SMC-Sthlm broms och kurvkurser juni + aug 2004!

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
bikerwoman skrev:
+ dåliga möjligheter till mat och boende (enl. min man som jag just frågade)

Dåliga möjligheter till boende, i Linköping? Det finns ju tusen gånger fler boendemöjligheter i Linkan än Karlskoga. Men jaja..

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
jP skrev:
Tidigare har SMC även kört på Sviestad, som är billigare att hyra än Gelleråsen. Känner du till varför ingen kurs hålls där i år?

Svar från Ann på SMC-kansliet: -"Det fanns ingen ledig helg :( "

/B

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Det blev i alla fall en riktigt kul och lärorik helg trots det minst sagt usla vädret! Spöregn hela lördagen och halva söndagen...
Blev lite många avåkningar, ambulans-Patrik fick jobba lite, men inga allvarliga skador som tur var!

Kul att så många från sporthoj var där :tummenupp

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
10 avåkningar och ett brutet nyckelben är nog lite mer än normalt i alla fall.

Det var ju fint väder ett par körpass och då var det KUL !

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Kursen var riktigt riktigt bra. MYCKET trevliga och kompetenta instruktörer oxå. Jag hade en dunderhelg på så sätt.... trevligt sällskap desutom. Tyvärr så har jag inte alls uppnått det jag ville med kursen pga vädret dådå.... Liiite har det väl iaf gett får man hoppas. Men inte tillräckligt mycket. Men men... så är det. Inget att göra åt saken. Himla otur bara. Såg ut som att Söndan skulle bli bra... men icke. 1,5 torra banpass fick vi. Och då var det sketasköj :D Ambulanspatrik var tydligen tom. tvungen att tanka och det hade tydligen aldrig hänt :gnissla :va

Jag funtar starkt på att gå Augustikursen (klass 7) oxå.... Men får se. Man e ju inte gjord av pengar :(

Förexten så kände jag mig JÄTTETRÄFFAD när du och han (glömt namnet) gjorde sketchen om kamera/filma/tidtagning :brinnerup

Men men... SMC var inte alls gubbigt eller torvtig nånstans (som många tror) tyckte jag. Tvärtom.... Det var ju sketa race'igt!!!!! Bara massa Synsam Trophy lirare osv... RESPEKT!!! :yoparty :yoparty :yoparty

bikerwoman skrev:
Det blev i alla fall en riktigt kul och lärorik helg trots det minst sagt usla vädret! Spöregn hela lördagen och halva söndagen...
Blev lite många avåkningar, ambulans-Patrik fick jobba lite, men inga allvarliga skador som tur var!

Kul att så många från sporthoj var där :tummenupp

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
RoLLER skrev:
Kursen var riktigt riktigt bra. MYCKET trevliga och kompetenta instruktörer oxå. Jag hade en dunderhelg på så sätt.... trevligt sällskap desutom. Tyvärr så har jag inte alls uppnått det jag ville med kursen pga vädret dådå.... Liiite har det väl iaf gett får man hoppas. Men inte tillräckligt mycket. Men men... så är det. Inget att göra åt saken. Himla otur bara. Såg ut som att Söndan skulle bli bra... men icke. 1,5 torra banpass fick vi. Och då var det sketasköj :D Ambulanspatrik var tydligen tom. tvungen att tanka och det hade tydligen aldrig hänt :gnissla :va

Jag funtar starkt på att gå Augustikursen (klass 7) oxå.... Men får se. Man e ju inte gjord av pengar :(

Förexten så kände jag mig JÄTTETRÄFFAD när du och han (glömt namnet) gjorde sketchen om kamera/filma/tidtagning :brinnerup

Men men... SMC var inte alls gubbigt eller torvtig nånstans (som många tror) tyckte jag. Tvärtom.... Det var ju sketa race'igt!!!!! Bara massa Synsam Trophy lirare osv... RESPEKT!!! :yoparty :yoparty :yoparty

Ang. kl 7 -helgen: Kolla om de behöver fler funktionärer som jag var, flaggade emellanåt men fick köra mkt. ändå, helt gratis :tummenupp
Jag ska dit i augusti oxå, ska vara funktionär på instruktörernas avrostning så får jag helgen "på köpet" sen.

Barba

Med lem
Gick med
12 May 2004
Hoj
Noll
Bara att hålla med övriga. Rackarns trevlig tillställning. Blev rejält impregnerad över hur skickliga instruktörerna egentligen var. Nu har jag iofs många punkter att ändra och bättra på så de hade nog inga problem att hitta saker att påpeka men ändå, fantastiskt skickliga och pedagogiska.
Kul att träffa lite SH folk oxå. Packet i den blå bussen (Roller, DavO och Stockel) var inte så hemska som de såg ut ... och tur var väl det.

Den här kursen rekomenderas varmt ... om vädret är bra :censored

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Hummsa.... Kan man göra så oxå??? Det var ju sketasmart! Det ska jag göra... Tack för tipset!!! :tummenupp

bikerwoman skrev:
Ang. kl 7 -helgen: Kolla om de behöver fler funktionärer som jag var, flaggade emellanåt men fick köra mkt. ändå, helt gratis :tummenupp
Jag ska dit i augusti oxå, ska vara funktionär på instruktörernas avrostning så får jag helgen "på köpet" sen.

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
bikerwoman skrev:

Jag anmälde mig som frivillig, men det var ingen som hörde av sig.
Ni var väl tillräckligt många, eller så var jag inte tillräckligt intressant.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Verkar fortfarande finnas finnas platser kvar till klass 7-kursen 7-8 augusti.. inte helt säker på det, men bara ringa SMC-Sthlm-kansliet enl. info i första inlägg och höra efter. Kan inte annat än fortsätta att rekommendera framförallt relativt nya hojåkare, samt återfallare, eller vem som helst att gå på kursen, är lärorikt.

/B

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...