Snökaos i Skåne

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav1 skrev:
Har man vinterdäck så KAN man inte köra i diket!
Det mest fantastiska är när man läser olycksreferaten; "bilen fick sladd.....". Vad då "fick sladd"? Om bakvagnen rör sig parerar man. Den som inte kan det skall inte ha körkort. Precis som med fickparkering alltså, men då skulle 90% av alla kvinnor mista körkortet.
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
valmers skrev:
Det mest fantastiska är när man läser olycksreferaten; "bilen fick sladd.....". Vad då "fick sladd"? Om bakvagnen rör sig parerar man. Den som inte kan det skall inte ha körkort. Precis som med fickparkering alltså, men då skulle 90% av alla kvinnor mista körkortet.
Oh happy day (oh happy day)
Oh happy day (oh happy day)



-----------------------------------

Detta hände igår, något jävla pucko kom upp från nerfarten på motorvägen
och körde ut från rondellen på fel sida och körde om vår bil på vår högra sida.

JA DET VAR EN KVINNA

kolla bilden så förstår ni.

(OBS Rondellen var traffikerad, jag kommer bara inte ihåg riktigt hur bilarna var,
därför är inte det utsatt)
 

Bifogat

  • pucko.jpg
    pucko.jpg
    23 KB · Visningar: 144
Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Snökaos?
Jag ska tillbringa hela nästa vecka i det sköna skånelandet, betyder det att jag tvingas sitte inne i en stuga utan elektricitet och höra bilarna sladda omkull utanför husknuten bara för att reservdanskarna inte har koll på vädret?
 

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
När jag blir stor så..
Alla som kör bakkulsdrift / 4-kraffsare kan ju skatta sig lyckliga. Finns inget värre än att köra framhjulsdrivet när det är halt. Bilen går lite hur den vill och det är nästan omöjligt att parera. Grr
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
valmers skrev:
Det mest fantastiska är när man läser olycksreferaten; "bilen fick sladd.....". Vad då "fick sladd"? Om bakvagnen rör sig parerar man. Den som inte kan det skall inte ha körkort. Precis som med fickparkering alltså, men då skulle 90% av alla kvinnor mista körkortet.
Om sladdar går att parera så kör man på tok för långsamt :mattias
 

Gula faran

Liten men snabb
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
zxr400
Tur det finns jeepar :lol

varför är det 2mm snö på åkern o 1 meter på vägen när man bor på landet :gnissla .....slår liksom aldrig fel...j-vla skånevindar :fatta!
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
HanneZ skrev:
Om sladdar går att parera så kör man på tok för långsamt :mattias

Den där avataren är GHAAAAY!
Är du på SH för att ragga brudar eller? Är det ett bra ställe tycker du?
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
heinz_p skrev:
Alla som kör bakkulsdrift / 4-kraffsare kan ju skatta sig lyckliga. Finns inget värre än att köra framhjulsdrivet när det är halt. Bilen går lite hur den vill och det är nästan omöjligt att parera. Grr
Det värsta är att köra en gammal turbosaab 9000. Tung som satan så när man ska från en korsning så går det långsammare än en otrimmad k50. När nån kommer bakom mig också så tänker jag på hur mycket jag skulle hata mig om jag satt i bilen bakom.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
heinz_p skrev:
Alla som kör bakkulsdrift / 4-kraffsare kan ju skatta sig lyckliga. Finns inget värre än att köra framhjulsdrivet när det är halt. Bilen går lite hur den vill och det är nästan omöjligt att parera. Grr

Vad fan har du handbromsen till?
Så jävla kul att dra kryckan och straifa (åka sidleds) mitt på en väg, teoretiskt omöjligt men kul som fan :D
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
heinz_p skrev:
Alla som kör bakkulsdrift / 4-kraffsare kan ju skatta sig lyckliga. Finns inget värre än att köra framhjulsdrivet när det är halt. Bilen går lite hur den vill och det är nästan omöjligt att parera. Grr

Min 740 är livsfarlig i halt väglag, Grannen soptunna satte livet till förra veckan :yoparty men kul e det
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Blir tokig på snön, eller rättare sagt alla bilfuckon som inte har vett att röra gaspedalen så fort det kommer minsta lilla snöflinga :(

Det tog mig 50 minuter att köra 4 mil precis varav hälften på motorväg... man håller fan inte 60kmh på en motorväg bara för att det är lite vitt... Grrr...
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
GSXR1100R skrev:
I går skulle jag....

8 timmar tog resan totalt :gnissla

Nu snöar det för fullt igen, men då kan man ju iaf åka pulka :banana
Snökaos i skåne :confused: snacka för dig själv, här ligger det bara nån liten fläck på 7-8snöflingor här och där... :tomten

Jävligt drygt med din resa dock :pannkyss
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
kaZmur skrev:
Blir tokig på snön, eller rättare sagt alla bilfuckon som inte har vett att röra gaspedalen så fort det kommer minsta lilla snöflinga :(

Det tog mig 50 minuter att köra 4 mil precis varav hälften på motorväg... man håller fan inte 60kmh på en motorväg bara för att det är lite vitt... Grrr...
Kör man 60 km/h i blixthalka så kommer man långt..... ner i diket, nu vet jag inte hur det ser ut i Norra Skaune men runt Sturup igår hade 60 km/h varit hastighetsrekord, övertro på dubbdäck och körskicklighet brukar sluta illa.

Bättre att komma fram försent än inte alls, blir man stående i diket så kommer plogbilen att göra en flodvåg av snö över bilen.

kajlyl skrev:
Snökaos i skåne :confused: snacka för dig själv, här ligger det bara nån liten fläck på 7-8snöflingor här och där... :tomten

Jävligt drygt med din resa dock :pannkyss
Runt Lund ser det ok ut men längre söderut så kan man simma i snö.

Hade snö upp till dörrhandtagen på bilen.
 

Basisten

I swear to drunk i'm not God ociffer!!!!
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
Svarta faran
kom precis hem från malmö, tog 1.5 h med buss brukar ta ca 35 min :huvet


snö borde förbjudas när det är mellandagsrea :mattias
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
GSXR1100R skrev:
Kör man 60 km/h i blixthalka så kommer man långt..... ner i diket, nu vet jag inte hur det ser ut i Norra Skaune men runt Sturup igår hade 60 km/h varit hastighetsrekord, övertro på dubbdäck och körskicklighet brukar sluta illa.

Bättre att komma fram försent än inte alls, blir man stående i diket så kommer plogbilen att göra en flodvåg av snö över bilen.

Jo, möjligen om det är blixthalka eller riktigt tjockt med snö men här är det ren asfallt i hjulspåren och lite slask i mitten. Nysaltat och plogat är det också :(
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top