Tog kortet utan problem för några år sedan men tröttnade, inte speciellt utmanande.
Du skämtar april?
"Inte speciellt utmanande"...?
Då har du inte ens börjat köra motorcykel.
Jag ser utmaningar överallt.
Hitta en kedjespray som funkar bra på resan, hitta rätt ögonblick att dra på sig regnstället, ha med sig just precis de prylar man kommer att använda på resan och inte ett skvatt mer.
Jag har kört MC i snart 45 år, och har precis upptäckt trail braking.
Inte företeelsen, men ordet -
begreppet. Jag har alltid bromsat både djupt in i kurvor och gladeligen korrigerat spår med bromsen i kurvor - trots att andra sagt annat.
Nu finns det en etikett på körstilen, och en diskussion runt det. Vansinnigt spännande!
Jag körde ner från Duved i somras, via Norge. Tog RV3 istället för E6 - fantastiska långa öppna sweepers genom en evighetslång dalgång. 160 hade varit en lämplig hastighet, om det inte vore för att jag gjorde en ironbuttkörning.
Så, hur får man tiden att gå på en folktom landsväg i 80 knyck...?
Enkelt! Man håller blicken låångt fram och ser ut vilka spår man skulle hållt i 160.
Sedan kör man dessa spår. I 80.
Vansinnigt spännande, krävande och precis hur kul som helst.
Boom! Plötsligt var jag i Elverum. Timmarna bara rusade iväg där jag höll på att klättra omkring på hojen som en övervuxen ekorre.
Motorcykel och motorcykelkörning är det mest utmanande fortskaffningsmedlet jag kan tänka mig, och det har mycket lite med absolut hastighet att göra.
Det har så många variabler, settnings och nyanser att summan blir oändlig.
Om du provat MC-körning men inte hittat någon utmaning har du gjort något allvarligt fel.
Människor med snäv horisont brukar inte få för sig att ta MC-kort, och om dom gör det brukar den vidgas betydligt.
Vi är inte alla stöpta i samma form. Om du inte hittar utmaningar i motorcykelkörning så är det din förlust, men du behöver väl inte anklaga oss som faktiskt trivs med det...?
Alkolås på MC..?
Visst, fine.
...om det klarar mina 10-timmars stint i regn, yttertemperaturer om 40 grader och strålningsvärme därtill när jag stannar. Sedan är jag tacksam om det inte krånglar i minus 30 och dessutom fungerar över tid - till skillnad från elektroniken i bilar.
Även i dammig miljö.
Jag gillar nämligen utmaningar på MC och hittar sådana precis överallt.
Och, jag undrar fortfarande varför knarkare skall tillåtas starta motorcyklar obehindrat...