Snabbast runt Anderstorp?

Freddy

har bra balans...
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
BMW
har kört 1,37,0 med kawa 600cc 2003, begreppet "superbikebana" kan väl snart försvinna hoppas jag,,,, :Bugar
eftersom inte långa rakor verkar hjälpa. :pannkyss

annars är det ett trevligt tjabbel om fyrtakt och tvåtakts rök i det här forumet tycker jag, :3freak jag tror nog inte det finns många diesel racerkillar som skulle säga nej till en tur på en gammal stinkande svinfrän 2takts 500cc, men hörrni det är ju faktiskt 4 takt som är nått att satsa på, visst är det otroligt vad man kan klämma ur en motor som bara tänder varannan gång :hihi

oj oj nu kommer det bli fler svar här nedan, :tummenupp

har en liten känsla att nordgren kan ha nått att tillägga

mvh Freddy
 

sandstream

Guest
oFFkeFF skrev:
Konstigt bara att Miinin 14 år efter Rainey på anderstorp fortfarande är sådär 7-8 sekunder bakom den gamla stinkande tvåtaktaren :rolleyes:
Miinin i all ära men du tror inte att en kille som Rossi skulle kunna få en bättre tid med samma hoj?

Jag skulle vilja påstå att det är jäkligt bra att komma så nära Raineys tid med en standard hoj som vem som helst kan köpa, tillskillnad från Raineys exklusiva hoj.
 

sandstream

Guest
Freddy skrev:
jag tror nog inte det finns många diesel racerkillar som skulle säga nej till en tur på en gammal stinkande svinfrän 2takts 500cc
Gammal var ordet... :hihi

De finns de som hävdar att LP är bättre än CD och det är ju upp till dem... :lol
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
up up up,,, Schwantz har kört på 1,29 runt mossen.. så va det med det.
 

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
Är 6 sekunder efter per varv att vara "nära"?
Ja, det tycker jag.
Speciellt med tanke på att Rainey borde vara en bättre förare än Miinin, att hans hoj vägde mindre och hade mer hk.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Den utveckling som har varit på enbart däcken under de 15 år som snart har gott sedan Rainey och Schwantz körde på Anderstorp är ofattbar. De däck du kan köpa över disk idag för Racing är garanterat bättre än de däck som Rainey hade då.
Visst är det imponerande att "bara" var fem-sex sekunder, eller ända upp till sju sekunder om R2s Schwantz tid är korrekt, efter men det är 14 år och sedan och de är fortfarande inte ikapp.
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
sandstream skrev:
Ja, det tycker jag.
Speciellt med tanke på att Rainey borde vara en bättre förare än Miinin, att hans hoj vägde mindre och hade mer hk.
6 sekunder är ju fruktansvärt mycket i racingsammanhang på den nivån...
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Goodstuff skrev:
Den utveckling som har varit på enbart däcken under de 15 år som snart har gott sedan Rainey och Schwantz körde på Anderstorp är ofattbar. De däck du kan köpa över disk idag för Racing är garanterat bättre än de däck som Rainey hade då.
Visst är det imponerande att "bara" var fem-sex sekunder, eller ända upp till sju sekunder om R2s Schwantz tid är korrekt, efter men det är 14 år och sedan och de är fortfarande inte ikapp.

Alltså, skulle sbk-vm komma och köra på anderstorp nu, så skulle det banrekordet förmodligen slås. På samma sätt som jag tror Rossi skulle kunna kapa av sådär 4 sekunder på rainey's varvrekord. Och det är som r2 skriver, schwantz knäckte en 1.29 på a-torp..
Sen är jag också rätt säker på att dagens 250-vm pojkar skulle kunna köra 1.30-tider på a-torp också. Porto har ju redan slagit ett par gamla 500-rekord..
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
6 sekunder per varv i ett race på 28 varv, VM distans, är ju nästan två varv efter.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oFFkeFF skrev:
Alltså, skulle sbk-vm komma och köra på anderstorp nu, så skulle det banrekordet förmodligen slås. På samma sätt som jag tror Rossi skulle kunna kapa av sådär 4 sekunder på rainey's varvrekord. Och det är som r2 skriver, schwantz knäckte en 1.29 på a-torp..
Sen är jag också rätt säker på att dagens 250-vm pojkar skulle kunna köra 1.30-tider på a-torp också. Porto har ju redan slagit ett par gamla 500-rekord..

Det är klart att det är så men nu var Miinin (och all respekt till honom) referenspunkten, av någon anledning. För övrigt skulle det vara grymt fränt om någon kom och testade.
 

Insomnia

#76 R1000
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia RSV4, Yamaha Tracer 700
XR skrev:
Vem är den snabbaste svenska föraren runt anderstorp
någonsin,oberoende klass och maskin.Hur står sig den tiden jämfört med varvrekordet,om det nu inte råkar
vara samma förare.Någon som vet?

tack på förhand.


Är till 99% säker på att Kenny Bräck har gjort 1.18 med sin F3000.
Givetvis är det inte ett officiellt rekord eftersom det var på träning men endå.... :Bugar
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Miinin själv sa angående hans tid kontra Wayneys "Och vi går och kallar oss räserförare :rolleyes: "
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Min personliga åsikt/fundering kring att köra fortare handlar oftast om att man inte tror att det går. Alltså skulle exempelvis miinin få jaga nån dåre som kan prestera 1.31 tid, typ, skulle han säkerligen köra fortare än vad han någonsin gjort på a-torp....Miinin alltså. :va
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top