Snickra ihop enkel hemsida med vilket program?

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Hallå!

Letar efter ett lättförstått program att göra en enklare hemsida med.
Vilket ska jag ha?

Har provat Evrsoft First Page 2006 men föll väl inte pladask direkt.

Är rätt novis på detta (bortsett från webdesignkursen på gymnasiet :rolleyes:), men vill kunna få ihop en skaplig hemsida som, till en början iaf, kommer vara rätt standardbetonad.

Den är till ett mindre företag och kommer innehålla presentation, lite bilder, kanske nån film osv.

Och jo, jag vet att det finns en jäkla massa som lever på detta och säkert kan ordna en fin hemsida för en liten summa pengar.
Men den kommer att ändra sig med tiden och då kommer det bli drygt att ha en extern källa som designat sidan med uppdateringar osv osv.

Shoot!

Mvh J

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Antingen gör du en från skratch med Dreamviewer eller så kör du på Joomla.
www.joomla.org eller www.svenskjoomla.se
Vissa webhotell har automatisk installation av joomla i deras kontrollpanel.
Lycka till :tummenupp

Just det ja, kolla länken, PAAC, den sidan har jag gjort i Joomla!
Har en till som är gjord med hjälp av joomla, Nilo

Last edited:

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
När jag höll på med html på stenåldern så tog jag hjälp av Coffeecup HTML Editor.
Simple/Avancerat program som var lätt att förstå.
Vet inte alls hur det står sig mot andra program dock.

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Notepad++ var det som fungerade bäst på "stenåldern", dock lite jobbigt när sidorna blir lite mera "avancerade".

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
...

Och jo, jag vet att det finns en jäkla massa som lever på detta och säkert kan ordna en fin hemsida för en liten summa pengar.
Men den kommer att ändra sig med tiden och då kommer det bli drygt att ha en extern källa som designat sidan med uppdateringar osv osv.

...

Annars har du ju Högströmms teckniska som utvecklar web-sidor alldeles i närheten.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Macromedia DreamWeaver (numera Adobe's). torde täcka in de flesta behov du söker eller kommer komma att behöva. redigering direkt i koden, wysiwyg(what you see is what you get) mm.

Att välja nåt webhotell som har hemsidepublicering funkar typ, men man blir begränsad av att de har så fula(eller så passa de inte en bara) templates.

Koda själv istället.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Tack för input.

Ska kika på Dreamweaver CS5 och se hur det är.
Verkar finnas ett gäng tutorials också, och det är ju finfin hjälp på traven.

Annars har du ju Högströmms teckniska som utvecklar web-sidor alldeles i närheten.

Njae, jag vill gärna ha koll på det här själv. Dom är säkert grymma, men jag vet hur det kan bli när man lämnar iväg grejer för att få dom gjorda.

Sen kommer den vara hemskt enkel till en början, och så värdelös kan jag inte vara så jag inte får ihop det. Tror jag. :gnissla

Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Tack för input.

Ska kika på Dreamweaver CS5 och se hur det är.
Verkar finnas ett gäng tutorials också, och det är ju finfin hjälp på traven.

Njae, jag vill gärna ha koll på det här själv. Dom är säkert grymma, men jag vet hur det kan bli när man lämnar iväg grejer för att få dom gjorda.

Sen kommer den vara hemskt enkel till en början, och så värdelös kan jag inte vara så jag inte får ihop det. Tror jag. :gnissla

är det en firma som sysslar med webknåpande har de koll på grejjerna, men jag förstår samtidigt om du vill fnula själv.

Fastnar du är det bara hojta till, antingen via PM eller i tråden.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
var precis på väg att skriva, "hans hemsida e nog inte uppdaterad sen 1996" eller nåt, men hejdade mig när jag scrollade ner :D

som Bagarn hade sagt, vad e det för gammalt scheisse :va
Eftersom jag inte kommer mig för med att få till min hemsida kanske jag skulle höra av mig till honom. Och jag har en känsla av att han inte är så värst insatt i Wordpress eller php. Så minsta tiden på två timmar lär nog inte räcka långt. Och han tar 350kr/timme av privatpersoner... :tomten

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Eftersom jag inte kommer mig för med att få till min hemsida kanske jag skulle höra av mig till honom. Och jag har en känsla av att han inte är så värst insatt i Wordpress eller php. Så minsta tiden på två timmar lär nog inte räcka långt. Och han tar 350kr/timme av privatpersoner... :tomten

moi kanske kan hjälpa, har pillat en del med WP, om inte annat kan jag fråga tantens bror som pillar med det där skiten dagligen.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
moi kanske kan hjälpa, har pillat en del med WP, om inte annat kan jag fråga tantens bror som pillar med det där skiten dagligen.
Schyrrans. Det handlar mest om smådetaljer. Som hur man kan städa upp befintliga templates och lite sånt.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Schyrrans. Det handlar mest om smådetaljer. Som hur man kan städa upp befintliga templates och lite sånt.

skriv eller PM'a mer exakt vad det är du vill göra. ändra i templates kan man ju göra till förbannelse.

med städa upp antar jag att du vill rensa skit som du inte behöver?

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Antingen gör du en från skratch med Dreamviewer eller så kör du på Joomla.
www.joomla.org eller www.svenskjoomla.se
Vissa webhotell har automatisk installation av joomla i deras kontrollpanel.
Lycka till :tummenupp

Just det ja, kolla länken, PAAC, den sidan har jag gjort i Joomla!
Har en till som är gjord med hjälp av joomla, Nilo

Är jag sömnig eller korkad? Har laddat ner o packat upp programmet, men hittar varken installationsfil eller startfil. Hittar ingen exe-fil överhuvudtaget :va

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Är jag sömnig eller korkad? Har laddat ner o packat upp programmet, men hittar varken installationsfil eller startfil. Hittar ingen exe-fil överhuvudtaget :va

antar att det finns en fil som heter install/installation/setup.php eller dylikt(aldrig testat nån av de där cms'en).

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Har kört Phph-Nuke & E-107 & då kör man bara install.php i webläsaren så installeras allt (du måste ju fylla i databas m,m)
Borde vara nått liknande:)

Edit: sen som vanligt....

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk

både Joomla & WP packas bara upp, sedan surfar till din site och installationen startar. Du måste dock i både Joomla och WP ha skapat en tom DB INNAN du kör installationen.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...