Snabbast någonsin på Anderstorp?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
vart hittar du den infon ?
jag var på "dubbelrace" -89 -90 -91 först donnington sedan A-torp ,, därför är jag obotligt säker på årtal ,,



Brno har en väldigt kuperad läggning ,, been there walked there ,, har även gått på A-torp ,, har varit funkis där på slutet av 80 talet + defilerat under EM där ,, Brno är grymt kuperad jämfört med A-torp.

du kanske tänker på Donnington som har en fet inbromsning i nerförsbacke,, partiet straxt efter start o mål.(har gått den banan runt åxå)

Det gick superbike-vm fram till 1993 på anderstorp. Sista GP var som sagt 1990.
Jag har kört bägge banorna, men tidsskillnaderna ligger inte i att brno är så kuperad, utan att det är fler svängar och att den är betydligt längre.
Finns en bromsning ner mot en höger som är rätt vanlig att folk går omkull i.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Hur fort körde man då?

Skulle vilja hävda 1.33,8 på Foggy 1993 på Ducce 888. Den tiden kom man inte under förrän Papunen åkte 1.33,5 på kvalet i år. Fortfarande ingen sen dess som kört så fort under race.

Med andra ord så var Foggy rätt duktig... :)
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

:)
minns det där väl när jag tittar på det nu..
satt på huvudläktaren under racet hörde på Mamolas cagiva att den va på väg att ge upp.. om jag minns rätt så skar den alltså..
har kort på Haslams vurpa nånstans..
minns att det gick ett ryckte om att Lindén skulle få köra ROC hojen som Foggy tog över efter skadade Chilie (eller?)

Gardner skyllde på ett löst näs/imskydd som skymde sikten efter racet.

det va väl även under denna helg som yamaha testade ISR bromsar (men inte på racet va?)

minns också hur det snackades i depån om Schwants 1,29 tid, jag jobbar på att reda ut detta nu.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3220249 :)
minns det där väl när jag tittar på det nu..
satt på huvudläktaren under racet hörde på Mamolas cagiva att den va på väg att ge upp.. om jag minns rätt så skar den alltså..
har kort på Haslams vurpa nånstans..
minns att det gick ett ryckte om att Lindén skulle få köra ROC hojen som Foggy tog över efter skadade Chilie (eller?)

Gardner skyllde på ett löst näs/imskydd som skymde sikten efter racet.

det va väl även under denna helg som yamaha testade ISR bromsar (men inte på racet va?)

minns också hur det snackades i depån om Schwants 1,29 tid, jag jobbar på att reda ut detta nu.
Ja det var grymt race att vara på plats och se. Vi satt alltid vid karusellen ungefär.

Rainey körde ju med ISR bromsar ett antal gånger. Finns ju tom bilder på hojen med dem på.
ny-yzr500a1990.jpg
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Om Rossi och pojkarna hade kommit hit med sina MotoGp-cyklar så hade ju dessa rekord inte stått sig länge till förmodligen.
Inte hoj-tiderna men F1'or är på en annan planet.:yoparty
Kollade snabbaste varv i Turkiet 2007:
F1 1.26.8x
MotoGP 1.52.8
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top