snabbaste 125 a orginal!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Jag syftar på alla med yamaha / KTM som har orginal hastighetsmätare, eller folk som märkt att deras hoj går fortare när de köpt ny mätare.
Rosens ktm blev uppmätt till 170 km/h.

Min qvarna var inte långt efter heller..

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
Rosens ktm blev uppmätt till 170 km/h.

Min qvarna var inte långt efter heller..

Fy fan det var inte dåligt:)
Helt org utan plugg räcker väll inte för det eller? :va

-Jonathan-

Bike
Gick med
11 Dec 2008
Hoj
Blåa Faran '04
Aha ok... måste man inte ställa in mätarna efter däckdimensionen lr nåt?:va
Jag brukar ha GPS på fågelpinnen nämligen, skitsmidigt att både se vara man är och ha ärlig hastighet:)

Jag vet inte hur precis GPS är när det kommer till hastighet, men är säkert oerhört praktiskt, kanske något att fundera på.

jokem

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2008
Hoj
Suzuki RM 125 -83
Slå upp ögonen grabbar, om ni inte kan skilja på strypt/avstrypt och trimmad så får man lära sig det. En 125a gör INTE 140 original, och dom tar inte 0-100 på 6-10 sek original!

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Slå upp ögonen grabbar, om ni inte kan skilja på strypt/avstrypt och trimmad så får man lära sig det. En 125a gör INTE 140 original, och dom tar inte 0-100 på 6-10 sek original!

original är väl ostrypt så 140 är väl inte omöjligt?

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10

Strypt = Laglig

Original = Ostrypt

Trimmad = Ostrypt + ngt mer

madden

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Hoj
ingen
helt orginal (ostryp alltså, inget trim)

nja vetifan.. :p

jag som själv "säger" mig ha en 125:a som en gång hade 46hk o gasres även i 4:ans växel borde tro att rosen's hoj ostrypt gjorde 170km/h med så hög drevning.. men jag tror er fan inte :p

har till och med svårt att tro att ens min gör 170.. med nuvarande gasres drevning vet jag dock att den går i minst 125km/h..

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
icke! min däremot! 0-100 på 3,0sekunder blankt i instruktionsboken..
sug på den du :tungan

antar dock att de kört på dyno och haft relativt lågt drevat :p

Gör man det på dyno så missar man en hyffsat stor faktor som kallas luftmotstånd väl? :va

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
nja vetifan.. :p

jag som själv "säger" mig ha en 125:a som en gång hade 46hk o gasres även i 4:ans växel borde tro att rosen's hoj ostrypt gjorde 170km/h med så hög drevning.. men jag tror er fan inte :p

har till och med svårt att tro att ens min gör 170.. med nuvarande gasres drevning vet jag dock att den går i minst 125km/h..
Jo, den går så snabbt. Det är uppmätt med ordentlig utrustning. Min qvarna var inte särskilt långt efter heller. Dom går så snabbt med rätt drevning.

madden

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Hoj
ingen
Jo, den går så snabbt. Det är uppmätt med ordentlig utrustning. Min qvarna var inte särskilt långt efter heller. Dom går så snabbt med rätt drevning.

mjo kanske ja vetifan asså.. luftmotståndet blir ju extremt i den hastigheten för en crossmodell :S när jag toppar min så drar det nått så in i helvete :p

Gör man det på dyno så missar man en hyffsat stor faktor som kallas luftmotstånd väl? :va

den lotsas vi inte om.. det är en annan sak.. ;)

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
mjo kanske ja vetifan asså.. luftmotståndet blir ju extremt i den hastigheten för en crossmodell :S när jag toppar min så drar det nått så in i helvete :p

den lotsas vi inte om.. det är en annan sak.. ;)
Jaha, men nu är det som jag säger.

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
-02 Yamaha R6
Den är snabb för att vara en 4-t. När jag testade en polares i sommras så toppade den 138 och ja de va platt! dock va den väldigt seg på högre varv men riktigt skön att köra! En YZF-R125 gör ca: 60 på andra växeln medans en Rs 125 gör ca: 80 iaf dom jag har kört!
Körde även en Aprilia Rs 125 i somras och den gjorde 145 orginal! och ja de va platt där å. men om jag hade varit du så hade jag nog satsat på Yamahan pga, skönare att köra, drar mycke mycke mindre, behöver nästan aldrig pilla med den som du däremot behöver med de flesta 2-t! men satsa på Yamahas YZF-R125:tummenupp
MVH/Jakob

Du körde la aldrig min Yamaha? :va

Guztavzzon

Wild Thing
Gick med
16 Jan 2007
Hoj
Cbr 125, NC30
Cbr en gör nog 0-100 på MÄTARN på 10 sen ^^ Men måste ändå säga att jag är jävligt nöjd med min, inte något skit bygge som vissa påstår. visst, den har inte en jävla chans mot en ostrypt 2-takt, men det vet man redan innan man köper en cbr.

Jag använder min till att pendla till och från skola och praktik och det duger den mer en väl till. Jag kände att jag hellre köpte cbren och åkte billigt 2 år och sen lägger pengarna på en mellanklass hoj istället :) sen med ett helsystem på så låter den bättre en en ostrypt aprilia och det kan inte fan någon säga imot:p

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag