Snöskotertråden.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Hahah! vad va det som gjorde att du bytte?
Är det en 6 eller 8hundra som du köpte nu då? ;) Snygga är den iaf!

Fjädringen var ren katastrof på arcticen, den tål inte att tvättas eller dras på öppet släp för då krånglar den, den gick exakt lika som en renegade 800R (gamla motorn) men drog 1 liter milen mer. Dämparen pajade.

Det här är en 800 etec -11. Gick och frågade om dämparen var klar så hade dom precis bytt in den här, så 2 timmar senare stog den på släpet.

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Vad var det för Arctic Cat du hade då?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Fjädringen var ren katastrof på arcticen, den tål inte att tvättas eller dras på öppet släp för då krånglar den, den gick exakt lika som en renegade 800R (gamla motorn) men drog 1 liter milen mer. Dämparen pajade.

Det här är en 800 etec -11. Gick och frågade om dämparen var klar så hade dom precis bytt in den här, så 2 timmar senare stog den på släpet.

Najs. Nöjd med skidon då? Har smygrastat polarisen lite nu jallafall och jag är helnöjd. Går grymt fint i moroten.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Najs. Nöjd med skidon då? Har smygrastat polarisen lite nu jallafall och jag är helnöjd. Går grymt fint i moroten.

Jag har bara kört den 5 meter, tänkte prova den på nån sjö i helgen för att se att allt fungerar, sen åker vi till Borgafjäll nästa helg och blir borta en vecka. Ska bli så skönt att slippa släpa upp katten dit. Skönt att det verkar vara bra ork i polarisen.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Jag har bara kört den 5 meter, tänkte prova den på nån sjö i helgen för att se att allt fungerar, sen åker vi till Borgafjäll nästa helg och blir borta en vecka. Ska bli så skönt att slippa släpa upp katten dit. Skönt att det verkar vara bra ork i polarisen.

Gott mos. Borgafjäll låter härligt :)
Ska hämta en ramp i dag så det går att lasta skotern på min onödigt (men ballt) höga pickis sen är det bara att dunka norröver. Inte bara bra orr i motorn utan den går löjligt fint.

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
lynx 5900 samt sladden påkopplad, nu åker jag ut och fixar lederna!

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Vill e-tec:arna ha någon speciell olja eller är det bara vanlig skoterolja?

Najs. Nöjd med skidon då?

Vi hade lite tråkigt igår kväll så det blev nattkörning. Det är som att sväva på moln jämfört med det andra järnspettet :D

LCF

Medlem
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
2018 Yamaha Tracer 900 GT 2003 Yamaha BT1100 Bulldog

Se upp med isarna, dom är inte att lita på i år.
Det kom mycket snö här innan det blev kallt så tjockleken på isen varierar ganska mycket.
En i skoterklubben sänkte sin nya skoter för någon vecka sedan.
Detta var dock i närheten av Dorotea men vad jag har hört så är isarna inte bättre i Borgafjäll.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Fifasen. Just hemkommen efter en drabbning med assaulten. Skulle försöka mig på att köra på bakbannanen med henne, något som var tämligen svårt med nytron pga 32-matta, tyngd samt slö 4-taktare. Assaulten däremot bara flög upp utan att man behövde göra mycket mer än att gasa och jag höll på att slå över ett antal gånger. Nu måste jag bara lära mig att köra lite också.

:banana

Framdämparna däremot är väldigt löst inställda. Hur faen styvar man upp ett par walker evans?
Har varit och rivit lite men inte lyckats hajja hur.
:va

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Jag kör med denna som BRP rekommenderar i min E-tec, finns säkert olja som är några spänn billigare litern som också funkar bra men då E-tecen drar såpass lite har det ingen större betydelse!

Hahaha! Du gick på reklamen.
5-6 % är inget ovanligt i en 800 E-tec. Även 12-orna är hård på olja.
Om nu din råkar ta lite så tillhör den undantagen.

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Hahaha! Du gick på reklamen.
5-6 % är inget ovanligt i en 800 E-tec. Även 12-orna är hård på olja.
Om nu din råkar ta lite så tillhör den undantagen.

Har förvisso en 600 och har inte räknat ut hur mycket den egentligen drar men jag tar mig bra många tankar innan jag måste fylla olja. Gamla 800:eek:rna är ju riktiga oljeslukare men jag har inte hört nån 800 E-tec ägare klaga på oljeförbrukningen...

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Hoj
Puch
För 2 år sedan sålde jag skotern på skärtorsdag, då gräsmattan var framme och det spöregnade.
Då bestämde jag att sen blir det att hyra skoter och lägga pengarna på hojåkandet ist, fungerade hyffsat förra vintern, men nu blev suget för stort..
En beg Polaris RMK 600Ho står det i garaget nu, tyvär pendlar termometern mellan -26 och -30 så det har inte blivit någon provtur än..

DSC_3520.JPG

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...