfeber redan.

/A


Det är inga problem att lämna grejorna i depån!
Vi låser grindarna på kvällen. Men förra året var det några A-lagare där på kvällen och samlade burkar.:va men dom stack då dom såg oss komma dit.

Per
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Det blev Silja för oss då dom var billigare än Viking. 4pers och 2bilar med avfärd 17/7 kl. 19:30 från Värtan & hemfärd 23/7 kl. 20:15 från Åbo sluta på 5800kr.

Vad har ni andra bokat och fått betala? Hos Både Silja och Viking verkar det som att det börjar bli tomt på billiga hytter :näsblod


Bokat! :)
Blev hos Silja detta år.
Hos Viking var alla platser med släp slut enligt bokningssidan.
2980:- för bil+släp samt hytt.
Ringde till Silja och bokade och enligt dem hade det börjat ta slut på både hytter och platser för bil med släp.

Edit: glöm inte SMC-rabbaten hos Siljaline
 
Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Bokad.

Silja Tallink slutar på 3488:- för 2 pers i egen hytt + bil.

Man straffas lite för att dom inte fyller upp 4 bäddshytterna så 240kr extra per näsa mot om man är 4 pers i hytten.

Skönt att ha det gjort i alla fall.

5 månader kvar.

/A
 

Wremo

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
R1-05
Det blev Silja för oss då dom var billigare än Viking. 4pers och 2bilar med avfärd 17/7 kl. 19:30 från Värtan & hemfärd 23/7 kl. 20:15 från Åbo sluta på 5800kr.

Vad har ni andra bokat och fått betala? Hos Både Silja och Viking verkar det som att det börjar bli tomt på billiga hytter :näsblod

Betalade 3322 kr för 2 personer + hytt + bil + släp på Silja med avfärd 17/7 19:30 och hemfärd 23/7 08:15. På viking så var bil+släp platserna redan slut.
 

Cicci W

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Ort
Fruängen, Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Edit: glöm inte SMC-rabbaten hos Siljaline

Men suck, inte tänkte jag på nån SMC rabatt. Hur mycket är det då?

Ja ja det blev alla fall utresa med Silja 17:e kl 19.30 och hem på fredagen 20.15. Orkar inte med den där nattkörningen i år igen. Blev ju ändå till att boka daghytt för man var helt förstörd av trötthet på fredagen. Då kan man ju kanske orka lite :fyllisar på vägen hem!

Lääääängtar!!
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Men suck, inte tänkte jag på nån SMC rabatt. Hur mycket är det då?

Ja ja det blev alla fall utresa med Silja 17:e kl 19.30 och hem på fredagen 20.15. Orkar inte med den där nattkörningen i år igen. Blev ju ändå till att boka daghytt för man var helt förstörd av trötthet på fredagen. Då kan man ju kanske orka lite :fyllisar på vägen hem!

Lääääängtar!!

10%,ring och ändra bokningen!

Fredag kväll.....spädis! ;)

Henrik
 

Wremo

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
R1-05
Jag tittar på justerbara fotpinnar, men det verkar som att en del av dessa satser inte har en fotbroms som aktiverar bromsljuset.

Vad gäller på SMC:s kurser, måste bromsljuset fungera?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jag tittar på justerbara fotpinnar, men det verkar som att en del av dessa satser inte har en fotbroms som aktiverar bromsljuset.

Vad gäller på SMC:s kurser, måste bromsljuset fungera?

Helt säker är jag inte och det ska väl funka om man ska hårddra det men förra året hade jag en framför mig med crashkåpor utan bakljus i bromsövningarna så det är nog ok ändå.

Viktigast är nog att hojen är påställd och försäkrad.

Henrik
 

Wremo

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
R1-05
Ja ja det blev alla fall utresa med Silja 17:e kl 19.30 och hem på fredagen 20.15. Orkar inte med den där nattkörningen i år igen. Blev ju ändå till att boka daghytt för man var helt förstörd av trötthet på fredagen. Då kan man ju kanske orka lite :fyllisar på vägen hem!

Lääääängtar!!

Vad säger du om kvällsbåten Lotek? Så där himla bråttom hem har i alla fall inte jag... Det borde ju rimligtvis betyda att det finns utrymme för lite :fyllisar även på torsdagkvällen i stugbyn... :)
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Vad säger du om kvällsbåten Lotek? Så där himla bråttom hem har i alla fall inte jag... Det borde ju rimligtvis betyda att det finns utrymme för lite :fyllisar även på torsdagkvällen i stugbyn... :)

Jag är på:tummenupp , lite pilsner har ingen dött av. Och jag håller med andra talare..jag var inte sådär jättepigg dagen efter kvälls/nattkörningen. Min skönhetssömn är viktig för mig :näsblod
Boka...
 

#46

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Jag tittar på justerbara fotpinnar, men det verkar som att en del av dessa satser inte har en fotbroms som aktiverar bromsljuset.

Vad gäller på SMC:s kurser, måste bromsljuset fungera?

Nej!

Det som krävs är att hojen är påställd och har minst trafikförsäkring:tummenupp

Vill man stanna en extra natt i stugbyn/hotellet så tar man det med ägaren i receptionen och pyntar det själv på plats.
Vill man snåla lite så kan man gå ihop med andra och dela boendet.
Vi är många som stannar en extra natt för att ta kvällsfärjan från Helsingfors/Åbo.

Mvh Per
 

Wremo

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
R1-05
Kolla på s. 117 i SMC-Boken 2009. Där står en avtalskod som ger dig 10% rabatt.

Skulle behöva ngn att samåka med!
Har gjort en bokning hos silja line, utresa 17/7 kl 19:30 till åbo, och hem den 23/7 kl 20:15. Har bokat för bil (max 240 hög o 7 lång) och hytten under diskot :yoparty (billigast) med plats för 2!
Antingen om du har en bil, eller kan tänka dig att dela kostnaden för att hyra (500:-/dygn och fria mil) så skicka ett pm!
Sen skulle tanten på silja ha ngn rabatt kod från smc för att kunna ge rätt pris, ngn som har koll på detta?
Lastning i stockholm :tummenupp
 

#46

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Siljaline Sthlm - Helsingfors 2 pers i C-hytt 3500:- t o r. med min buss max 240 hög och max 7 meter lång:tummenupp
 

#46

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
1:a inbjudan

Ja då var 1:a inbjudan skickad via mail till alla som har en plats till kursen i sommar!!:)

Inbjudan innehåller lite info om kursen och boendet. Och vad det gäller boendet så vill vi ha svar så snart som möjligt helst inom 2 veckor för att kunna jobba vidare med kursen.
Ni har i år möjligheten att välja boende i dubbelrum på hotellet mot 600:- extra per person för 4 nätter, där ingår det sängkläder och handduk:tummenupp

Mvh Per
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top