Doh!
Men ahh en hederlig Vertical Escape! Första skotern som gav mig habegär!
Är det någon som vet hur man ställer in fjädringen? Har insett att min är stum jämfört med andras maskiner. Finns det nån grundsetup med häng osv man kan börja testa sig fram med?
Tyvärr..
det är en hel vetenskap det där.
Jag var och hämtade pumpen till dämparna igår hos föregående ägaren och fick en del tips (har fox float fram + en bak) Äckligt smidiga grejer att hålla på med! Pysa eller pumpa efter behag. Har mjukat upp den rejält fram och bak nu och ska montera tillbaka krängningshämmaren, sen prova mig fram, från mjuk till hård.
Jag har också sådana men mina funkar fint.. Så här långt.
Min är dock spårkänslig nått djävulskt. Vet inte om det är fjädringen eller skidorna/styrstålen som är problemet dock.
Ska kolla på det där när jag kommer upp nästa gång.
Min är också nervös i styrningen, min amatörteori är att den blir bättre nu med lite mjukare framända, det borde sänka skidtrycket?
Inte för det spelar någon roll längre eftersom jag tvätttat den, gick 10 meter efter det sen dog skiten och jag har ryckt så armen är typ av! Katter gillar inte vatten.
Jag har också sådana men mina funkar fint.. Så här långt.
Min är dock spårkänslig nått djävulskt. Vet inte om det är fjädringen eller skidorna/styrstålen som är problemet dock.
Ska kolla på det där när jag kommer upp nästa gång.
Doh!
Men ahh en hederlig Vertical Escape! Första skotern som gav mig habegär!
Man är noga med att inte skräpa ner i skogen när det ska fikas, grilla korv och så, men sen åker man glatt hem med en soppaförbrukning på minst 3.5l/mil....
Min är också nervös i styrningen, min amatörteori är att den blir bättre nu med lite mjukare framända, det borde sänka skidtrycket?
Inte för det spelar någon roll längre eftersom jag tvätttat den, gick 10 meter efter det sen dog skiten och jag har ryckt så armen är typ av! Katter gillar inte vatten.
Jodå. Det finns massor med saker man kan göra beroende på symptom.Kan man inte trixa lite med skidornas toe in/out för att göra den mindre nervös?
Aldrig aldrig aldrig mer en Arctic Cat
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |