Video Snöskoter gamla stan

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
...en av världens bästa skoteråkare...

??? Han är väl bara bäst i freestyle? Därifrån till att man är bland världens bästa är ganska långt. Kanske och rent av troligt är han bra på att köra men skulle han i skotercross kvala in till ett VM? Eller ens ett SM?

Nu har han i alla fall föga förvånande blivit ett polisjobb. http://www.expressen.se/nyheter/skoterforaren-anmals-efter-vansinnesfarden/Hoppas han har förstånd att neka och skylla på Molgan samt att tidningarna haft fel om att det var han.
 

segisen

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2012
Ort
uti skogen
Hoj
honda hornet 600, suzuki gsxr 600
dalmasar kan dom! fler borde göra som bodin och göra de bästa av situationen å ha lite kul.
till stockholmare som inte kan köra bil i 1dm snö och klagar på andra som tar sig fram fint med tex. skoter så kan man ju säga friktionsdäck, snö, 70km/h och 90°sväng klart som fan ni ligger i diket!! :D
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag hade kunnat tänka mig att medlemmar ur Naturskyddsföreningen eller någon annan stackare i innerstaden skulle polisanmäla honom. Jag hade också kunnat tänka mig att någon journalist ur skymningspressen polisanmäler "vansinnesfärden" (som de själva kallar tilltaget). Men att polisen själva anmäler detta var en överraskning. Har inte polismyndigheten i hufvudstaden aningens liiite viktigare saker att syssla med...? Ett antal icke uppklarade mord...? Försvinnanden...? Det tiotal misshandlar som inträffade på tunnelbanestationer bara igår...? Det trettiotal fruar som blev misshandlade av sina äkta män bara igår...? Bevakningen kring Nobelfesten...? Eller att bara bistå med hjälp i trafiken i "vinterkaoset"...?

Nej, starkt jobbat polisen...! Ni stärker verkligen er respekt...
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Lite kul, lite olagligt, lite farligt, lite dumt, men mest av allt lite kul.:D

"Vansinnesfärd"? Synonymt med vansinne är tokeri, men det låter inte hemskt att ha i en rubrik.
"Tokerifärd". Den rackarns lilla pojkslyngeln.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
En vild chansning, men jag tror att polisen skulle få lika mycket skit för att inte göra nåt alls som att starta ett ärende till det hela.

Jag skulle då inte bli förvånad om det hela läggs ner på grund av att identiteten på föraren inte går att styrka. Om nu Bodin nekar i förhör dvs.
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
.....vilket liv ni hade fört om han hade kört en fulldubbad cross istället? :)
 

cheddar bob

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2008
Ort
sthlm
Hoj
GSXR 1000 K8 CBR600rr
??? Han är väl bara bäst i freestyle? Därifrån till att man är bland världens bästa är ganska långt. Kanske och rent av troligt är han bra på att köra men skulle han i skotercross kvala in till ett VM? Eller ens ett SM?

Förlåt att jag inte precisera mig angående vilken gren han tävlar i! Det jag ville poängtera var att han inte direkt är en nybörjare, men det verkade inte du förstå.
Har man tagit medalj i x-games så har man nog ganska bra koll.
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
K0SiK.jpg
 

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 K2
ja ngn action var det ju inte tals om.. jag såg potentialen i idén, men fan vad det föll platt. bara det är värt en anmälan.
 

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
Jag hade kunnat tänka mig att medlemmar ur Naturskyddsföreningen eller någon annan stackare i innerstaden skulle polisanmäla honom. Jag hade också kunnat tänka mig att någon journalist ur skymningspressen polisanmäler "vansinnesfärden" (som de själva kallar tilltaget). Men att polisen själva anmäler detta var en överraskning. Har inte polismyndigheten i hufvudstaden aningens liiite viktigare saker att syssla med...? Ett antal icke uppklarade mord...? Försvinnanden...? Det tiotal misshandlar som inträffade på tunnelbanestationer bara igår...? Det trettiotal fruar som blev misshandlade av sina äkta män bara igår...? Bevakningen kring Nobelfesten...? Eller att bara bistå med hjälp i trafiken i "vinterkaoset"...?

Nej, starkt jobbat polisen...! Ni stärker verkligen er respekt...

Om man skulle försöka sammanfatta din åsikt. Alla poliser ska jobba med de allvarligaste brotten tills dessa är uppklarade. Därefter de näst allvarligaste osv. Först när de är uppklarade kan man exempelvis beivra ett brott som det vi ser nu på snöskotern? Hade varit rätt intressant när man ringer 112 och vill anmäla att man ser en barnmisshandel. "Näe, du vet, mordet på Gösta i Västerås 1993 har inte uppklarats än så du får vänta, 19 000 poliser jobbar stenhårt på det". :rofl
 

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
"Vansinnesfärd"? Jag tycker han tar det jävligt lugnt. Men allt är väl relativt...

Kanske anspelar på de snabbaste partierna? Ska man iväg till jobbet den tiden och kliver ut genom porten och framför snöskotern så kan det göra ont. Alltså på vanliga människor... sporthojare hade bara tittat argt på skotern så hade den tagit till lipen och lagt sig upp och ned :yoparty. Men vanliga människor kanske kan få en liten reva på jackan om man blir påkörd när det går som snabbast.

Och ja... det bor en hel del folk i de husen som det körs utanför.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts

Tycker hen hittat ganska så rätt nyans på sin pyjamas. Missen består i att den inte är flourescerande, kan ju inte lyckas med allt. Det är lågt av dig att håna hen för det. Medier som använder sin makt till att förringa folk på det sättet borde skämmas.
Usch.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
"Anmäld för vårdslöshet i trafik" Var va det vårdslösa och var va trafiken?
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top