Rosens ktm blev uppmätt till 170 km/h.Jag syftar på alla med yamaha / KTM som har orginal hastighetsmätare, eller folk som märkt att deras hoj går fortare när de köpt ny mätare.
Min qvarna var inte långt efter heller..
Rosens ktm blev uppmätt till 170 km/h.Jag syftar på alla med yamaha / KTM som har orginal hastighetsmätare, eller folk som märkt att deras hoj går fortare när de köpt ny mätare.
Rosens ktm blev uppmätt till 170 km/h.
Min qvarna var inte långt efter heller..
Aha ok... måste man inte ställa in mätarna efter däckdimensionen lr nåt?
Jag brukar ha GPS på fågelpinnen nämligen, skitsmidigt att både se vara man är och ha ärlig hastighet
Fy fan det var inte dåligt
Helt org utan plugg räcker väll inte för det eller?
helt orginal (ostryp alltså, inget trim)
Precis så, ja.Jag antar att det ska vara underförstått med motardkit och optimerad drevning, eller?
skadar inte att vara tydlig
Slå upp ögonen grabbar, om ni inte kan skilja på strypt/avstrypt och trimmad så får man lära sig det. En 125a gör INTE 140 original, och dom tar inte 0-100 på 6-10 sek original!
Slå upp ögonen grabbar, om ni inte kan skilja på strypt/avstrypt och trimmad så får man lära sig det. En 125a gör INTE 140 original, och dom tar inte 0-100 på 6-10 sek original!
Synd att du inte får köra på vägen baraicke! min däremot! 0-100 på 3,0sekunder blankt i instruktionsboken..
sug på den du
antar dock att de kört på dyno och haft relativt lågt drevat
helt orginal (ostryp alltså, inget trim)
icke! min däremot! 0-100 på 3,0sekunder blankt i instruktionsboken..
sug på den du
antar dock att de kört på dyno och haft relativt lågt drevat
Jo, den går så snabbt. Det är uppmätt med ordentlig utrustning. Min qvarna var inte särskilt långt efter heller. Dom går så snabbt med rätt drevning.nja vetifan..
jag som själv "säger" mig ha en 125:a som en gång hade 46hk o gasres även i 4:ans växel borde tro att rosen's hoj ostrypt gjorde 170km/h med så hög drevning.. men jag tror er fan inte
har till och med svårt att tro att ens min gör 170.. med nuvarande gasres drevning vet jag dock att den går i minst 125km/h..
Jo, den går så snabbt. Det är uppmätt med ordentlig utrustning. Min qvarna var inte särskilt långt efter heller. Dom går så snabbt med rätt drevning.
Gör man det på dyno så missar man en hyffsat stor faktor som kallas luftmotstånd väl?
Jaha, men nu är det som jag säger.mjo kanske ja vetifan asså.. luftmotståndet blir ju extremt i den hastigheten för en crossmodell :S när jag toppar min så drar det nått så in i helvete
den lotsas vi inte om.. det är en annan sak..
Den är snabb för att vara en 4-t. När jag testade en polares i sommras så toppade den 138 och ja de va platt! dock va den väldigt seg på högre varv men riktigt skön att köra! En YZF-R125 gör ca: 60 på andra växeln medans en Rs 125 gör ca: 80 iaf dom jag har kört!
Körde även en Aprilia Rs 125 i somras och den gjorde 145 orginal! och ja de va platt där å. men om jag hade varit du så hade jag nog satsat på Yamahan pga, skönare att köra, drar mycke mycke mindre, behöver nästan aldrig pilla med den som du däremot behöver med de flesta 2-t! men satsa på Yamahas YZF-R125
MVH/Jakob
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |