Måste la va Yamahan e la enda rad4an i detta sällskap lixom.
Märkliga hojval för en som prioriterar acceleration och toppfart, varför inte en 1000cc sporthoj eller zzr1400, hayabusa, k1300 etc.
Lite som att fråga vilken som har bäst toppfart av suzuki swift och toyota aygo
Märkliga hojval för en som prioriterar acceleration och toppfart, varför inte en 1000cc sporthoj eller zzr1400, hayabusa, k1300 etc.
Lite som att fråga vilken som har bäst toppfart av suzuki swift och toyota aygo
Varför kan folk inte bara svara på frågorna man ställer utan att snickra ihop egna teorier? Jag prioriterar inte acceleration eller toppfart men finner det intressant, därför som jag frågade. Kul att veta vilken av hojarna man är intresserad av som presterar bäst.
Har ingen aning om vilka teorier du menar och visste tyvärr inte att det var strikt förbjudet att prata om andra hojar i din tråd. Du frågade om bäst acceleration och topphastighet och jag nämnde några hojar som vida överträffar de du nämnt.
Hade ganska enkelt kunnat googla fram uppgifterna du frågar om, men med så fin attityd du har så kan du få göra det själv
Om du läser innantill så ser du att jag frågar om acceleration och topphastighet när det gäller fyra specifika hojar, nämligen: Kawasaki ER-6N, Suzuki SFV650A Gladius, Yamaha MT-07 och Yamaha XJ6-N. Helt ointressant för mig att du då börjar snacka om 1000 cc och mer.
Bara för att det finns en svarsknapp så behöver man inte använda den. Speciellt om man inte kan hålla sig till det trådskaparen frågar efter.
90-talist?
Om du är nybakad mc-åkare kanske du ska droppa attityden hålla käften och lyssna på vad erfarna förare skriver.
Topphastighet och acc löser man med drevning, av dom hojarna så går du på den du vill ha och fixar den som du vill att den skall vara.
De fyra hojarna du söker svar om är alla rätt så snarlika. Är du ny mc-förare så kan det vara bra att veta att de flesta mc är relativt snabba i acceleration osv. Vikt/effekt förhållandet är alltid sportigare på en hoj än en bil oavset mc-typ i princip.
Allting är egentligen relativt till vad du själv är van vid med de hojar du nämner skiljer sig inte nämnvärt från varandra i acc/toppfart. Utan mest i känslan hur de förmedlar den kraften.
Sen kommer folk antagligen att rekommendera det de just själva kör då folk sällan rekommenderar en annan produkt som de köpt dyrt själva. Folk vill ha bekräftelse helt enkelt på att man inte gjort något dumt osv utan har köpt "rätt hoj" och då vill de sällan tala om för omgivningen att de har köpt "fel produkt". Gör de det så tyder det kanske på personlig mognad
Det bästa sättet att hitta det du själv vill ha är helt enkelt att provköra själv. Självklart också ta till dig av tipsen men kanske med en nypa salt. Precis som allting man läser om
Lycka till med hojköpet
Ska jag "droppa attityden, hålla käft och lyssna på vad erfarna förare skriver"? Vem är det som har attityd här egentligen?
Jag lyssnar på vad "erfarna" förare skriver när man behagar att utgå från det jag skriver och inget annat. Återigen så behöver man inte svara bara för att det finns en svarsknapp.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |