Mina Heidenau K60 Scout dubbade för vägbruk och monterade på GSA-n. Har kört lite vinter genom åren och de fungerar alldeles utmärkt på blandat underlag is/asfalt/grus osv. Jag har skidor också men har aldrig monterat dem.
Men på snö är greppet för dåligt då den packade snön lyfter dubben från isen och då är det tji grepp. Framdäcket är bättre men den längsgående kammen på Scout är inte alls bra på ett vinterdäck om man nu väntar lite mer snö.
Endurodubb och Bestgrip samt andra typer av skruvdubb har jag provat på Suzuki 650 och liknande hojar. Noll grepp på asfalt och dubbarna slits på riktigt ned av ganska få mil asfalt. Funkar absolut på isen men då skall det ändå vara hälften så tunga hojar, dvs 100-120 kg.
Så för ditt ändamål tror jag ändå på kanske vanliga Heidenau K60 eller vad de modernare kan tänkas heta, och så vanliga bildubb med lite mer utstick. Twostrokes tips om att ha lite längre dubb på sidorna tror jag absolut på, särskilt om det är lite spårigt då det ger en trygghetskänsla ungefär som nabbdäck på grusväg. Men man kör ju ändå som om det vore halt.