Sniktråden

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Så här i januari är man fattigare än en kyrkråtta efter att ha prioriterat skidåkning och roligheter med vänner över jul och nyår.

Jag är nog knappast ensam om att leva på pasta för att ha råd att ha roligt, så vad har folk för snålknep?

Mitt bästa knep är att ta hem "skräp" från jobbet, med skräp mennar jag sånt som andra tror är trasigt eller värdelöst. Det kan vara gammla brytare från stambyten (Folk betalar flera tusenlappar för 10 fina gamla bakelitbrytare) skylltexemplar där sladden har klippts osv dvs saker som skulle kastats för folk är lata.

Drar man nånting tillräkligt långt blir det en sport av det så kom igen nu!

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Har valt att sprida ut räkningar lite varje månad via autogiro för att slippa få stora klumpräkningar som oftast kommer i början av januari.

Julklappar (fåtalet) köps alltid på novemberlön just för att decemberlönen ska räcka längre.

Tar alltid med matlådor till jobbet.

Västrafik/SJ brukar vara sena vid den här tiden, får ersättning i form av 360kr per försening vilket ibland kan göra att jag går + på resorna (arbetsgivaren betalar i efterskott).

Går igenom mina papper för att se om jag ska göra ngra ändringar vad gäller avtal, el/försäkringar t ex. Bolag vill gärna ha en kvar som kund och då har man ett bra förhandlingsläge om man orkar ta upp luren och ringa vill säga ;)

Många bäckar små.....

Last edited:

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Gav bort reklamgrejer från företaget i julklapp så jag behöver inte snåla nu.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Har valt att sprida ut räkningar lite varje månad via autogiro för att slippa få stora klumpräkningar som oftast kommer i början av januari.

Julklappar (fåtalet) köps alltid på novemberlön just för att decemberlönen ska räcka längre.

Tar alltid med matlådor till jobbet.

Västrafik/SJ brukar vara sena vid den här tiden, får ersättning i form av 360kr per försening vilket ibland kan göra att jag går + på resorna (arbetsgivaren betalar i efterskott).

Går igenom mina papper för att se om jag ska göra ngra ändringar vad gäller avtal, el/försäkringar t ex. Bolag vill gärna ha en kvar som kund och då har man ett bra förhandlingsläge om man orkar ta upp luren och ringa vill säga ;)

Många bäckar små.....
Grattis på 70-årsdagen.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Last edited:

Henco_norr

#91 Bott & Pro superbike
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
Rc8R, Sx450F, Vivaro Buss å en Dodge
Var hittar man så välbetalda jobb?
Ska genast ringa Bill Gates och fråga om han inte ska gå i pension snart.

Ok välbetalda var väl fel då:D
Men tjäna till räckligt mycket att det täcker all fasta utgifter och att man kan utöva sin hobby fullt ut,samt köpa det man behöver och ändå ha kvar pengar på kontot varje månad..
Nu snackar jag inte att köpa en ny hoj eller en ferarri varje månad,men normala saker..

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Var hittar man så välbetalda jobb?
Ska genast ringa Bill Gates och fråga om han inte ska gå i pension snart.

Du är lite sent ute.. han har redan slutat på MS.. :tungan

Ok välbetalda var väl fel då:D
Men tjäna till räckligt mycket att det täcker all fasta utgifter och att man kan utöva sin hobby fullt ut,samt köpa det man behöver och ändå ha kvar pengar på kontot varje månad..
Nu snackar jag inte att köpa en ny hoj eller en ferarri varje månad,men normala saker..

Fungerar inte så.. hur mycket man än får in så försvinner det i mystiska hål i plånboken..

Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...