Smitning! Jag behöver er hjälp med att hitta advokat.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Såsom jag ser det körde du inte medvetet mot rött, utan backspeglar ser du inte polisen bakom dig och hojen för sånt ljud att du inte hör.
Rätt vad det är svänger en polisbil ut mitt i vägen som du omöjligt hinner väja för. Panikslagen av skräck efter att ha krockat vinglar du iväg.

Du får skadestånd och poliserna en reprimand... end of story :D

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Såsom jag ser det körde du inte medvetet mot rött, utan backspeglar ser du inte polisen bakom dig och hojen för sånt ljud att du inte hör.
Rätt vad det är svänger en polisbil ut mitt i vägen som du omöjligt hinner väja för. Panikslagen av skräck efter att ha krockat vinglar du iväg.

Du får skadestånd och poliserna en reprimand... end of story :D

:tummenupp :tummenupp ....kan funka? Det beror lite på vad han, i förvirrat tillstånd, sagt till polisen vid förhör? Förhör är iofs inte skrivet i sten men kan definitivt förvärra saker, förmodligen förbättra saker också i undantagsfall.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Ledsen men tyvärr kommer det nog svida för dig.

Alla tokiga bortförklaringar att köra mot tex rött ljus (färgblind kanske),överskrida lagliga hastigheter(slant med näven på handtaget),springa från polisen (chockad över att dom tar mig snart) ser inget vidare bra ut i rättsväsendets ögon.

Gabor

Guest
Varmkorv är jätte gott...

sen ett par kvällsöl å en stor balja popcorn.

Ska med intresse följa denna tråd....:)

Dregen vill ha ett tips på en advokat.

Det kommer han att behöva...men jag är personligen väldig emot att han tar hjälp av SMC om man inte har betalat medlemsavgiften innan.

Det är som att skaffa försäkring på hojen Efter den har blivit krachad eller stulen.

Det är fan inte OK att få obetald hjälp om man inte är med och pröjsar från början....det är det som är vitsen med kollektivet.

Märk väl, jag har inget sagt om hans körning...:) .

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Chansen att få en 110 repa på 30skyltad väg oavsett omstädigheter till något annat än grov vårdslöshet är i stort sett obefintlig,resten talar för sig själv.

Kommer nog se övrig trafik från ett bussfönster eller moppe i sommar(och förmodligen vinter)om du planerat vara lydig och vänta på kortet såtillvida du slipper ta om det.

Smällen i polisbilen kan leda till gallerbränna om din bakgrund inte ser fin ut,höll ju helt klart en hastighet du inte behärskade.

Henrik

Gabor

Guest
Just den berättade körningen kan från en polis ses som drog -alkohol relaterad körning...stulen hoj....vill vi ha sådana förare ute i trafiken. ??

Dominator-Rocks

Guest
För det första så stavas det VÄL inte VÄLL :huvet

För det första
Har Dregen 2 nicknames? :confused:

Och för det andra? :confused:
Tråden handlade knappast om mig, lr?

Det tycks vara ett par st här i denna tråden som inte gillar mig riktigt, jag var på väg att pma er men struntade i det!

Men ni är hjärtligt välkomna att pma mig med vad det en gäller!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Ja me, fast va äckligt med DILLCHIPS:zpy Jaha, var va vi nu:va

Ps
Dominator, kom igen nu, HUGG.
Ds

:3freak Näh

Just den berättade körningen kan från en polis ses som drog -alkohol relaterad körning...stulen hoj....vill vi ha sådana förare ute i trafiken. ??

Näh det vill vi faktiskt inte!

Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Dominator är skön,kan man inte läsa mellan raderna så bör man undanhålla sig från all konversation eller kanske bli revisor!

Har inte träffat en enda rolig revisor,verkar som MVG i tråk är ett krav för att bli utexaminerad.

Henrik

Dominator-Rocks

Guest
Å så var denna tråd förstörd:mad:

:hihi Nej då, vi väntar ju fortfarande på att Dregen skall rätta mina stavfel! :exiting

8-dregen-1.jpg

-string-

Njuter av livet
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
848

Riktigt tråkigt att trådar spammas med dryga kommentarer. Ett forum som detta har en potential att ge motorcyklister vettig information om situationer som exempelvis denna. Kanske lite hårt att sätta samma regler som i Teknikforumet ("VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?) men något åt det hållet vore inte fel.

Stå på dig Dregen och berätta gärna hur historien slutar :tummenupp

Dominator-Rocks

Guest
Riktigt tråkigt att trådar spammas med dryga kommentarer. Ett forum som detta har en potential att ge motorcyklister vettig information om situationer som exempelvis denna. Kanske lite hårt att sätta samma regler som i Teknikforumet ("VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?) men något åt det hållet vore inte fel.

Stå på dig Dregen och berätta gärna hur historien slutar :tummenupp

Vettig information :va

Hur man kör som ett svin och kommer undan med det?

Vem skall svara på frågorna i denna tråd tycker du?

Tell me!

Är det någon speciell regel gällande outlaws? Alla andra trådar får kritiseras men må djävulen ta den som trackar ner på någon som gjort något olagligt :mad:

:huvet Jag skulle ju inte tjata mer i den här tråden! :huvet

Du ser.... :mad: Hoppas du är nöjd ;)

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati