Satan... Ska man behöva byta nu alltså :/
Eller köpa artics variant av samma. Har provkört den och motför min nuvarande -08 nytro så upplevs den betydligt smidigare. Det enda som skiljer mot yamahas är tydligen variatorerna..
Satan... Ska man behöva byta nu alltså :/
Här uppe går det ta på i princip alla körskolor. Jag tänkte dock ta det på en skoterklubb en bit utanför stan. De kör två kvällar teori á 5 timmar samt en dags körning. De kändes väldigt seriösa och verkar göra det mer för att få in folk till skoteråkandet än för att tjäna pengar. Dessutom en hel del mer körning än vad jag tror att de flesta körskolor erbjuder, vilket kändes viktigt för mig då jag gärna vill få lite mer känsla för om skoteråkandet är något man kommer fastna för.Min dotter tänkte också ta men hur gör man, vart vänder man sig, vad kostar det?
Hur ska du göra Estremo?
Lynx's Enduro (500/600/700) går riktigt fint.
Hade en Rave 800'a från 01 som gick kanon!
Polaris Edge-serie är också trevliga.
Vill man lägga 15-25' så får man gamla trailer-arm skotrar.
Finns många som går bra och beroende på förare så kan det tom gå fortare än nya A-arm's skotrar.
Vill man ha lite mer stå-upp-chassi får man nog pynta 40-50 loppor.
Ja nu får gärna snön komma, börjar rycka rejält i högertummen!
Köpte ny (för mig) i våras som jag bara hann provköra vid köp så suget att få prova den på riktigt är stort!
Blev en 2011 summit 600cc, 146". Hade innan den en renegade men kände att jag ville ha lite längre maskin för lössnö.
Jag tänkte ta förarbevis för snöskoter nu till vintern men har ännu aldrig ens suttit på en. Vad finns det för maskiner som är vettiga att börja med?
Jag vill ha något billigt som man inte behöver ha dåligt samvete för om den blir stående och som man kan ha kvar enbart för fjällsemestrarna om man skulle flytta söderut. Säg runt 20-30 000:- men ju billigare desto bättre. De enda kraven jag har i övrigt är att den ska se någorlunda modern ut och vara så driftsäker som möjligt.
Yamaha verkar göra skottsäkra maskiner och framför allt Viper verkar intressant. Finns det någon anledning att välja en RX1 framför Viper om man inte tycker sig behöva den extra effekten?
Har även kikat lite på Arctic Cat F5/F6 men som jag förstår det är inte hållbarheten den bästa? MXZ ser man många till salu men hur är tillförlitligheten på dessa? I samtliga fall talar vi om lite äldre maskiner.
När har dessa maskiner börjat gå för långt för att det ska vara ett vettigt köp? För mig som inte är insatt är det svårt att förstå varför något som tex har en R1-motor i sig anses ha gått långt vid 1000 mil, men det kanske främst är de övriga delarna som man bör se upp med pga miltalen?
Även tips på andra modeller mottages tacksamt. Jag har inte mer koll på vad som finns att välja bland än vad jag sökt fram på Blocket.
Det här med att ha någonstans att förvara den och någonting att frakta den på vore väl också lämpligt att försöka lösa...
Var kör du mest om inte renegade räckte till?
Grymt coola maskiner, Summitarna!
Men en bit över min budget.
Vad får man ge för en sån där gammal "häck"? Jag skulle vilja ha en skoter men här nere är det inte så motiverat med en nyare och den ska bara användas på isen vid stugan några gånger per vinter.
Kan man inte vända på en sån där matta?
Ska ta i tur med min Assault nu. Ingen här som är bra på polarisar?
jelp mej
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |