Lite småkyligt idag när jag var och besökte Snöskoterns dag i Södra Sunderbyn
View attachment 427768
Där har vi en inspiration för alla vi som residerar i Norrbotten! själv såg man en hoj blåsa förbi på 97:an igår strax utanför Boden med riktning in mot Luleå igår tidig eftermiddag, jag blev så exalterad att jag blev stående vid Stoppskylten till bakomvarande stora förtret.
Passerade ju där ett par gånger så.......?
Idag invigde jag i alla fall sommarens fikaturer på häftiga Retrocafet i Boden
View attachment 427782
Det är säkert inte bara jag men...
Hojen står i garage, kan inte ha den vid lägenheten och det tar minst 25 minuter att gå till garaget och kompisen har nyckeln till det och han är bortrest.
Jag håller snart på o dö av depression här, vad skall jag göra för o få upp humöret, har kollat på hojvideos på youtube i 3-4 timmar nu blev så sugen att jag beställde ett avgassystem igår men de kommer inte förens nästa vecka.
när är det vår... ?
Fördelen med att bo nere i söder är ju att säsongen drar igång tidigare, själv tog jag 30 mil i helgen Premiärturen var flera veckor sen
Premiärturen tog jag i 9+ för ungefär en månad sen och jag mötte en 7-8-9 andra hojar på den korta turen . Men nu väntar jag på ~15 grader.
Creds till er som redan är ute och åker.
Personligen vill jag ha den ultimata säsongsstarten, det betyder minst 15+ och fint torrt väder, gärna solsken.
Allt ska vara perfekt första åkturen. Tar jag en åktur i grisigt väder, eller i kyla, dämpar det glädjen av att ta en provtur. Sen blir inte de nästkommande åkturerna lika speciella.
Att ta första åkturen i sunkväder är för mig lite som att försöka äta något riktigt flott när jag är vrålförkyld, saknar smaksinnet och har så ont i halsen att jag gråter varje gång jag sväljer.
Creds till er som redan är ute och åker.
Personligen vill jag ha den ultimata säsongsstarten, det betyder minst 15+ och fint torrt väder, gärna solsken.
Allt ska vara perfekt första åkturen. Tar jag en åktur i grisigt väder, eller i kyla, dämpar det glädjen av att ta en provtur. Sen blir inte de nästkommande åkturerna lika speciella.
Att ta första åkturen i sunkväder är för mig lite som att försöka äta något riktigt flott när jag är vrålförkyld, saknar smaksinnet och har så ont i halsen att jag gråter varje gång jag sväljer.
Passerade ju där ett par gånger så.......?
Idag invigde jag i alla fall sommarens fikaturer på häftiga Retrocafet i Boden
View attachment 427782
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS