Snart är det vår!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Min far säger att han tog första turen 30 mars förra året, och 15 mars året innan. Då är han nog varken tidig eller sen ut.

EDIT: Åkersberga ligger då 3 mil norr om Stockholm :tummenupp

Förra året vart det 23/3 och året innan 1/3.
I år siktar jag på nånstans där emellan.
 

The_Gorilla

Monstret i gadroben
Gick med
13 Jan 2011
Ort
Liten håla
Hoj
Yamaha gubbräcer (FZ1)
Precis hemkommen från en liten runda på tio mil. Kallt men kul som fan :tummenupp En fördel med den här årstiden är inga jefla flugor på visiret :D

Thomas
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Nu jävlar. Snön är borta och i helgen ska det bli 2-4 plusgrader! Inte fan tänker jag ge mig ut på asfalten, men enduroåkat lär bli grejt:tummenupp
 

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
FZR600
När jag gick utanför dörren i gbg imorse vädrade jag vår. Rena gator och sval luft. Desto närmare Trollhättan jag kom desto mer snö låg på marken och när jag kom fram var det riktigt rått ute.
Men vafan, snart ska jag hem och då lär vårkänslorna komma tillbaka, men här i Trollhättan är det fanimej fortfarande vinter :mad:
 

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Ort
Vagnhärad
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
Förbannad!!....hehe, hörde av en arbetskamrat som va i Göteborg i helgen att där va det snöfritt....här e de grymt mycket snö, har 6cm tjock isbädd framför mitt garage till stora vägen, där e det fritt!!..hmm...:gnissla
 

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Här i Uppland är det säkert 50 cm snö så får fortsätta titta på hojen ståendes i vardagsrummet minst 1 månad till... :(
 

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Ort
Trollhättan
Hoj
Monster 900 -02
När jag gick utanför dörren i gbg imorse vädrade jag vår. Rena gator och sval luft. Desto närmare Trollhättan jag kom desto mer snö låg på marken och när jag kom fram var det riktigt rått ute.
Men vafan, snart ska jag hem och då lär vårkänslorna komma tillbaka, men här i Trollhättan är det fanimej fortfarande vinter :mad:

Ja, vi hade en vecka med tö och lite sol. Då kändes som om våren var på väg. :)

Men så kom vintern tillbaka med besked. Nu ser det mörkt ut igen. :gnissla
 

gunther

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2010
Ort
Sumpan
Hoj
Triumph Tiger 800 ABS '11
Vintern är inte bra för mig. Upptäckte i samband med att jag skulle sälja hojjen inför köpet av den nya att jag lyckats glömma bort regnumret på min gamla. Hur fan går det till?!
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Var oxå på besök i Götet i helgen.
Konstaterade att de hade några snöfläckar här o var på i naturen men ingen snö/is på vägarna. Dvs hade jag bott i Götet hade jag tagit en ytterst lugn första tur iaf.

Väl hemma i Tokholm var det snö snö o åter mer snö .... kostaterade dock att det ändå tinat lite i helgen då det var ca 50cm bred snö&is fri grusång på asfalten där alla ville gå.
Det var det inte då man åkte ner till götet i fredags ....

Hoppas att det håller i sig
 

Gorgamel

Medlem
Gick med
3 Nov 2006
Ort
Piteå
Hoj
ZF6N
Fan, nu börjar abstinensen bli så stor så man funderar allvarligt på att plocka fram hojen å köra fram å tillbaka efter storgatan (uppvärmd gågata mitt i stan). Undra hur många vändor man hinner före polisen dyker upp.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Överväger att ta hojen hem den 10e mars efter begravningen jag ska åka upp till. Ser ut som om det ska bli 5+ nånting, sålänge vädret inte ändrar sig (ha!) och det var ju sånt väder sista månaden jag åkte runt på hojen. ;)
 

Lill-Sunken

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2010
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 690 smc r - 12
Jag var nyss ute på premiärturen! 1500 meter. fram och tillbaka till affären! måste ju börja nånstans :yoparty
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Jag var nyss ute på premiärturen! 1500 meter. fram och tillbaka till affären! måste ju börja nånstans :yoparty
Okej, det verkar som om några har kommit igång så smått.:tummenupp
Hur är det med ringrostigheten?
Själv känner jag att jag antagligen kommer ta det överlugnt på premiären eftersom man är så ovan och vinglig.
 
Nyheter
Nyhet – Yamaha R9

Rykten om en ny mellanklass...

Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Top