Snöskotertråden.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Vad är så speciellt med skoterkläder? Jag tänkte köra i skidkläder.

Nån som provat än? Jag hoppas det blir lite åka på juldagen.
Bara trams som sörlänningar hittat på så bränn inte en massa pengar i onödan. På med en toppluva, ett par skidglasögon (alternativt en hjälm) och lite varma kläder å brassa. Så har det körts här i generationer och det har funkat hittills. Klantar man sig hamnar man i snö, bättre skydd finns inte.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Är det en arctic cat 1100 turbo med eller va det en 800?
Isf hur är den och köra om man jämför med pro rmk:n?
Nice film annars!

Det är min Crossfire 8, den är bra fast jag är grön på snöskotrar så jag ska nog inte yttra mig för mycket.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Är det en arctic cat 1100 turbo med eller va det en 800?
Isf hur är den och köra om man jämför med pro rmk:n?
Nice film annars!

Nu fattar jag vilken du menar, det är en AC F800 SnoPro, han verkar nöjd med den förutom att fjädringen var helt fel, det var första provturen. Han var grymt imponerad över motorn, det ska vara samma som i min men jag tycker min var lite tam faktiskt. Sen saknar ju F800 teleskopstyre, det var guld värt.

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Fan har ni åkföre hos er era jevlar!? Jag måste upp och köra lite närmaste dagarna känner jag. Är det att rekommendera att dunka upp till Gävle tro?

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Fan har ni åkföre hos er era jevlar!? Jag måste upp och köra lite närmaste dagarna känner jag. Är det att rekommendera att dunka upp till Gävle tro?

Det där är 10 mil från Gävle men det var riktigt OK stundtals, nu är det 9 grader varmt här ikväll så frågan är om det är körbart till helgen?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Det är ju faen. Är ju förhållandevis nära att åka till. Om man ska knö in sig på ett hotell i krokarna, vart bör man kika då tycker du? Jag vill bara få dunka av mig lite skoteråka. Abstinensen är frustrerande.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Ikväll har det skruvats lite så imorrn skall nya förgasarn få visa vad den går för.
Provisoriskt kamerafäste har ordnats. Räkna inte med någon imponerande lössnöåkning, det är trots allt en sur kortbandad 440 från tidigt 80-tal.

Förresten vemihelvete kan vara så förslagen att han letar upp sagda gammskoter ståendes i en lada långtbortsomfan bara för att stjäla den defekta membranförgasaren?!

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Det är ju faen. Är ju förhållandevis nära att åka till. Om man ska knö in sig på ett hotell i krokarna, vart bör man kika då tycker du? Jag vill bara få dunka av mig lite skoteråka. Abstinensen är frustrerande.
Ockelbo ligger i närheten. Jag tycker nog att du kan köra från Stockholm på morgonen, det är ju bara ta E4 det går fort. Jag ska försöka kolla i veckan om det är åkbart, är det så och vi ska åka får du haka på oss om du vill. Men det är väl ingen som hittar så bra som man borde. Polarisgrabbarna var halv-locals med karta ändå fick vi leta oss fram en hel del.

:edit Pratade med en kille på jobbet som var där igår, dom hade inte alls lika bra som vi hade.

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Ockelbo ligger i närheten. Jag tycker nog att du kan köra från Stockholm på morgonen, det är ju bara ta E4 det går fort. Jag ska försöka kolla i veckan om det är åkbart, är det så och vi ska åka får du haka på oss om du vill. Men det är väl ingen som hittar så bra som man borde. Polarisgrabbarna var halv-locals med karta ändå fick vi leta oss fram en hel del.

:edit Pratade med en kille på jobbet som var där igår, dom hade inte alls lika bra som vi hade.

Jofan det går ju rätt fort upp. Bara att klämma på lite country i långforden och dunka på. Hakar gärna på er, det
är bara kul om ingen hittar.

Håll mig gärna uppdaterad om läget så kan jag dunka upp på relativt kort notis.

:skotran

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Glöm för fan inte att sköta om era sekundärvariatorer och tillhörande lager emellanåt.
Ta isär och gör rent och smörj upp.
Annars gåre såhär:
sekvariator.JPG

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Hmm. Det där är inte i år va?

Om det är hans skoter lär det vara det. Han bytte ju bort Assaulten. Har ju blåst en hel del senaste dagarna så det lär finnas nära på löjeväckande stora snödrivor.

Det är i år, helt klart.. Färgen är ju ny för året! :)

Jo, ibland har man tur och hittar någon rejäl driva! :p

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Min jävel skjuter säkringarna till tädningen och jag hittar fan inget fel. Har krupit igenom hela elsystemet.
Ibland funkar den utmärkt i flera dagar, ibland skjuter den 5säkringar på raken.

Just nu är den riktigt jävla billig!

Ponrus_J

Din räddare i nöden
Gick med
12 May 2006
Hoj
Honda
Glöm för fan inte att sköta om era sekundärvariatorer och tillhörande lager emellanåt.
Ta isär och gör rent och smörj upp.
Annars gåre såhär:
BILD

Då svarar jag så här,
Glöm inte att montera era knaster rätt för då kan det gå åt helvete.
Nya cylindrar, kolvar, topp och block. Hoppas på att veven klarade sig bara.

Förra ägaren hade renoverat motorn, gick väl så där med det ;)

Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...