Sniktråden

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Sluta snusa/röka om man nu inte redan har gjort det. Det sparar massa pengar och besvär och det är inte svårt heller som en del påstår.
Har hållit uppe med snuset i snart 18 månader, jag hade planerat att börja igen efter 12 men det var inte tillräckligt gott längre för att det skulle vara värt det :(

Slutat röka men blev inte rik för det :öga

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag byter aldrig hoj, bil eller båt. Har man hittat kvalle så är det lagt kort ligger som gäller.

Häller dessutom ut det heta potatisvattnet på disktrasan. Så slipper jag att den springer iväg i förtid när man behöver den.
Sant även om jag tvivlar på att sothoran varigt specielt billig ;)

Nått du glömde säga är att bara för att nått är gammalt är det inte mindre roligt, skippar man prestigen i att äga nya saker har man råd att ha mycket roligare.

Åk till jobbet en kvart tidigare, drick morgonkaffet och läs tidningen där, ta med en macka hemifrån om du behöver äta på morgonen.

Betalar du varmvattnet själv hemma, duscha på jobbet efter jobbet.
Gå på biblioteket och läs MC tidningar istället för att köpa själv.

Fast det du sparar absolut mest på: Kasta ut kärringen!
Har bara ett gäng extrajobb så jag stämplar alltid in 45 min tidigare än jag skulle varigt där :D

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Sant även om jag tvivlar på att sothoran varigt specielt billig ;)

Nått du glömde säga är att bara för att nått är gammalt är det inte mindre roligt, skippar man prestigen i att äga nya saker har man råd att ha mycket roligare.

Har bara ett gäng extrajobb så jag stämplar alltid in 45 min tidigare än jag skulle varigt där :D

Nej hon har inte varit speciellt billig, det kan jag hålla med om. Men samtidigt så är det så att om man gillar och behåller ett fordon så blir man okänslig för investeringen. Den blir avskrivet i form av körtimmar sas. Men då ska man ju ha hittat farkoster som är roliga att underhålla. Det påstår jag att jag gjort. :D

[YOUTUBE-ID]H5wf8iqKAJs[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Jag byter aldrig hoj, bil eller båt. Har man hittat kvalle så är det lagt kort ligger som gäller.

Häller dessutom ut det heta potatisvattnet på disktrasan. Så slipper jag att den springer iväg i förtid när man behöver den.

Dina fordon i sniktråden... :confused:

Hur syr du ihop DET Jörgen? :va

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Dina fordon i sniktråden... :confused:

Hur syr du ihop DET Jörgen? :va
Jo...
Dendär Jörgen är ju lite bakofram o förstår inte riktigt...

Andreas låg ju på sin jonne efter min OM617 300TDT och sög i sig the sweet particles när jag drog hem Sothoran på släp från G-åsen.

Bara där sparade jag ju en helt del deg och tid! Annars hade jag ju blivit sinkad snackandes med pubisen 1.5 h på Donken Karlskoga innan jag kunde dra hem drottningen till Eken.

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Jo...

Andreas låg ju efter min OM617 300TDT och sög i sig på sin jonne när jag drog hem från G-åsen. Bara där sparade jag ju en helt del deg och tid. Annars hade jag ju blivit sinkad 1.5 h på Donken Karlskoga innan jag kunde dra hem drottningen till Eken.

:D Du har din egna lilla Ebberöds bank för att motivera dig!
Det är bra!
En och samma kostnad kan kännas:

- dyr
- rättvis
- billig

Helt beroende på HUR man väljer att se på den.
Eller vilka olika mätetal man själv ställer upp.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jo...

Andreas låg ju på sin jonne efter min OM617 300TDT och sög i sig the sweet particles när jag drog hem Sothoran på släp från G-åsen.

Bara där sparade jag ju en helt del deg och tid! Annars hade jag ju blivit sinkad snackandes med pubisen 1.5 h på Donken Karlskoga innan jag kunde dra hem drottningen till Eken.

:D Tur att min tid inte är så dyrbar annars hade ja förlorat en jävla massa så lång tid de tog att ta sig hem från åsen den dan :gnissla :tungan

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
:D Tur att min tid inte är så dyrbar annars hade ja förlorat en jävla massa så lång tid de tog att ta sig hem från åsen den dan :gnissla :tungan

Men erkänn! Du drog i dig lite historiska tjockoljepartiklar från min gjutjärnsdiesel??:banana

Henco_norr

#91 Bott & Pro superbike
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
Rc8R, Sx450F, Vivaro Buss å en Dodge
Du e nått på spåret med att skriva i plural :tungan

Och som vanligt hänger folk upp sig på min situation istället för det generela, spelar ingenroll hur mkt jag kännar om jag hittar ett sätt att lägga 500 kronnor på något roligt istället för något trist är det alltid bra.

Så vad gör folk? Eller är det som vanligt att alla ska lossas vara miljonärer trotts att dom jobbar på saab?

Nu är jag bara en skitig elektriker så jag vet inte vad plural ens betyder....

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Just nu är det ju rena frysboxen ute.
Det betyder ju att halvrutten mat som matbutiker och
restauranger slänger ute knappast fortsätter att ruttna...

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Hoj
Ja
Finns böcker i ämnet, hur man hookar gratis mat/sprit och andra tänkbara förnödenheter.
Förutsätter förvisso att man bor i en större stad, och fenomenet är nog inte särskilt utbrett i Sverige heller.
:glömdet

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...