Snökaos i Skåne

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
kaZmur skrev:
Jo, möjligen om det är blixthalka eller riktigt tjockt med snö men här är det ren asfallt i hjulspåren och lite slask i mitten. Nysaltat och plogat är det också :(
Ja då förstår jag din frustration, sen är det gott om :tomten med sommardäck.
 

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
När jag blir stor så..
Xyron skrev:
Vad fan har du handbromsen till?
Så jävla kul att dra kryckan och straifa (åka sidleds) mitt på en väg, teoretiskt omöjligt men kul som fan :D

Jo, visst fan är det kul att leka med framhjulsdrift också. Men det är ju helt omöjligt att förutsäga om det är halt eller inte. En bakhjulsdriven bil förvarnar genom att bakvagnen visar det.
Släpper greppet på en framhjulsdriven så är du toast.

UrbanTiger skrev:
Du vet inte vad du pratar om :7peta

Vet du? :rolleyes:
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
heinz_p skrev:
Jo, visst fan är det kul att leka med framhjulsdrift också. Men det är ju helt omöjligt att förutsäga om det är halt eller inte. En bakhjulsdriven bil förvarnar genom att bakvagnen visar det.
Släpper greppet på en framhjulsdriven så är du toast.

Gasar man lite, så märks det om det är halt - och så brukar man känna när ESP:n börjar jobba i kurvorna (då ligger man precis på optimal fart) :D
 

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
När jag blir stor så..
TomK skrev:
Gasar man lite, så märks det om det är halt - och så brukar man känna när ESP:n börjar jobba i kurvorna (då ligger man precis på optimal fart) :D

Eller så gasar man lite när det svänger och bilen fortsätter rakt ut i diket:)

Ja, givetvis kör jag också med antispinn men det är ändå lurigt. Bilen är inte ens hälften så "följsam" som bakhjulsdrivet.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
heinz_p skrev:
Eller så gasar man lite när det svänger och bilen fortsätter rakt ut i diket:)

Ja, givetvis kör jag också med antispinn men det är ändå lurigt. Bilen är inte ens hälften så "följsam" som bakhjulsdrivet.
Han pratar inte om antispinn.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Det snackas mycket dynga också...
Det har snöat mycket i södra Skåne, jag skulle tippa på 40 cm, har skottat som fan.
Norr om Lödde är det knappt vitt (jodå, jag vet vad jag snackar om eftersom jag kört en hel del idag). Men folk är ju helt knäppa? Bromsar o har sig när det är halt. Fan, låt bromspedalen vara o håll ett bra tempo så fixar allt sig! 60 km/h på motorvägen = säkert, jo tjena... om man har death wish, javisst, men danska o tyska lastbilschaffisar passar tider, inte hastighetsgränser.
Nä, säkraste spåret är vänsterfilen och 120+ km/h. Då slipper man blanda sig med nervösa "hålla hårt i ratten kärringar".

Till sist vill jag ändå säga - Fan ta alla som gillar snö, det är djävulens påfund och bara till för att skaffa fler förtappade själar till helvetet. :mad:
 

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
heinz_p skrev:
Eller så gasar man lite när det svänger och bilen fortsätter rakt ut i diket:)

Ja, givetvis kör jag också med antispinn men det är ändå lurigt. Bilen är inte ens hälften så "följsam" som bakhjulsdrivet.


Vad kör du för bil egentligen? :va


Kör själv en S40 2.0T FAS2 nu på vintern och har alldrig kört en bil som är så följsam genom kurvorna och sladdarna. Går precis dit man vill, börja sladda när man vill och slutar sladda när man vill. ESP är till för att stängas av, lampan lyser så fint :hihi Fast det här kanske beror på att jag planerar körningen sekunderna innan jag dundrar in?
 

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
Snö är kul! Jag ska ut och sladda lite med bilen senare idag. Bara att hitta någon stor parkering som inte är saltad/plogad och spinna loss! Men denna gången ska jag ha en kompis med mig. Jobbigt om man blir hängande i nån snödriva.. :tungan
Tyvärr har vi inga berg lr kullar här i Skåne så det blir ingen snowboarddebut detta året heller.. :huvet
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
goodfella skrev:
Varför parkerar man utomhus när det finns garage? :confused:

Därför det skiljer ungefär en femhundring för tre dygn.
Och jag frågar dig igen:
Vem är hon på din avatar?
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Fan vad jobbigt, ska själv åka ner till Malmö från Göteborg imorgon. Visserligen inte flyg utan tåg. Hoppas att det inte blir förseningar och annat, vill verkligen inte sitta på tåget mer än nödvändigt
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
tigrro skrev:
Tyvärr har vi inga berg lr kullar här i Skåne så det blir ingen snowboarddebut detta året heller.. :huvet

Ligger i och för sig i på fel sida av åsen för att tillhöra skåne, men känner man sig desperat är vallåsen inte allt för avlägset.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Den där åsen, vad är det egentligen? Ser man den? Hur stor är den? Är det en riktig rullstensås?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nr:18 skrev:
Hallandsåsen? Var var du på geografilektionerna?

Svara istället. :mad:
Hur kan man läsa om att "biljakten fortsatte på hallandsåsen" t.ex.? Hur stor är den där jävla kullen med istidsstenar egentligen?

Det finns även andra saker som borde redas ut samtidigt:
Östgötaslätten

Slätt? Slät? Storlek? Varför?
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Markus skrev:
Svara istället. :mad:
Hur kan man läsa om att "biljakten fortsatte på hallandsåsen" t.ex.? Hur stor är den där jävla kullen med istidsstenar egentligen?

Det finns även andra saker som borde redas ut samtidigt:
Östgötaslätten

Slätt? Slät? Storlek? Varför?

Precix!! Ordnung....
:yoparty
Föreningen för Skånes avskaffande .Yes!!!!


:fatta! Förexten ... Nordtyskland Börjar redan Söder om Slussen = Pass eftersom schengen köret inte gäller... :arsele
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top