SMC - Steg 5/6 - 26-27 april 2014

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Har släp i Sigtuna att låna ut vid behov.. Lyckades bli pappa till en minibiker ii onsdags, några veckor för tidigt, så en liten chans för deltagande dök upp om det skulle finnas platser kvar.. Åså ska man ju få godkänt hemifrån oxå.. ;-) torde va en piece of cake..?

Problemet är att jag inte äger någon bil :(

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Problemet är att jag inte äger någon bil :(

Ok. Då jag ännu endast är reserv på lördagen är jag osäker vilken dag jag åker.
Får jag en plats åker jag på fredagen o då kan vi hänga släpet efter bussen eller nåt om det inte löser sig..

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Ok. Då jag ännu endast är reserv på lördagen är jag osäker vilken dag jag åker.
Får jag en plats åker jag på fredagen o då kan vi hänga släpet efter bussen eller nåt om det inte löser sig..

Jag ska dock ta licens också så blir nog inte samma tid iaf som du tänkt dig ;) Men uppskattar erbjudandet!

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Hoj
zx6r, Street Triple R
Har inte fått någon information hem angående steg5 ännu, så slänger ut ett par frågor här.

Vilka tider är det som gäller för teorin på fredagen och var hålls den?
Kommer MC-gruppen eller motsvarande hjältar finnas på plats under helgen så man kan beställa nya sulor av dem?

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Har inte fått någon information hem angående steg5 ännu, så slänger ut ett par frågor här.

Vilka tider är det som gäller för teorin på fredagen och var hålls den?
Kommer MC-gruppen eller motsvarande hjältar finnas på plats under helgen så man kan beställa nya sulor av dem?

Som jag fattat det är det kl 18.00 i något av rummen precis vid banan och sen sa någon att de nog håller på till 22-23. Jag har inte heller fått någon riktig information vilket känns lite sådär!

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Som jag fattat det är det kl 18.00 i något av rummen precis vid banan och sen sa någon att de nog håller på till 22-23. Jag har inte heller fått någon riktig information vilket känns lite sådär!

Vi skall ju få ett teoripaket skickat till oss, enligt uppgift en månad innan kursen. Det lär dyka upp i brevlådan snart. Om vi inte har fått något den här veckan får vi väl ringa/maila och fråga efter dem. :7peta

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Vi skall ju få ett teoripaket skickat till oss, enligt uppgift en månad innan kursen. Det lär dyka upp i brevlådan snart. Om vi inte har fått något den här veckan får vi väl ringa/maila och fråga efter dem. :7peta
Exakt, om någon får hem något paket så kan man ju hojta till här så man vet att det är på g!

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Exakt, om någon får hem något paket så kan man ju hojta till här så man vet att det är på g!

Självklart! :tummenupp

Nya däck beställda. Det blir Dunlop Sportsmart 2 till banhojen och Dunlop Roadsmart till väghojen. Tror det blir bra, väghojen går ju inte på bana längre så det känns vettigare med längre livslängd på den.

Bara nummerklibban kvar. Med tanke på diskussionen i slutet av den här tråden (http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?268194-Motionärsklass-i-roadracing!) så undrar jag om jag skall vänta lite till och se exakt hur stränga de kommer vara på att färgen är helt rätt i RAL...

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2

Ca 2 veckor innan körningen skulle teorimaterialet komma läste jag nånstans.

Jag fick ett mail från SMC idag. Kursmaterialet är postat! Bifogat till mailet fanns en bild på en redig hög med tjocka bruna kuvert. :)

Om 16 dagar sitter vi där! :banana

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Yes! Bara vädret blir lite bättre och varmare så är jag nöjd!

Vad menar du? Nu har det ju slutat regna i alla fall. Och du har ju däckvämare som du kan linda runt kroppen... :7peta

Idag skall jag hämta ut mina nya däck. Jag beställde dem i söndags natt, igår försökte de lämna ut dem. Det känns ju snabbt. :)

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Fick mitt kursmaterial nu.. Vad behöver man läsa? Häftet "licenskurs roadracing" eller regelboken?

svemo.jpg

Last edited:

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Fick mitt kursmaterial nu.. Vad behöver man läsa? Häftet "licenskurs roadracing" eller regelboken?

View attachment 403107

Jag tänker läsa allt! Inklusive det finstilta. :fakta

Så här skrev ju psxcare:
Det handlar rätt mycket om att bläddra i svemo reglementet för roadracing, så skumma igenom det ett par gånger. Memorera vilka flaggor som betyder vad så är det inte så mycket mer man måste hålla i huvudet :)

http://multi.mediapaper.nu/?PubId=605AEDF9441A44105BB13CAFF31A4593
http://multi.mediapaper.nu/?PubId=794F2C8B417EFDF4E152025F20E7FDFF

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
..och jag som tänkt att jag var klar med skolan... :gnissla

Men men, tur att man jobbar för staten så man har gott om tid om dagarna :banana

Man lär sig ju något varje dag. ;)

Jag jobbar också för den tärande sektorn men kommer nog inte hinna läsa på jobbet. Jag ser det som att påsken är räddad. Istället för att pynta med godis, ägg och häxor så blir det godis, däck och läxor. :dummer

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Fick ni inte ett gäng frågor att besvara?

Bara beta av dom. Notera vilken punkt i reglementet som gav svaret på frågan så kan ni beta av klassrumsdelen på nolltid. Problemet är att halva gänget kommer ha missat att man skulle gå igenom frågorna INNAN kursen så får man sitta och dra det ett varv till under två timmar när man helst bara vill tugga i sig lite pizza, ta en bärs och sova ett par timmar innan det roliga pangandet på banan börjar nästa dag.

fahlgren

Daniel "Snigeln" Fahlgren
Gick med
11 May 2007
Hoj
2012 ZX10R
Hej
Är det någon som ska gå licenskursen eller köra steg 6 som
ska bo på karlskoga hotell och vill dela rum,
fre-lör och lör-sön????
Daniel :rock

Nyheter