Ny hEsthelg här - tre dagar på Borås Fältrittklubbs anläggning under deras dressyrmeeting.
Enda MC-kontakten var två endurohojar som brappade i fjärran, på väg ut mot Bråt skjutfält, kanske?
Inget som störde. Troligen var det bara jag på tävlingsplatsen som ens hörde dem.
Plötsligt slår det mig: Här har jag tävlat!
FMCK Borås använde just denna delen av I 15s område som start och mål för den årliga ”Knalledansen”.
-77 var jag där och körde första gången, på en Husqvarna, och sporten hette fortfarande Tillförlitlighet.
-82 var det dags på nytt, nu på en IT 175a, och sporten hade börjat bli pastellfärgad och hette nu Enduro istället.
Men, någon gång i mitten av -90 talet, när Borås Fältrittklubbs nya anläggning stod klar på I15s gamla mark, så startade jag banne mig ett par hoppklasser här också!
Visst, jag tävlade i Borås FRKs gamla mögelinkubator inne på Gässlösa också - den med den bisarra vägvisaren från 41an som sade:
Ridhus ->
Djursjukhus ->
Krematorium ->
...men det roliga är att jag tävlat både motorsport och hästsport på precis samma plats!
Här en bild från ungefär den tiden, typ -88 eller så:
Penny, ett litet rart sto med i Sverige ovanlig härstamning: Hannoveraner/Trakehner.
Började hoppa sent i karriären och fick aldrig till någon bra teknik över bommar.
Men, det kompenserade hon gladeligen med att hoppa en halvmeter extra över varje hinder hon såg.
...och, ja - kavajen är röd.
Nå, vad vill jag ha sagt med detta?
Att jag är ohyggligt gammal...?
Jovisst, så är det.
Men viktigare är att påpeka att det inte behöver finnas någon motsättning mellan två hjul och fyra ben.
Här står jag nu och servar min fru som tävlar dressyr på samma ställe som jag tävlade Tillförlitlighet för mer än 40 år sedan. Våra två intressen har löpt parallellt och flätats in i varandras nästan lika länge. Hon har kört service åt mig i mörker och kyla, och ibland fått köra iväg på jäkligt luddiga koordinater för att bärga hoj när jag hamnat på sjukhus.
Jag vet att det är åtskilliga av oss härinne som lever med en hästtjej, så min story är på intet sätt unik.
Hojar och hästar går utmärkt ihop.