Du menar väl tvärtom...
Helt rätt....ska vara tvärtom.
Ändrade i inlägget nu.
Du menar väl tvärtom...
Så än en gång visas det svart på vitt att SMC står upp för oss hojåkare... och för mig visas det ytterligare en gång att det är självklart att man som hojåkare skall vara medlem.
finns det något liknande fall, där trafikverket har polisanmälts?
för så som jag tolkar ditt inlägg, så verkar trafikverket ha anmälts förr, men 'vunnit' så att säga.
Kan inte en annan fråga vara hur ansvaret förskjuts om det ena fordonet överskrider gällande hastighet eftersom dom även nämner att det är svårt att se motorcyklar, särskilt i hög hastighet?
Jo, precis, jag är så långt ifrån jurist man kan komma, men det borde ju vara en del i frågan också, om det är ok att strunta i eget ansvar för att "motparten" kör för fort, precis som i exemplet jag gav, med rattfyllot och vägarbetarna. Men som sagt, det borde ju finnas prejudikat på det.Det har jag svårt att se. Är förvisso inte min del av juridiken, men det bör finnas prejudikat på eventuell ansvarsfråga i samband med överskridande av gällande hastighetsbestämmelser. En del av frågan om fordonets storleks påverkan på sin höjd.
Jo, precis, jag är så långt ifrån jurist man kan komma, men det borde ju vara en del i frågan också, om det är ok att strunta i eget ansvar för att "motparten" kör för fort, precis som i exemplet jag gav, med rattfyllot och vägarbetarna. Men som sagt, det borde ju finnas prejudikat på det.
Nej
(sen kan det ju vara så att vi på SMC har överset en dom!)
SH är sig likt. Denna ständiga hetsjakt på myndigheter, bilister, försäkringsbolag mm.
Som vanligt är det alltid någon annans fel.
Ironin är död på SHSH är sig likt. Denna ständiga hetsjakt på myndigheter, bilister, försäkringsbolag mm.
Som vanligt är det alltid någon annans fel.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |