Snart är det vår!

Link_696

Metal music
Gick med
20 Jul 2010
Ort
runt växjö
Hoj
Honda cbr 900rr -97
ja alla är nog jävligt trött på den jävla vintern nu, fan så drygt. här har det snöat och varit -6 grader eller nåt sånt idag mellan växjö och kalmar, dessa snöflingor som kommer och går. men de som sagt 1 mars snart äntligen, sen 1 månad kvar till 1 april sen börjar sesongen för då brukar sommardäcken åka på bilen. och kanske + graderna blir fler åååååååååå längtar som fan. tänkte nästan rullat ut hojen från garaget och provkört den på gården med motardfälgarna men de sket sig när snö helvetet kom. tur man har en elbjörn i garaget när man mekar. vår vill vi ha
 

Str3 R

Guest
Det är väl rätt snöfritt i Jönköping redan? Var i Norrköping i helgen och förvånades över hur lite snö det låg på marken där. Såg en nyligen fotad bild från Malmö, ingen snö alls där. Så hoppet finns att våren är på G snart. =)
 

Ingfeldt

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2010
Ort
Halmstad
Hoj
CBR 600 RR -03
I Halmstad är det vår!... Försöker inbilla mig det i alla fall. Det har varit riktigt fint väder några dagar nu med strålande sol. Och i solen är det plusgrader! :yoparty Jag väntar bara på att de ska få bort det förbannade gruset, sen är det vår på riktigt!
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
vår ? Vaf-n bor ni nån stans?
i Tokholm var det minus 20C då jag for till jobbet imorrse.
Är aninges less på vintern nu ... vill ha sommar o hojväder
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Ska vi invadera spanien? Köpa upp en hel by och bygga en egen bana.. SH-emigranterna i "New Sweden"

Count me in:tummenupp

Våren kändes långt borta i morse, hela jävla stan är ju djupfryst, men ljuset skvallrar om att det går åt rätt håll...snart så:tummenupp
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Man märker att tempen stiger ganska mycket så snart solen kommer fram så nog är våren pågång... på måndag skall det även bli humanare temperaturer.

Så snart är det banne mig dags! :)
 

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
För lång jvla vinter...vill ha lite värme inte minus 9 grader som idag...solen skiner här i Göteborg..hade bara termometern visat säg 5-6 plus hade man ju kunnat ta en liten sväng iallfall...förhelvedtes vinter..skiiiit.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Såg en rolig sak här ut genom fönstret innan. Där solen låg på över taket här bredvid så började det ånga om snön. :) Det såg riktigt trevligt ut. Nu ska bara resten av snön bli lika bortstekt.
Men, det ska ju bli varmare nästa vecka. Hoppas på att värmen sprider sig upp till där hojen står med, annars så köper jag fan en till hoj. >.<
 

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Ort
Trelleborg
Hoj
XT660X - 06
Inte en kotte i skåne som kan åka i detta vädert.... minus 5 o snöar som in i helvete på sydkusten.....våren blir nog i april i år :/
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Kollade lite vädertjänster och enligt prognosen kommer vi se nollan i helgen och sen även nån plusgrad i början av nästa vecka. :)
 

Blade4life

Med liten lem
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Solna
Hoj
Blejd igen...
Snart vänder det.
<HOPPAS>Räknar med att kunna ta premiärturen mitten mars eller så...</HOPPAS>
 

appel_mx

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 1190 Adventure - R 2014
Har redan kört 4 ggr i år :) visserligen har de varit runt 1-2+ förrutom här om veckan då va de 4+ sol torra vägbanor o vindstilla, de va vårkänslor de. Kör hårt...
 

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Åbo
Hoj
PruttHoj
Vart nästan konstant -27 nu i några månader, senaste veckan har vart mellan -9 och -17, känns nästan som vår. Mellan 50-75cm snö ligger det ju ute också så att... Får nog vänta tills april innan man börjar fundera på någon vår :tummenupp
 

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
I stan på landet.
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Nääää! Jag tyar inte mer kyla, det går bara icke! Nu har WSI släppts sin långtidsprognos och enligt dessa surkartar så blir det inte nån jävla vår förrens i april/maj. Nordatlantiska oscillationen börjar tydligen också visa negativa siffror igen som i december med bister jävla fulluft från ryska vemodet som följd. Det går bara inte, jag vägrar tro på detta!

Källa:
http://blogg.klart.se/wsis-senaste-sasongsprognos-for-europa/#comments
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
jag lessnade så förbannat på vintern för några veckor sedan så ja skaffade en enduro med isdäck...
 
Nyheter
Nyhet – Yamaha R9

Rykten om en ny mellanklass...

Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Top