SMC Steg 6 Gelleråsen 2014-09-13

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vet inte om jag ska vara glad över att vara med i det gänget, men tack! :smasha

Har inte riktigt kunnat vara i garaget och fått koll på läget än... Planen är att bli frisk, fixa hojen och reflektera lite över hur upplägget inför nästa år ska se ut.

Jag har gått över gränsen lite ofta i år och behöver hitta ett sätt att bli snabb utan riktigt så här många vurpor...

Ska jag vara ärlig så är det här lite hur jag fungerar och är som person... Pang på! Det är race! Jag ska vara först in i Hårnålen! Han ska fan inte köra i från mig! Men ibland tror jag utvecklingskurvan blir lite väl brant och då kommer misstagen och det gör ont...

För er som inte känner mig så började jag köra bana förra året, gick steg 1-4 i maj och två steg 4 i aug. I våras gick jag steg 5 och sedan har jag tävlat lite i sommar i Speedster Cup. Jag har träffat många trevliga människor i depåerna och jag ser fram emot att träffa er igen nästa år.

Du skulle ha gjort som mig och fått hajsajdern i sandfållan, lite mjukare landning. :fakta

Men vad gäller att krascha mindre så har jag lite samma fel i huvudet som dig, även om jag lite lärt mig att jag måste backa av ibland. Det funkar inte alltid, och det är fan svårt att gå emot sin natur (JAG SKA OM DEN JÄVELN!)... Det är ungefär samma sak som man får lära sig på SMC School, om du fastnat med blicken går det fel. Samma med fokus, du måste medvetet bryta ditt fokus och backa av lite, annars går det fel.
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Du skulle ha gjort som mig och fått hajsajdern i sandfållan, lite mjukare landning. :fakta

Men vad gäller att krascha mindre så har jag lite samma fel i huvudet som dig, även om jag lite lärt mig att jag måste backa av ibland. Det funkar inte alltid, och det är fan svårt att gå emot sin natur (JAG SKA OM DEN JÄVELN!)... Det är ungefär samma sak som man får lära sig på SMC School, om du fastnat med blicken går det fel. Samma med fokus, du måste medvetet bryta ditt fokus och backa av lite, annars går det fel.

Håller med och jag jobbar väldigt medvetet på det, men ibland bär det iväg...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Håller med och jag jobbar väldigt medvetet på det, men ibland bär det iväg...

Jag har löst det genom att pränta in reflexer i huvudet på vissa kriterier, typ när någon kör om mig när jag är ute för att köra lugnt och träna på något specifikt så börjar jag av ren reflex att jaga, men nästan samtidigt så kommer en tanke upp att neeeeej, släpp av nu igen...
Men det funkar inte alltid. Därför jag kraschade gathojen, tex. Borde ha tagit det lugnt, men gjorde det inte.
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Jag har löst det genom att pränta in reflexer i huvudet på vissa kriterier, typ när någon kör om mig när jag är ute för att köra lugnt och träna på något specifikt så börjar jag av ren reflex att jaga, men nästan samtidigt så kommer en tanke upp att neeeeej, släpp av nu igen...
Men det funkar inte alltid. Därför jag kraschade gathojen, tex. Borde ha tagit det lugnt, men gjorde det inte.

Vi får väl hjälpas åt nästa år! Påminna varandra... :7peta
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vi får väl hjälpas åt nästa år! Påminna varandra... :7peta

Haha, ja. :D Men det hade antagligen inte varit helt dumt med en liten påminnelse då och då där i tältlägret om att ta det lite lugnare, iaf om det börjar se lite hörntandigt ut på träningarna.
Innan race: "Ta det lugnt nu!" :hihi :crash
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Vi får väl hjälpas åt nästa år! Påminna varandra... :7peta

Haha, ja. :D Men det hade antagligen inte varit helt dumt med en liten påminnelse då och då där i tältlägret om att ta det lite lugnare, iaf om det börjar se lite hörntandigt ut på träningarna.
Innan race: "Ta det lugnt nu!" :hihi :crash

Jag försöker ju påminna er och få er att köra i mitt tempo. Men endera så väljer ni en snabbare grupp eller så kör ni ifrån mig... :gråta
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Ser framför mej, följande scenario.

Manne990- Fan va ulvhamne kör fort. Måste om och signalera så att han lugnar ner sig.

Ulvhamne- va fan va fort han körde om mej, va signalerade han att han tyckte att jag kör för sakta?

Jag ska om den djäveln!!!!!!

Manne- va fan nu ökande han ännu mer. Va vad det vi hade kommit överens om .... minns fan inte.

Jag tänker fan inte ligga bakom den där jävla hamstern!!!

Ulvhamne- vad i helvete håller Manne på med ?

Full gas nu!, sjung för i helvete hylands låt och stek den djäveln.

Osv. osv. tills ni är apsnabba bägge två och blir automatiskt uppklassade:)

 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ser framför mej, följande scenario.

Manne990- Fan va ulvhamne kör fort. Måste om och signalera så att han lugnar ner sig.

Ulvhamne- va fan va fort han körde om mej, va signalerade han att han tyckte att jag kör för sakta?

Jag ska om den djäveln!!!!!!

Manne- va fan nu ökande han ännu mer. Va vad det vi hade kommit överens om .... minns fan inte.

Jag tänker fan inte ligga bakom den där jävla hamstern!!!

Ulvhamne- vad i helvete håller Manne på med ?

Full gas nu!, sjung för i helvete hylands låt och stek den djäveln.

Osv. osv. tills ni är apsnabba bägge två och blir automatiskt uppklassade:)


:rofl:rofl:rofl:rofl
Hade fan antagligen inte varit omöjligt, om jag känner mig själv rätt. Men manne är satansåmycketsnabbare än mig. :gråta
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
:rofl:rofl:rofl:rofl
Hade fan antagligen inte varit omöjligt, om jag känner mig själv rätt. Men manne är satansåmycketsnabbare än mig. :gråta

Just nu kan du använda Hamstern som sparkcykel och ändå köra fortare än Manne990. :rolleyes:



Förlåt, Manne990... :krama
 

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Kom tillbaka i vår, så ska jag ligga före och bromsa dig och Ulven runt banan så detta inte händer igen :)

Skämt åsido.
Du skrämde oss en hel del där faktiskt så det är skönt att det gick så bra som det gjorde och att du har humöret uppe.
Som jag sade per telefon, vi har många den vägen vandrat(krashat).....

/Tom
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Kom tillbaka i vår, så ska jag ligga före och bromsa dig och Ulven runt banan så detta inte händer igen :)

Skämt åsido.
Du skrämde oss en hel del där faktiskt så det är skönt att det gick så bra som det gjorde och att du har humöret uppe.
Som jag sade per telefon, vi har många den vägen vandrat(krashat).....

/Tom

Jag uppskattar att du ringde och kollade läget!

Vi ses säkert nästa år...
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Krascherna är en del av sporten tyvärr, Oftast går det bra och man skakar av sig lite sand,pysslar om hojen och ger sig ut igen, Men ibland bryter man saker,får väldigt ont och blir skrämd.

Just när det är som värst är det ganska enkelt att ta beslutet att lägga av och sälja av, Men sedan kommer den där saknaden i livet, något som fattas,Något som inte stämmer humöret är nere och så gränslar man hojen igen och så faller bitarna på plats.

Antingen älskar man verkligen denna sport eller så gör man det inte, Finns inget mellanting verkar det som.

Även jag var omkull i Lördags och det första jag tänkte var kommer jag ut till nästa pass igen och undra hur djupt jag får gräva i plånboken denna gång ;)
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Du skulle ha gjort som mig och fått hajsajdern i sandfållan, lite mjukare landning. :fakta

Men vad gäller att krascha mindre så har jag lite samma fel i huvudet som dig, även om jag lite lärt mig att jag måste backa av ibland. Det funkar inte alltid, och det är fan svårt att gå emot sin natur (JAG SKA OM DEN JÄVELN!)... Det är ungefär samma sak som man får lära sig på SMC School, om du fastnat med blicken går det fel. Samma med fokus, du måste medvetet bryta ditt fokus och backa av lite, annars går det fel.

Mitt bästa tips är "Let the speed come to you". Skaffa er känsla och hastigheten kommer att komma. Har själv testat att snabbspola upp tempot i år. Det har resulterat i fler krascher och när-ögat-upplevelser än någonsin tidigare.
Har efter senaste kraschen backat tillbaka lite och försökt skapa mig mer känsla, precis som jag gjort tidigare år. Lärt mig mer om hur det känns när det släpper fram och bak. Lära mig hur jag ska parera det utan att just tappa fokus, kunna korrigera och fortfarande hålla tempot uppe. Efter detta satte jag nytt personbästa på Sviestad på sista tävlingen utan några "nära döden upplevelser".
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Krascherna är en del av sporten tyvärr, Oftast går det bra och man skakar av sig lite sand,pysslar om hojen och ger sig ut igen, Men ibland bryter man saker,får väldigt ont och blir skrämd.

Just när det är som värst är det ganska enkelt att ta beslutet att lägga av och sälja av, Men sedan kommer den där saknaden i livet, något som fattas,Något som inte stämmer humöret är nere och så gränslar man hojen igen och så faller bitarna på plats.

Antingen älskar man verkligen denna sport eller så gör man det inte, Finns inget mellanting verkar det som.

Även jag var omkull i Lördags och det första jag tänkte var kommer jag ut till nästa pass igen och undra hur djupt jag får gräva i plånboken denna gång ;)

Håller med i allt det du säger.

Har vurpat fyra gånger i år, men bara den senaste var allvarlig. Jag är inte avskräckt och kommer som det känns nu att fortsätta köra/tävla nästa år. Det jag känner är att jag har varit i backen lite mycket i år och att till nästa år hitta en utvecklingskurva som ger något färre krascher.

Jag har också sänkt PB med över tre sek på Gelleråsen i år så vissa framsteg har jag ändå gjort. Dessutom har jag genomfört mina första race, lärt mig en massa saker och träffat en massa trevliga människor.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Mitt bästa tips är "Let the speed come to you". Skaffa er känsla och hastigheten kommer att komma. Har själv testat att snabbspola upp tempot i år. Det har resulterat i fler krascher och när-ögat-upplevelser än någonsin tidigare.
Har efter senaste kraschen backat tillbaka lite och försökt skapa mig mer känsla, precis som jag gjort tidigare år. Lärt mig mer om hur det känns när det släpper fram och bak. Lära mig hur jag ska parera det utan att just tappa fokus, kunna korrigera och fortfarande hålla tempot uppe. Efter detta satte jag nytt personbästa på Sviestad på sista tävlingen utan några "nära döden upplevelser".

Jepp, det är lite det jag siktar på. Så fasligt mycket har jag inte kraschat faktiskt. :crash På träningar kan jag ju iaf hålla huvudet någorlunda kallt, på race däremot... :näsblod
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Jepp, det är lite det jag siktar på. Så fasligt mycket har jag inte kraschat faktiskt. :crash På träningar kan jag ju iaf hålla huvudet någorlunda kallt, på race däremot... :näsblod

Du ska ju göra tvärt om, hitta gränsen på träningar och krascha. I race ska det vara rätt sida upp, i sandfållan tar du alltid 0 poäng. ;)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Du ska ju göra tvärt om, hitta gränsen på träningar och krascha. I race ska det vara rätt sida upp, i sandfållan tar du alltid 0 poäng. ;)

Mmh... Jag föredrar iofs att skita i att krascha helt. :D Ligger väl mest i för att lära mig köra tillräckligt bra för att kunna hantera att jag på race på intet sätt kan låta bli att ligga en bra bit utanför min egentliga komfortzon för körandet.
Sedan är det ju det där med att jag kör som ett jävla stolpskott, är överallt vid ingångarna i kurvor och ja, fan vet. :hihi jobbar på mer konsekvent körning. Har ju inte direkt hållit på så värst länge med det här heller, men jävlar vad kul det är.
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top