Sniktråden

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Käka hos föräldrar/syskon är ju ett gammalt knep...
Ge fan i att gå ut/fika/handla onödiga grejjer etc.

Har själv inte använt kontokortet sen flera veckor tillbaka tror jag, hade lite kontanter på fickan och de har räckt sen julafton så jag antar att jag har snålat bra hittills :)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Se till att skaffa välbetalda jobb så slipper man snåla nånsin:tungan
Du e nått på spåret med att skriva i plural :tungan

Och som vanligt hänger folk upp sig på min situation istället för det generela, spelar ingenroll hur mkt jag kännar om jag hittar ett sätt att lägga 500 kronnor på något roligt istället för något trist är det alltid bra.

Så vad gör folk? Eller är det som vanligt att alla ska lossas vara miljonärer trotts att dom jobbar på saab?

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Bor hos päronen över julen :tungan
billigt men man får aldrig nån lugn å ro...

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Så vad gör folk? Eller är det som vanligt att alla ska lossas vara miljonärer trotts att dom jobbar på saab?

Oavsett vad jag får in så har jag en förmåga att bränna det, dock oftast innan månaden startat, typ en synth eller annat viktigt.

Sååååå, ställ in kroppen på svält :tummenupp
Då blir det en fest för kropp och själ när den får makaroner med (vid lyxigare tillfällen) ketchup (tadaa!).

Köper dock en matlåda per dag på eljobbo, men det dras från lön så det problemet skjuter man en månad framåt ;)
Dock om man bor ensam som jag så är det dyrare att ha ett gäng råvaror hemma i kylen (som hinner gå ut) än att betala för lådan så ser det som ekonomiskt.

Jag köper snus i stock så jag överlever månaden, och undviker att vistas i affärer = noll i utgifter.
Varje gång nånting ska shoppas så handlar man lite mer än det man behövde, så handla så få gånger som möjligt.

Visakortet är guld, kontanter är skit.
Har man kontanter får man växel, växeln köper man onödiga prylar för.

:)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Åk till jobbet en kvart tidigare, drick morgonkaffet och läs tidningen där, ta med en macka hemifrån om du behöver äta på morgonen.

Betalar du varmvattnet själv hemma, duscha på jobbet efter jobbet.
Gå på biblioteket och läs MC tidningar istället för att köpa själv.

Fast det du sparar absolut mest på: Kasta ut kärringen!

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo

Handlar mer om att ta ansvar för sin ekonomi och sin privata trivsel. Genom att ha en buffert som man kan ta av när dyra månader kommer.
Vet man att alla räkningar kommer i januari så lägger man undan till det. Inte bränner man alla pengar på mellandagsrea, så man inte har råd med mat på bordet de sista veckorna.
Sen kommer nästa månad och då släpar man där också.

Personligen vill jag leva så att det inte ska spela någon roll om det är den 25e eller den 22a, inte behöver man få in stora summor för det varje månad.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag byter aldrig hoj, bil eller båt. Har man hittat kvalle så är det lagt kort ligger som gäller.

Häller dessutom ut det heta potatisvattnet på disktrasan. Så slipper jag att den springer iväg i förtid när man behöver den.

Bifogat

• vinömotor1 001.JPG
    vinömotor1 001.JPG
    81.2 KB · Visningar: 78
  • IMG_0314.JPG
    IMG_0314.JPG
    79.5 KB · Visningar: 78
  • IMG_0818.JPG
    IMG_0818.JPG
    106.7 KB · Visningar: 90

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Oavsett vad jag får in så har jag en förmåga att bränna det, dock oftast innan månaden startat, typ en synth eller annat viktigt.

Sååååå, ställ in kroppen på svält :tummenupp
Då blir det en fest för kropp och själ när den får makaroner med (vid lyxigare tillfällen) ketchup (tadaa!).

Köper dock en matlåda per dag på eljobbo, men det dras från lön så det problemet skjuter man en månad framåt ;)
Dock om man bor ensam som jag så är det dyrare att ha ett gäng råvaror hemma i kylen (som hinner gå ut) än att betala för lådan så ser det som ekonomiskt.

Jag köper snus i stock så jag överlever månaden, och undviker att vistas i affärer = noll i utgifter.
Varje gång nånting ska shoppas så handlar man lite mer än det man behövde, så handla så få gånger som möjligt.

Visakortet är guld, kontanter är skit.
Har man kontanter får man växel, växeln köper man onödiga prylar för.

:)

hm du låter som jag.....what? :va

har dock en fördel med jobbet och det är att dom betalar för min lunch, istället för en timma ej betald lunch så får vi 30 minuter och dom står för maten. tycker det är en bra deal då jag aldrig behöver laga mat hemma utan kan leva på mackor. enda gången man lagar mat är till helgen, blir billigt o bra. :tummenupp

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
hm du låter som jag.....what? :va

har dock en fördel med jobbet och det är att dom betalar för min lunch, istället för en timma ej betald lunch så får vi 30 minuter och dom står för maten. tycker det är en bra deal då jag aldrig behöver laga mat hemma utan kan leva på mackor. enda gången man lagar mat är till helgen, blir billigt o bra. :tummenupp

Hehe, och folk tittar konstigt på dig efter en inspektion i en tom kyl? :D

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Hehe, och folk tittar konstigt på dig efter en inspektion i en tom kyl? :D

jupp! :tummenupp fast brukar proppa frysen full istället. där kan maten ligga utan att mögla. brukar inte funka i kylskåpet. går inte att ha frukt, färskt bröd, färska grönsaker eller annan färskmat hemma. hmm ja i princip all färsk mat blir dålig.

var någon som tipsa om att äta hos familj o vänner. är man ensam så är det ett superbra alternativ. :tummenupp

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Sluta snusa/röka om man nu inte redan har gjort det. Det sparar massa pengar och besvär och det är inte svårt heller som en del påstår.
Har hållit uppe med snuset i snart 18 månader, jag hade planerat att börja igen efter 12 men det var inte tillräckligt gott längre för att det skulle vara värt det :(

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Handlar mer om prioriteringar

Helt klart, och vi prioriterar helt olika. Om jag fick välja mellan god mat varje dag gå på krogen varje fredag Eller en vecka skidåkning och sen leva resten av månaden på kattmat så väljer jag skidåkningen! :brinnerup

Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...