Snökaos i Skåne

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
UrbanTiger skrev:
Man motstyr eller va de heter :yoparty

Motstyrning? Det tror vi inte på här! :fatta!

Vad gäller var det är kallast:
De ställen jag har bott på i längre perioder är Gällivare, Skellefteå, Lund, Västerås och Linköping. Det är kallare när det är -30 i Norrland än när det är -15 och snålblåst i Skåne. Fan så mycket kallare, fukt och hav eller inte.

Skillnaden är att man klär sig för det för annars fryser man snart sönder något. I Skåne plankar man glatt iväg i bara jeans och kepa ändå, för det går faktiskt utan permanenta skador. Till yttermera äger de flesta inte vettiga vinterkläder alternativt har dem i en låda bakom julpyntet i källaren. Ergo fryser man mer i Lund - men det beror på att man är korkad och inte på klimatet.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
honkiie skrev:
varför är hallands såsen känd? Samma sak med den där slätten :va

Det är sånt man slänger sig med i respektive region utan att (uppenbarligen) veta vad man pratar om.
Vi tog vägen förbi Hallandsåsen eller Oj vad det är fint på slätten idag är fraser som markerar tillhörighet men de saknar mening.
Jämför med dig som kan säga något om att Det var fruset på älven idag, du kan ju i alla fall förklara vad en älv är. Samma med stockholmare och skärgården.

För övrigt:
Kalfjället? :4skrika
 

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
honkiie skrev:
varför är hallands såsen känd? Samma sak med den där slätten :va

Rocca gil, därför det är känt. Ett tätningsmedel som hade till tunneln de byggde som visade sig vara ett nervgift.

honkiie skrev:
vaddå ni ser typ en snö flinga och typ ba AAAHH EN SNÖ FLINGA AKTA och sen typ väjar ni för den och kör rakt in i en typ långtradare och sen blir det typ seriekrock å massa folk som kör av vägen när dom väjar eler?


Se där, en till som har samma uppfattning :hihi
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
honkiie skrev:
Jag hänvisar till frågan tidigare om det är skillnad på erat vatten.

Varmare kanske + ALLTID västanvind...

Jag jobbar ute en del på vintern och det är nåt jävulskt vad den råa kylan kan bita i! Det räcker med -5 och fuktig havsvind så vet man inte hur man ska hålla sig varm.

När man går in i en bastu så är det varmt. När man slänger på vatten på aggregatet så känns det ännu varmare, trots att man sänker temperaturen i bastun med vattnet... En norrland/göteborg metafor.

Det säger dock inte att -30 skulle vara behagligt...
 

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
YZF R6 -00
honkiie skrev:
ifall det är slask och nollgradigt så tror jag inte du varit med om -33 grader.


Haha, otur, sånt gör en vansinnigt arg.

Det har denne... Har en fader som härstammar från Karungi några mil norr om Haparanda och har tillbringat en hel del tid i de trakterna så jag har viss erfarenhet av sådan kyla.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Kurvmakaren skrev:
Det har denne... Har en fader som härstammar från Karungi några mil norr om Haparanda och har tillbringat en hel del tid i de trakterna så jag har viss erfarenhet av sådan kyla.
Visste att det var nåt skumt med dig, nu är det bekräftat. :hihi
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jaha nu ska det bli ännu värre med stormbyar och ännu mer j-a snö, börjar få lappsjuka.

:huvet
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
GSXR1100R skrev:
Jaha nu ska det bli ännu värre med stormbyar och ännu mer j-a snö, börjar fä lappsjuka.

:huvet
Äh det är kul, jag och brorsorna kör och sladdar med åkgräsklipparen och håller fast bakom den och åker :rolleyes: :D
 

denimblack

rockstjärna
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Suffer City
Hoj
XB12SX 2010
suck, ska köra 37 mil söderut till nåt mystiskt ställe som kallas b.. nånting.. arp (såklart) på österlen (säger mej lika mycket som slätten, vilken jag trodde refererade till VÄSCHÖTTASCHLÄTTA & inget annat!!) på nyårsafton. hoppas på 10+ och sol, vad tror ni? :gnissla Tur att TT:n ligger som en rem på vägen med monster magnet i högtalarna... och det är ju för ett trevligt ändamål (fest med min bästaste vän)! :banana
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Markus skrev:
Vad finns på den då? Hus? Vägar?

Den delar på gott och ont :mattias
På ena sidan finns saker som Per Gessle och Göteborg,på andra sidan finns Edvard Persson och Dammark.

Tänk dig en stor jävla uppförsbacke som är så bred att du inte ser slutet på den åt sidorna,sen är det en nedförsbacke på andra sidan.
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Långa farbron skrev:
Den delar på gott och ont :mattias
På ena sidan finns saker som Per Gessle och Göteborg,på andra sidan finns Edvard Persson och Dammark.

Det där låter mer som "pest eller kolera" tycker jag.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top