Mitt första tält var ett grönt i bomull. Pinnarna inne i tältet var av trä, tre delar som man skarvade ihop. Tjockare än kvastskaft. Inget blixtlås utan man snörde ihop öppningen med ett snöre.
Köpte ett för typ 350:- på Harald Nyborg för ett par år sedan, det stod inte ens emot kvällsdaggen utan det droppade fast det inte regnade, så köp inte för billigt
Någon som har erfarenhet om ett bra 2-manna tält som är lätt att ta med på hojen? Finns en del att välja på i olika prisklasser men hade gärna fått höra lite erfarenheter om olika modeller.
Någon som har erfarenhet om ett bra 2-manna tält som är lätt att ta med på hojen?
Hur ofta tänker du köra och tälta? Ofta är det inte så busenkelt att hitta den där perfekta tältplatsen om man inte är beredd på att gå en bit. Då hamnar man ändå på en camping. Om tältet är till för någon enstaka mctouring så skulle jag slå ett slag för B&B eller campingstugor. Vad är avskrivningen på ett tält kontra att få sova i en säng...
Jag har många nätter i tält men på mctouring har jag valt the easy way.
Fullt medveten om att det är tält du efterfrågar, men slänger in ett annorlunda tips ändå
Hammock och tarp!
För lite under 1700 kr får du ett minimalistiskt, slitstarkt och väl beprövat set med hammock, tarp och myggnät. (DD Hammocks står nog för världens mest använda och populära hammocks och ändå till väldigt vettiga/billiga priser)
http://www.ddhammocks.com/product/dd_superlight_combo_deal
Nackdelen är att du behöver två punkter att fästa hammocken i, förslagsvis träd.
Fördelen är att dessa tre ting tar minimalt med utrymme och vikt i packningen samt att man sover som en gud jämfört med att ligga på bar mark och liggunderlag.
Sen går det såklart att sätta upp tarpen till ett tält också, om man nu av outgrundliga anledningar önskar ligga på marken trots allt.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|