snabbaste 125 a orginal!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Ort
08
Hoj
Monster 696
Cbr en gör nog 0-100 på MÄTARN på 10 sen ^^ Men måste ändå säga att jag är jävligt nöjd med min, inte något skit bygge som vissa påstår. visst, den har inte en jävla chans mot en ostrypt 2-takt, men det vet man redan innan man köper en cbr.

Jag använder min till att pendla till och från skola och praktik och det duger den mer en väl till. Jag kände att jag hellre köpte cbren och åkte billigt 2 år och sen lägger pengarna på en mellanklass hoj istället :) sen med ett helsystem på så låter den bättre en en ostrypt aprilia och det kan inte fan någon säga imot:p

Palla bröla som en 600 men gå som en trimmad moppe. :D
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Cbr en gör nog 0-100 på MÄTARN på 10 sen ^^ Men måste ändå säga att jag är jävligt nöjd med min, inte något skit bygge som vissa påstår. visst, den har inte en jävla chans mot en ostrypt 2-takt, men det vet man redan innan man köper en cbr.

Jag använder min till att pendla till och från skola och praktik och det duger den mer en väl till. Jag kände att jag hellre köpte cbren och åkte billigt 2 år och sen lägger pengarna på en mellanklass hoj istället :) sen med ett helsystem på så låter den bättre en en ostrypt aprilia och det kan inte fan någon säga imot:p

hahah, den brölar inte som en 600 du ;D och fortare en en moped går den allt;)

än* :gnissla :huvet
 

Volume

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
Honda Cbr 125r 07
b

Cbr en gör nog 0-100 på MÄTARN på 10 sen ^^ Men måste ändå säga att jag är jävligt nöjd med min, inte något skit bygge som vissa påstår. visst, den har inte en jävla chans mot en ostrypt 2-takt, men det vet man redan innan man köper en cbr.

Jag använder min till att pendla till och från skola och praktik och det duger den mer en väl till. Jag kände att jag hellre köpte cbren och åkte billigt 2 år och sen lägger pengarna på en mellanklass hoj istället :) sen med ett helsystem på så låter den bättre en en ostrypt aprilia och det kan inte fan någon säga imot:p

umm mätaren går rätt i den hastigheten det är ingen moppe:D
 

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Åland
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
Lika roligt varje gång man tittar här o ser vilka monster ti 125cc som finns här.:tummenupp

Så ni tror faktiskt att en 125cc bara är 2 sekunder långsammare ti 100 än vad en 900-1300cc är?? 125cc hinner ju int enns varva ur första växeln när en tung hoj lägger i andra växeln...But your are the best guys :Bugar:banana:rolleyes:
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Lika roligt varje gång man tittar här o ser vilka monster ti 125cc som finns här.:tummenupp

Så ni tror faktiskt att en 125cc bara är 2 sekunder långsammare ti 100 än vad en 900-1300cc är?? 125cc hinner ju int enns varva ur första växeln när en tung hoj lägger i andra växeln...But your are the best guys :Bugar:banana:rolleyes:

du tänkte nog lite fel i andra stycket va? när jag körde 125an så växlade jag alltid före de stora hojarna, även om de hade bättre acc, blir lätt så då större hojar har högre topphastighet på de lägre växlarna :tummenupp

och angående 0-100 så är det väl inte så konstigt om det bara skiljer några sekunder då det faktiskt bara tar några sekunder att nå hastigheten :va
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Lika roligt varje gång man tittar här o ser vilka monster ti 125cc som finns här.:tummenupp

Så ni tror faktiskt att en 125cc bara är 2 sekunder långsammare ti 100 än vad en 900-1300cc är?? 125cc hinner ju int enns varva ur första växeln när en tung hoj lägger i andra växeln...But your are the best guys :Bugar:banana:rolleyes:



jag vet inte va du kör för lågväxlad pizaräser men jag har då aldrig varit med om att jag växlat senare än mina vänner som körde tyngre hojar.
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Lika roligt varje gång man tittar här o ser vilka monster ti 125cc som finns här.:tummenupp

Så ni tror faktiskt att en 125cc bara är 2 sekunder långsammare ti 100 än vad en 900-1300cc är?? 125cc hinner ju int enns varva ur första växeln när en tung hoj lägger i andra växeln...But your are the best guys :Bugar:banana:rolleyes:

Nu vet jag ju inte vilka siffror du tänker på. Men att en vass 125a skulle vara lite söligare än något större upp till 100 låter inte så jättekonstigt tycker jag.
Dom brukar ju ha drevning för de lägre hastigheterna och dessutom lägre vikt.
Sedan brukar dom inte ha samma problem med att få ner effekten i backen (wheelies) som större hojar.
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Last edited:

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Hbg
Hoj
KTM SMR690 -08, Suzuki 125cc 2T, hemmabyggd Honda CB125. GSXR750 - 96 SÅLD
jojo men ändå tror inte påt

Jag hjälpte min polare att trimma en moppe. 70cc cylinder med bästa röret till, moddad topp, sportluftfilter, nytt membran, större förgasare. Då gjorde den 105 km/h med ganska dåligt acc. Så en cbr bör ju gå fortare än en trimmad moppe
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR



skulle den repan vara nåt att hänga i granen? hahahahahah


för en gång skull (händer INTE ofta) så håller jag med kvisten....... en cbr går som ett lass bajs ungefär.

och att en moppe skulle hänga med i accet är inte alls otänkbart. på med en 50cc sport och lite andra goa grejer så ska inte det vara några problem.

och en hyper åker ifrån en ktm 125 hur enkelt som helst. du hinner inte ens komma över halva strippen med din jävla crb innan moppen är över mållinjen på 201 meter.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
skulle den repan vara nåt att hänga i granen? hahahahahah


för en gång skull (händer INTE ofta) så håller jag med kvisten....... en cbr går som ett lass bajs ungefär.

och att en moppe skulle hänga med i accet är inte alls otänkbart. på med en 50cc sport och lite andra goa grejer så ska inte det vara några problem.

och en hyper åker ifrån en ktm 125 hur enkelt som helst. du hinner inte ens komma över halva strippen med din jävla crb innan moppen är över mållinjen på 201 meter.
Hmm.. Antar att en Hyper är en trimmad moppe? Att den Inte åker ifrån en Ktm 125:a... :lol
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top