Snart är det vår och flickorna.....

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
Blip skrev:
Håller med dig i sak. Å andra sidan så är fetma ett samhällsproblem som man nog ska akta sig för att acceptera som normalt även om personerna på bilderna förmodligen lider av någon form av sjukdom för att se ut som de gör.

Det finns folk som älskar sig själva när de ligger på 140 kg. De tycker det är snyggt, sexigt etc. Och de vill säkerligen inte gå ner i vikt då för att samhället tycker det.

Blip skrev:
Därmed INTE sagt att hån och nedlåtande kommentarer är okej för det tycker jag INTE ok?
:tummenupp
 

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
Kapten Blåskägg skrev:
:7peta Nej men sluta nu för f-n.
99 % av alla överviktiga kan gå ner i vikt om de själva vill, jag kunde.
Klart man får skoja om sånt men man behöver ju inte peka på folk och skratta.
Men det var det väl ingen som gjort i denna tråd heller.

En bild las upp.. den skrattar folk åt. Har du missat trådens poäng?
Att skratta åt bilden... då magen är så stor att den hänger ner mellan benen... det är tydligen kul, det ser kul ut, det ska man skratta åt, haha.

"Klart man får skoja om sånt men man behöver ju inte peka på folk och skratta."

Skillnaden är bara att personen på bilden säkerligen missat att den finns på den här sidan och att folk skrattar åt henne. Folk skrattar BAKOM ryggen... Lika illa det som rakt i ansiktet.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
The_FacultyGirl skrev:
Ja, hon kanske inte orkade bry sig längre? Suget efter badet var väl starkare än folks kommentarer. Vad ska hon ha på sig då om inte bikini? Baddräkt? Och varför ska hon gömma sig i kläderna om hon vill få sol på kroppen?

:va

En del väljer hur de ser ut, andra gör det inte. Det finns sjukdomar som formar en människas utseende. De är säkerligen inte glada över att folk skrattar åt dem.

Men en "komisk" sak är just att man får skratta åt överviktiga men inte åt underviktiga. WHY?? Varför skratta åt någon av dem?


Ett alternativ till den slajmgröna tangastringbikinin kunde vara en vanlig bikini kanske? En person som "visar upp sig" på ett offentligt bad i den utstyrseln får räkna med att blickarna dras till en. Oavsätt om det är feta Hulda a 300 pannor eller om det är en snygg tjej med snygg kropp. Att man då kan komma prata om det kan man nästan se som naturligt.


Som några innan mig redan sagt kan de flesta göra något åt sin övervikt, men de som är underviktiga sticker dels inte ut lika mycket och samtidigt är det mer "sjukdomsliknande" om du förstår vad jag menar.
 

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Texas
Hoj
King of the road
Även om de kan göra något åt den eller ej så är det fortfarande inget att skratta åt. Det finns också människor som inte trivs med sin övervikt och försöker göra sig av med den, men kanske inte lyckas.

Jag har själv varit överviktig i min barndom och fick höra det var och varannan dag. Till slut övergick det från pikar till mobbing, och det tog hårt på både psyke och självförtroende.

Idag är jag inte överviktig längre utan tränar och rör mig aktivt, men jag blir fortfarande illa till mods när jag tänker tillbaka på hur jag hade det i barndomen...det inte direkt något jag vill återuppleva.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
TheDude skrev:
Även om de kan göra något åt den eller ej så är det fortfarande inget att skratta åt. Det finns också människor som inte trivs med sin övervikt och försöker göra sig av med den, men kanske inte lyckas.

Jag har själv varit överviktig i min barndom och fick höra det var och varannan dag. Till slut övergick det från pikar till mobbing, och det tog hårt på både psyke och självförtroende.

Idag är jag inte överviktig längre utan tränar och rör mig aktivt, men jag blir fortfarande illa till mods när jag tänker tillbaka på hur jag hade det i barndomen...det inte direkt något jag vill återuppleva.


Jag är verkligen inte den som supportar mobbning! Det är en sak jag vill göra klar! (påstår inte heller att du säger det)


Att återgå till samma sak jag sagt hela tiden är att hon jag såg på badet endera var mycket omedveten om sig själv eller vill provocera omgivningen. neon gröna minimala badkläder är inte snyggt på någon. Allra minst på någon som väger 130 kg.


Beklagar om någon tagit illa upp. Definitivt inte min mening!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top