Sigtuna är ju nästgårds... Gärna! Kan inte du PMa över ditt mobilnummer så hörs vi när det närmar sig?
Nu gjort!
Men jag hoppas fortfarande på att kunna hänga med..
Sigtuna är ju nästgårds... Gärna! Kan inte du PMa över ditt mobilnummer så hörs vi när det närmar sig?
Jag vet att det är nio veckor kvar, men...jag tänkte att ni skall få hjälpa mig lite med mina hojvalsfunderingar inför vår helg tillsammans.
Läget är nämligen det att jag har svårt att bestämma mig för vilken hoj jag skall fantisera om att jag använder på kursen. Det står mellan min ER-6n från -08 som jag köpte i somras, den är gatreggad och besiktigad men lite tillfixad så den är väl i princip klar för bana/race om bara regskylten skruvas bort och lyktorna tejpas (tack Otto Johansson!). Det är en riktigt kul hoj och vansinnigt lätt att kasta runt i kurvorna. Men...så har ju drömmen om att få köra en sporthoj på bana legat och grott och den 1/2 fick jag med mig en ren banhoj hem från Anderstorp. En R1 från -05, svenskreggad men avställd, den är helt klar för bana/race (tack SBK One!). Inte den smartaste nybörjarhojen, men hjärtat styrde över hjärnan och så blev det som det blev. Jag intalar mig själv att högerhanden styr över farten och att hjärnan styr över högerhanden. Vad hjärtat styr över är ju uppenbart...
Så, nu är frågan (när det gäller helgen 26-27/4):
Skall jag köra Steg 5+6 på ER-6:an som jag känner?
Skall jag köra Steg 5 på ER-6:an som jag känner och sedan Steg 6 på R1:an och vara vettskrämd?
Skall jag köra Steg 5+6 på R1:an och vara vettskrämd?
Det var ju det där med hjärnan och hjärtat igen. Vad säger ni?
Jag vet att det är nio veckor kvar, men...jag tänkte att ni skall få hjälpa mig lite med mina hojvalsfunderingar inför vår helg tillsammans.
Läget är nämligen det att jag har svårt att bestämma mig för vilken hoj jag skall fantisera om att jag använder på kursen. Det står mellan min ER-6n från -08 som jag köpte i somras, den är gatreggad och besiktigad men lite tillfixad så den är väl i princip klar för bana/race om bara regskylten skruvas bort och lyktorna tejpas (tack Otto Johansson!). Det är en riktigt kul hoj och vansinnigt lätt att kasta runt i kurvorna. Men...så har ju drömmen om att få köra en sporthoj på bana legat och grott och den 1/2 fick jag med mig en ren banhoj hem från Anderstorp. En R1 från -05, svenskreggad men avställd, den är helt klar för bana/race (tack SBK One!). Inte den smartaste nybörjarhojen, men hjärtat styrde över hjärnan och så blev det som det blev. Jag intalar mig själv att högerhanden styr över farten och att hjärnan styr över högerhanden. Vad hjärtat styr över är ju uppenbart...
Så, nu är frågan (när det gäller helgen 26-27/4):
Skall jag köra Steg 5+6 på ER-6:an som jag känner?
Skall jag köra Steg 5 på ER-6:an som jag känner och sedan Steg 6 på R1:an och vara vettskrämd?
Skall jag köra Steg 5+6 på R1:an och vara vettskrämd?
Det var ju det där med hjärnan och hjärtat igen. Vad säger ni?
Ta med bägge och kör vartannat pass med cyklarna.
Även här måste hjärtat få styra! Vad vill du?
Jo, den tanken har ju också seglat genom huvudet. Båda får ju plats i rejsbussen. Fast...vad gör jag om jag steker mina tider på R1:an med ER-6:an...?
Jag hade ju inte köpt R1:an om jag inte ville köra den... Jag har inte testat min R1 -12:a på bana än, så min erfarenhet på bana är från 600-650 kubik. Alla säger ju att tusingar är så leskiga...
Jag hade ju inte köpt R1:an om jag inte ville köra den... Jag har inte testat min R1 -12:a på bana än, så min erfarenhet på bana är från 600-650 kubik. Alla säger ju att tusingar är så leskiga...
Inget att oroa sig för, Lasta i maskinerna ut och smyg och ha det kul. Finns inga pokaler att vinna så viktigast är väl att ha kul!
Efter ett par pass så är du igång!
Kul kommer jag att ha, det vet jag. Men jag har respekt för tusingar efter att ha hört era skräckhistorier. Ändå kunde jag inte låta bli att köpa -05:an. Efter att ha köpt min drömhoj, -12:an, och kört vanlig väg på den så älskar jag den mer och mer. Jag har bara inte vågat släppa loss den på en bana än. -05:an har jag inte samma kärlek till och den är ju redan färdig för bana, så den kan jag riskera att lägga i lecakulorna. Jag kommer nog att grensla R1:an 26-27/4 bara för att jag kan, men frågan är om ER:6:an skall få följa med ifall R1:an är för leskig..
Jag fick för övrigt ett müsko mail från SMC nyss. De tänker betala tillbaka 600 kr på min anmälningsavgift till Steg 5. De har tydligen "pressat kostnaden" till 1800 kr istället för 2400 kr för att locka fler att gå Steg 5. Jag klagar inte. Har det hänt fler av er?
Jag fick för övrigt ett müsko mail från SMC nyss. De tänker betala tillbaka 600 kr på min anmälningsavgift till Steg 5. De har tydligen "pressat kostnaden" till 1800 kr istället för 2400 kr för att locka fler att gå Steg 5. Jag klagar inte. Har det hänt fler av er?
Jag fick för övrigt ett müsko mail från SMC nyss. De tänker betala tillbaka 600 kr på min anmälningsavgift till Steg 5. De har tydligen "pressat kostnaden" till 1800 kr istället för 2400 kr för att locka fler att gå Steg 5. Jag klagar inte. Har det hänt fler av er?
Vilka tider är det den 25e? Från kl 18 till..?
Vilka tider är det den 25e? Från kl 18 till..?
Bara två månader kvar...
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |