SMC-Kursen med stort K Kemora 2010

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Påminnelse!!

Det har nu gått 1 vecka sedan inbjudan med lite information skickades ut!
Vi vill att ni som är intresserade av att boka eget dubbelrum på hotellet istället för flerbäddsrummen i Anexxet (motelldelen) svarar på mailet så snart som möjligt! Kostnaden för att ha eget dubbelrum där sängkläder och handduk ingår i 4 nätter är 1200:- extra.
Dvs. 600:- per person:tummenupp
Det finns fortfarande några rum lediga:banana så hör av er!:)

Om ca 1 vecka kommer vi att fortsätta med placeringen av alla 145 personerna i stugbyn, motellet och hotellet!

Mvh Per

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Yippie!! Vad kul det ska bli!!=):banana

Jepp!!:) Det drar ihop sig!!

Det har nu gått 2 veckor sedan inbjudan med lite information skickades ut!
Vi vill att ni som är intresserade av att boka eget dubbelrum på hotellet istället för flerbäddsrummen (man sover ca 7 personer i varje rum, med gemensam dusch och toalett i korridoren) i Anexxet (motelldelen) svarar på mailet så snart som möjligt! Kostnaden för att ha eget dubbelrum där sängkläder och handduk ingår + egen dusch/toalett i 4 nätter är 1200:- extra.
Dvs. 600:- per person.
Det finns fortfarande 2-3 rum lediga så hör av er!:)

Så snart boendet är färdigt så kommer det att skickas ut en information nr. 2
Där finns info om vart man skall bo samt mer om kursen.

Det är ett fåtal som ej har betalat sin plats på kursen, påminnelse har nu skickats ut, så att vi skall kunna beta av reservlistan.

Mvh Per

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Jag funderar litet över transporten till Kemora

Jag skulle antingen behöva en plats i någons bil eller
så får jag åka i en egen bil loch då skulle jag behöva
någon som samåker med mig.

Bilen blir i så fall en Renault Traffic så det kan finnas
plats för ytterligare en hoj.

Någon intresserad?

Mvh,
Ingvar

Cruzer

Ny medlem
Gick med
3 May 2009
Hoj
Ducati
Jag funderar litet över transporten till Kemora

Jag skulle antingen behöva en plats i någons bil eller
så får jag åka i en egen bil loch då skulle jag behöva
någon som samåker med mig.

Bilen blir i så fall en Renault Traffic så det kan finnas
plats för ytterligare en hoj.

Någon intresserad?

Mvh,
Ingvar

Bäst jag svarar här också. Jag är intresserad. Du har PM.

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Kul, nu har jag och tjejen fått plats.
Nu gäller det bara att hitta en färja och bestämma vilken väg som är bäst.
Ni som vet, Åbo eller Helsingfors? Vilken väg är bäst och vilken går snabbast?
Sedan undrar jag hur det är med boendet? Vi vill gärna ha ett dubbelrum om det finns kvar.

/Jocke o Carin

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Kul, nu har jag och tjejen fått plats.
Nu gäller det bara att hitta en färja och bestämma vilken väg som är bäst.
Ni som vet, Åbo eller Helsingfors? Vilken väg är bäst och vilken går snabbast?
Sedan undrar jag hur det är med boendet? Vi vill gärna ha ett dubbelrum om det finns kvar.

/Jocke o Carin

Hej va kul!:)

Jag skall skicka iväg det första mailet till er som ramlat in nu från reservlistan!
På det mailet svarar ni om hur ni vill bo dessa 4 nätter kursen pågår.
Vad det gäller dubbelrummen så tror jag det finns 1 eller 2 kvar. Vi håller på med att sammanställa boendet nu.

Vad det gäller att köra från Åbo kontra Helsingfors så tar det ungefär lika lång tid. Tror det är några mil längre från huvudstaden, men rakare väg istället.

Vi höres TL Per

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Nu är färjan bokad, det blev Helsingfors 17/7 kl 17 och hem 23/7 kl 17. Vilka ska åka med den?

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Motarden fick en kompis idag som passar bättre på storbana :)
Vart ändrar jag mitt reggnummer i bokningen?

Dejt

WDW2010
Gick med
18 May 2010
Hoj
Ducati ST3s
Hola!

Jag kommer att toura från Helsingborg till Kemora.

Har bokat nattfärja 17/7 från Stockholm och hem igen med nattfärjan från Åbo 22/7. Har en kojplats till. Om du bestämmer dej senast 18 juni kan jag boka på ett fordon till o så kan vi dela på hytten, ca 1700 kr t/r.

/Jeanette

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Har bokat nattfärja 17/7 från Stockholm och hem igen med nattfärjan från Åbo 22/7.

Ett tips i all välmening blir att fundera en gång till på resan hem. Vi åkte nattbåten hem förra året. Trots att vi hade bil var det helt tvärkasst, vill inte ens tänka på hur drygt det skulle vara med hoj :näsblod

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ett tips i all välmening blir att fundera en gång till på resan hem. Vi åkte nattbåten hem förra året. Trots att vi hade bil var det helt tvärkasst, vill inte ens tänka på hur drygt det skulle vara med hoj :näsblod

Med bil förra,sticker direkt efter körning,kör hela natten,sover några timmar hopvikt som en fällkniv,kör ombord som en zombie,sover några timmar efter avgång,blir väckt av tjejen och runtdragen i diverse butiker ombord,sitter i hytten helt död,kör av och kör 35mil till......

Klart man gör om det! :banana

Med hoj hade jag vägrat,stanna en natt till!

Henrik

Dejt

WDW2010
Gick med
18 May 2010
Hoj
Ducati ST3s
Hmm ... tack för alla tips till en rookie. Men vad menar du "kör hela natten" - hur lång tid tar det att köra från Kemora egentligen? Det är väl bara 40 mil?

:confused:
Jeanette

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Hmm ... tack för alla tips till en rookie. Men vad menar du "kör hela natten" - hur lång tid tar det att köra från Kemora egentligen? Det är väl bara 40 mil?

Jeanette

40-mil efter 4 dagar på bana, lägg till att du kanske vill spola av dig, käka och tanka så tar det tid och då måste du vara SNABB ner till färjan.

Sov en natt till för några hundringar och cruisa ner dagen efter istället.

/A

sportbike

Guest
Och, den finska polisen är stenhård mot fortkörning, don´t mess with them.

Cicci W

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 -10

Jeanette

Eh, jag som inte ens körde bilen tyckte det var jobbigt att åka direkt efter när man kört bana 4 dagar på raken. Det tar ju en stund att åka bil med släp och dessutom är ju inte bilföraren alltför fräsch, vilket gör att man inte bränner på utan tar ett antal pausar på vägen ner.

Nä, i år blir det att sova en natt till uppe vid Kemora och sen åka i lugn och ro dagen efter och ta nattfärjan fredag kväll :trött

Jag har ingen brådska hem! Ser det som en semester med upplevelser till och från också och då har jag ingen lust att stressa.

Det närmar sig och snart snart är det dax igen, ji hoo :banana!

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Och, den finska polisen är stenhård mot fortkörning, don´t mess with them.

Hmm, jag och kamraten hade varit och handlat/tankat i Kaustinen under förra årets körning, då vi på väg tillbax mötte Politi.... De slog på full diskobelysning på bussen och vände efter oss.
Hade 10 min tidigare blivit varnad för de finska poliserna så det var med ångest jag rullade in till kanten av vägen:(

Tydligen mäter finnarna oxå på mötande trafik och de sade att de uppmätt 220km/h på oss!! "No no" sa jag och fick tänka efter vilken hast begränsningdet var där. " Jag höll MAX 105km/h" (vilket faktiskt var sant..) sa jag och då sa de att de tydligen fått en "dubbelmätning" på oss.....:va Tror inte de mätte oss ens utan bara drog en chansning.

De höjde dock varningens finger :ajjabajja till oss och vi fortsatte mot stugbyn.

Så ta de lungt på de finska vägarna, ja de svenska också förståss...

Last edited:

GasLars

www.hmck.se
Gick med
17 Dec 2005
Hoj
R1 -13. wr250f -15
Hmm, jag och kamraten hade varit och handlat/tankat i Kaustinen under förra årets körning, då vi på väg tillbax mötte Politi.... De slog på full diskobelysning på bussen och vände efter oss.
Hade 10 min tidigare blivit varnad för de finska poliserna så det var med ångest jag rullade in till kanten av vägen:(

Tydligen mäter finnarna oxå på mötande trafik och de sade att de uppmätt 220km/h på oss!! "No no" sa jag och fick tänka efter vilken hast begränsningdet var där. " Jag höll MAX 105km/h" (vilket faktiskt var sant..) sa jag och då sa de att de tydligen fått en "dubbelmätning" på oss.....:va Tror inte de mätte oss ens utan bara drog en chansning.

De höjde dock varningens finger :ajjabajja till oss och vi fortsatte mot stugbyn.

Så ta de lungt på de finska vägarna, ja de svenska också förståss...

Jag är kamraten och inte var man så kaxig just då. I år håller jag mig på svenka banor Gotland Ring 9-10 juli och en veckas körning i Norge:banana

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Fick mitt kort indraget igår.. vet inte hur länge än.. ska väl beslutas av länsstyrelsen.
Hur gäller det när man kör på bana? Körkort ett krav?
Om ja, så finns det en plats till kemora som säljes :S

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...