Jag har skrubbat neopren med lacknafta och X4 för att få bort klistret från gaffatapen. Inte så kul att köra bell bottom med slits i svenskt sommarväder, alltså vattenbemängd luft, eller vice versa.
Ett ställ har fått nya eller fixade (dragskon) dragkedjor här och var. Jag förhåller mig skeptisk tills jag förhoppningsvis blir överbevisad...i vår.
Nu ska ställ nr 2 in till skomakaren, det jag huvudsakligen nyttjar. Gör vi rätt kan jag kombinera dessa 4 luggslitna persedlar korsvis.
Ärrade prylar och bärare. Därtill knepig kropp så jag vill gärna hålla liv i mina ålderstigna daineseställ. Alltså, jag ser ut som en luffare men det funkar när jag kör. Det är vad som räknas för mig. Har saknat den stabilare jackan i skinn.
Blir det bra kan jag ge mig i kast med att smörja, oftast med minkolja och silikonspray på blixtlåsen hädanefter, (wow!). Jag säger att den är bäst, minkoljan, men det är i själva verket för att den är mjuk och lättjobbad. Bra för den late.
Edit, uppdatering;
Nu har den gemytlige skomakaren fått göra vid resten. Det blev en tryckknapp, en lagad ficka och en löpare på ena vaden. Han undanbad sig från att byta den jobbiga midjeblixtlåsen med motiveringen att det var utanför hans område, vis av att ha bytt ett par jobbiga på andra stället. 2 blixtlås och allt detta för ynka 1450 kr med kvitto. Jag kan iaf knäppa ihop ena stället, det andra funkar pga lite längre jacka.
Kvar är att byta 3 tryckknappar och om jag kan hitta någon som gör midjedragkedjan.
2 dragkedjor, (1 byxficka och fronten på jackan)
3 löpare.
1 tryckknapp
1 lagad ficka.
Nöjd så långt och ykk på de dragkedjor som är bytta, de jag låtit byta tidigare också. Löparna Opti. Search goes on..