Snökaos i Skåne

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
GSXR1100R skrev:
Kör man 60 km/h i blixthalka så kommer man långt..... ner i diket, nu vet jag inte hur det ser ut i Norra Skaune men runt Sturup igår hade 60 km/h varit hastighetsrekord, övertro på dubbdäck och körskicklighet brukar sluta illa.

Bättre att komma fram försent än inte alls, blir man stående i diket så kommer plogbilen att göra en flodvåg av snö över bilen.

Runt Lund ser det ok ut men längre söderut så kan man simma i snö.

Hade snö upp till dörrhandtagen på bilen.
Det kommer mer, saxat från SMHI:

Snöfall som från i natt väntas bli kraftigt och som under 24 timmar kan ge 15-30 cm nysnö med frisk till hård nordostlig vind, under torsdagen något avtagande. Värst drabbas sannolikt Österlen. Kraftig drivbildning väntas, särskilt på slättlandet. :hihi
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
om ni undrar så hade jag 33 minusgrader i morse. Ni som gnäller över slasket kan sluta gnälla nu tack.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
honkiie skrev:
om ni undrar så hade jag 33 minusgrader i morse. Ni som gnäller över slasket kan sluta gnälla nu tack.

Jag hade tre, men igår glömde jag handskarna och tappade nycklarna i djup pudersnö så jag fick ta upp dem med mina bara händer. :(
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Kurvmakaren skrev:
Hellre -33 än det som är här nere...
ifall det är slask och nollgradigt så tror jag inte du varit med om -33 grader.

Markus skrev:
Jag hade tre, men igår glömde jag handskarna och tappade nycklarna i djup pudersnö så jag fick ta upp dem med mina bara händer. :(
Haha, otur, sånt gör en vansinnigt arg.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Långa farbron skrev:
Akta dina små händer,du kan få valkar.

Mina hender är både stora och grova, till och med håriga. :fakta

PS.
Och torra, min brorsa sade att det var som att skaka hand med Svinto. :confused: Är det positivt?
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Markus skrev:
Mina hender är både stora och grova, till och med håriga. :fakta

PS.
Och torra, min brorsa sade att det var som att skaka hand med Svinto. :confused: Är det positivt?

Fifan!

Är dom håriga så måste du sluta med du-vet-vad,annars är risken stor att du förstör ryggmärgen.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Långa farbron skrev:
Är dom håriga så måste du sluta med du-vet-vad,annars är risken stor att du förstör ryggmärgen.

Närå, det har inte kommit till flatan än (handflatan alltså) så det är under kontroll.
 

Solid snake

Guest
Markus skrev:
Mina hender är både stora och grova, till och med håriga. :fakta

PS.
Och torra, min brorsa sade att det var som att skaka hand med Svinto. :confused: Är det positivt?
Hihi, Markus är en apa. :rodnar
 

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
NULL
honkiie skrev:
vaddå ni ser typ en snö flinga och typ ba AAAHH EN SNÖ FLINGA AKTA och sen typ väjar ni för den och kör rakt in i en typ långtradare och sen blir det typ seriekrock å massa folk som kör av vägen när dom väjar eler?

Det är ju dålig rutin bara, nog är det ju lite småkaos här också när första snön kommer och folk inte blivit vana vid den ännu.
Sen det där med dubbfria vinterdäck, det håller ju inte när det är vinter på riktigt.
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
honkiie skrev:
ifall det är slask och nollgradigt så tror jag inte du varit med om -33 grader.


Ingen expert men -33 i Älvsbyn motsvarar väl kanske -20 om du bor i en kuststad typ Göteborg pga att havet är såpass nära. Vetifan hur det funkar men det blir kallt som fan iaf.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Pinky skrev:
Ingen expert men -33 i Älvsbyn motsvarar väl kanske -20 om du bor i en kuststad typ Göteborg pga att havet är såpass nära. Vetifan hur det funkar men det blir kallt som fan iaf.

Sen i Skåne ute på slätten har du vindhastigheten också. Norrlänningar som kommer ner för att plugga i Lund brukar gnälla över "Stormar och orkaner" när det blåser in en lätt bris från havet.....
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Pinky skrev:
Ingen expert men -33 i Älvsbyn motsvarar väl kanske -20 om du bor i en kuststad typ Göteborg pga att havet är såpass nära. Vetifan hur det funkar men det blir kallt som fan iaf.

Bilen är 13 grader kallare i älvsbyn än vad den är i göteborg, det är skillnaden. Sen är inte älvsbyn så himla långt från kusten heller (ca 5 mil) men visst åker man till luleå så avundas man inte blåsten för nog är det skillnad.

För jag tror knappast att vattnet gör skillnaden utan snarare att det blåser.
 

Solid snake

Guest
Chris Ash skrev:
Sen i Skåne ute på slätten har du vindhastigheten också. Norrlänningar som kommer ner för att plugga i Lund brukar gnälla över "Stormar och orkaner" när det blåser in en lätt bris från havet.....
Jävla mesar.
 

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R eller Motard ?
honkiie skrev:
För jag tror knappast att vattnet gör skillnaden utan snarare att det blåser.

du får nog ta ett studiebesök i stockholm eller göteborg när det är -5 eller -15 :hihi

-20 i norrland är skönare

Mickez77 skrev:
du får nog ta ett studiebesök i stockholm eller göteborg när det är -5 eller -15 :hihi

-20 i norrland är skönare

nu får alla skåningar krypa in i husen

Stort snöoväder på väg in över Skåne
Under onsdagseftermiddagen och kvällen väntas ett snöoväder dra in över Skåne. Kraftiga vindar och mycket snö gör att det kan bli kaos i trafiken.

Bland annat har ett 30-tal terränggående fordon har ställts i ordning.

Nu är det fest :banana

Polaris, Yamaha mfl. :yoparty

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=508324&previousRenderType=6
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag jobbade med en (ful) brud från en by nära finland/norrland/treriksröset en gång.
Hon påstod att hon aldrig frusit så mycket som när hon var i stockholm, pga luftfuktigheten enl henne.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top