Snart är det vår!

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Lite vår är det iaf, tar på mig buffen ja har till när ja kör mc nu när jag ska jobba :D:yoparty Funtar på att ta på hjälmen också? Solen lyser ju så jävligt så vore skönt med tonat visir nu :hihi
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Två ord; Håll käften!

:hihi
Här är det en meter snö och idag visar termometern -28 grader. I min hemby 6 mil norrut var det -39 grader igår.
Den där våren alla pratar om känns ruskigt långt borta, dessutom är det för kallt för att rasta skotern :(

Jag har svåra abstinensbesvär.
Luugn nu. Våren kommer. Det handlar bara om månader nu..
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Det var sista köldnatten enligt diverse rapporter, nu vänder det. :)

Jag skulle vara nöjd bara det inte var så förbannat kallt. Ge mig åtminstone nollgradigt. Jag är inte kräsen längre. Jag känner i alla fall inte igen mina egna hojnycklar längre har det visat sig. :gråta
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Nästa vecka skulle det bli 5-8+ här i skåne! :) Ja juste glömde nästan... OCH sol!!!! :) :yoparty
Det låter ju inte helt fel:)

Sen är det våran tur.

Jag skulle vara nöjd bara det inte var så förbannat kallt. Ge mig åtminstone nollgradigt. Jag är inte kräsen längre. Jag känner i alla fall inte igen mina egna hojnycklar längre har det visat sig. :gråta
Instämmer helt. Jag är inte heller kräsen längre. Jag ger mig. Ge mig bara nollgradigt, till att börja med.
 
Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Två ord; Håll käften!

Här är det en meter snö och idag visar termometern -28 grader. I min hemby 6 mil norrut var det -39 grader igår.
Den där våren alla pratar om känns ruskigt långt borta, dessutom är det för kallt för att rasta skotern :(

Jag har svåra abstinensbesvär.

En rolig detalj i det hela är att vi hade det mindre kallt i Åre förra veckan än det var i Stockholm... :)

Jag skulle vara nöjd bara det inte var så förbannat kallt. Ge mig åtminstone nollgradigt. Jag är inte kräsen längre. Jag känner i alla fall inte igen mina egna hojnycklar längre har det visat sig. :gråta

Det kommer nu... Enligt vädertjänster så blir det typ -10 inatt och sen blir det runt nollan därefter... vi kommer se plusgrader på dagen redan söndag/början av nästa vecka.
 
Last edited:

creare

Guest
Vad är sommar? vad är vår? Hur känns det att åka hoj nu igen..?
Allt är en enda jävla iskall dimma av vitt pulver, känner mig helt vilsen och extremt besvärad. Fysiskt som psykiskt.
Igår var det -21 och snöade, idag -18..

Det hjälpte o lira GTA o slanga runt med full mundering i soffan de första 10 gångerna men inte nu längre... :död


:huvet
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Hoppas bara det inte blir som förra våren. Våra första rundor blev verkligen folk som kalvar på grönbete då stora mängder uppdämda testosteronnivåer äntligen blev släppta från sina dammar efter alldeles för lång vintervila....med följden att vi hade 4-5 klotningar de första rundorna. :(

Gäller att tänka på att man inte är lika hemma i sadeln som man var innan hojen ställdes in i höstas.
 

Zeit

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV650S -06, Suzuki GSX 750 -03
Haha! du är inte ensam! min katt har haft psykbryt i flera månader, han smyger sig på mig & gör galna attacker av ren tristess....
Samma här. :) Jag har visserligen innekatter, men de gillar att ligga och slappa på balkongen på sommaren.
Nu går de omkring i allmän tristess, och så fort det kommer in lite sol genom fönsterna så ligger en katt i solfläcken. Sen eftersom tiden går så hasar katterna efter solen så de kan fortsätta njuta av solen. :rolleyes:
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
När det väl slår över nollstrecket går det fort som fan. Snön försvinner, om tre veckor sitter vi här och längtar efter grussoparbilen.

Tre veckor är snart.
 

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Brok Prestorp
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Jag körde en kort men efterlängtad tur förra onsdagen innan det kom mer snö igen... Det var riktigt kul men gav bara mersmak!
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
När det väl slår över nollstrecket går det fort som fan. Snön försvinner, om tre veckor sitter vi här och längtar efter grussoparbilen.

........................................................................................

Grussoparn är väl att betrakta som en liten Jesus....
Ta mig f-n höjdpunkten på hela våren!

Men med tanke på all snöröjning så är det väl ett stort hål i kassan för trafik-/gatukontoren så det blir väl till att sladda bort skiten själv....
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Kollar man lite statistik på temperatur.nu så är det ungefär 6 veckor tills temperaturen ligger på 10-15 grader vissa dagar (i Stockholm). Då börjar det bli körbart på riktigt...
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Denna vintern har verkligen varit oduglig, midvinter tamigfan från november, med en kort dipp med vårsolsfeeling i slutet av januari, där det nästan plockade fram torra vägbanor - det varade i nästan ett dygn tills det ramlade ned en halvmeter och ramlade med under -10 där det hållt sig under februari.

Med bonuskyla under -20 denna veckan.

Kort sagt, det räcker. Som fan.
 
Nyheter
Nyhet – Yamaha R9

Rykten om en ny mellanklass...

Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Top