Snor du hojar?

Vad ska man göra med hojtjuvar?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Läser hojtjuvarna forumet här?
I så fall, vänligen sluta sno min fireblade-00 ovanligt lackerad.
Den är:
- Larmad (sen i morgon).
- Videoövervakad
- Har immobiliser
- GPS övervakad

Jag vet mao före dej om du snott den.

Du som försökt sno den är en klåpare förutom att inte ens veta hur man tjuvkopplar den eller kan koppla förbi imoben så har du drällt dina fingeravtryck över precis hela hojen.

Polisen var och penslade hojen, så pilla inte på för mycket saker utan handskar som du tänker sno.

Om ni ska sno den kan ni göra det om en månad eller två kanske, eller ge ett bra pris den är ganska billig.

Ps. Du glömde soppadunken. d.s

Hälsningar Döden.

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
hehe klockren. har också tänkt på det,, detta är ju ett perfekt forum för tjuvar och poliser. sånna som vill förstöra ens friheter... :)

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
MostWanted_NKPG skrev:
hehe klockren. har också tänkt på det,, detta är ju ett perfekt forum för tjuvar och poliser. sånna som vill förstöra ens friheter... :)

Synd att inte poliserna ägnar sig i större utsträckning med att begränsa tjuvarnas frihet och öka min...?

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Så ge fan i att sno hojar annars kommer vi på sporthoj och gör något kul med dig :hihi . Har ni aldrig hört talas om hur hungrig en kalv kan va och vill ha mjölk så se nu till att låta bli hojarna annars kanske du får träffa den hungriga kvalven med byxorna nere :hihi sen vad som kan hända sen vill du/ni inte veta :hihi

Räk6an

I bland har man tur
Gick med
2 May 2004
Hoj
Yamaha yzf R6
Lam-Kaka skrev:
Så ge fan i att sno hojar annars kommer vi på sporthoj och gör något kul med dig :hihi . Har ni aldrig hört talas om hur hungrig en kalv kan va och vill ha mjölk så se nu till att låta bli hojarna annars kanske du får träffa den hungriga kvalven med byxorna nere :hihi sen vad som kan hända sen vill du/ni inte veta :hihi
Jag har redan sett ut en mosse åt den lilla svarthandade klåparn som vill åt min moppe.

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Det finns inga ord för vad man skulle vilja göra med hojtjuvar...

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
freddexwing skrev:
Polisen var och penslade hojen, så pilla inte på för mycket saker utan handskar som du tänker sno.
Döh,döh döh,du ljuger,jag hade ju handskar på mig hela tiden ju. :tungan

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Ja hojtjuvar ska man göra processen kort med....

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Gustav1 skrev:

Jepp snor de kamelen på hösten/vintern skiter jag i det då har jag tid att rådda med att skaffa en ny och fixa till men att stå utan mitt i sommaren det är fan helt djävla totalt öken.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
freddexwing skrev:
Jepp snor de kamelen på hösten/vintern skiter jag i det då har jag tid att rådda med att skaffa en ny och fixa till men att stå utan mitt i sommaren det är fan helt djävla totalt öken.

Jojo, men det blir ju dyrt.

Eller tänkte du låta de andra stackars klass-7åkarna betala?

Blir den snodd så blir den, men det är ju synd att önska den snodd..om man säger.

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
freddexwing skrev:
Synd att inte poliserna ägnar sig i större utsträckning med att begränsa tjuvarnas frihet och öka min...?
det kanske är deras sätt att minska fartsyndarna,, mot förutsättning att hojjarna exporteras sen :S

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Gustav1 skrev:
Jojo, men det blir ju dyrt.

Eller tänkte du låta de andra stackars klass-7åkarna betala?

Blir den snodd så blir den, men det är ju synd att önska den snodd..om man säger.

Handlar inte om att önska den snodd, precis som det inte handlar om att önska att man inte blir rånad. Snarare att acceptera att samhället vi lever i styrs av massmedia och kriminella. Nidbilden av ett vackert sverige utan våld är bara en bödeluva nerdragen för dina ögon. Såhär ser jag det, ger man sig in i leken får man leken tåla. Går jag ut till en tjuv som snor min hoj med en hammare går bara en av oss därifrån, är det jag så går jag rakt in på kåken, är det han så går han antagligen iväg tar en ny sil och snor en annan hoj.

De slaggprodukter av ett samhälle som tjuvar och annat pack är kan inte du som person göra ett enda skit åt, det måste komma från regeringen som skär ner och skär ner och skär ner. Kriget kan inte utspelas vid min hoj med en hammare utan på en högre nivå och sålänge läget är som det är är det bara att facea det. Bor man i stockholm så kan man varje morgon tacka Smith & wesson för att hojen står kvar.

Frågan om det är pundarens fel att han är pundare är mitt svar nej, det är samhällets fel, vi är samhället, vi tar inte hand om problemen på rätt sätt.
När jag var liten och växte upp så meckade man moppe och trimmade och skaffade sig hobbys, idag drar ungarna runt i gäng, spelar tevespel där de dödar varandra oavbrutet i timtal. Vi har fängelser som är som lika gärna skulle kunna kallas fritidsgårdar. Det är bara att inse, om hojtjuven hade ett liv, något att leva för, någon som kanske brydde sig den dagen för 10 år sen det gick fel så kanske inte livet hade bestått av att sno hojar. Han gör säkert inte det för att det är det roligaste han vet, han gör det för att han kan göra det i ett laglöst samhälle.

Visst hjälper det att skjuta av alla hojtjuvar men till vilken nytta? Det skulle komma lika många igen. Marknad och efterfrågan.

Ställ politikerna mot väggen och fråga dem istället vad de tänker göra åt problemet, ingenting! Bra det ska jag komma ihåg nästan gång jag får säga mitt...den där enda gången vart fjärde år.

Kom inte dragandes med något trams att jag önskar få hojen snodd...yada...yada...yada...klass 7 premie...yada...yada. Jag har degat min klass 7 premie i 8 år och inte nyttjat den en enda gång. Det handlar om att jag är en hängiven hojåkare och vill åka hoj på sommaren. Blir hojen stulen så blir den, det är inget jag kan påverka mer än jag gör och blir den stulten på sommaren så kan jag inte åka hoj dvs jag blir utan hojåkning. Blir den stulen på hösten så spelar det hojåkningsmässigt ingen roll, jag kan ändå inte åka när det är snö. Primie? Försäkringsbolagen tar den summa det kostar, baserat på hur många hojar som själs osv osv. Jag prutar inte utan betalar snällt.

Innerst inne tror jag även att tjuven älskar sina barn...

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
freddexwing skrev:
Frågan om det är pundarens fel att han är pundare är mitt svar nej, det är samhällets fel, vi är samhället, vi tar inte hand om problemen på rätt sätt.

Initialt är det ens eget val, av fri vilja, nyfikenhet, dumhet eller okunskap, som gjorde att man började - som sen har dragit ner en i träsket.

Konsekvens, etik, moral och empati. "Huh? Vad e de?" Samhället kan man definitivt inte skylla på. Som förälder ska man inte låta fjortisen hänga nere på stan fram till klockan 4 på morgonen. Låtsas-döda framför datorn är också föräldrarnas val. Fler föräldrar borde läsa t.ex. Anna Wahlgren, när telningen är liten.

Det här är egentligen inget stort problem att förebygga, bara intresse och egagemang från föräldrarnas sida.

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Tja det bruka väl bli en 3 bågar i månaden för att dryga ut matkassan :7peta

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
nice! bra jobb.. önskar jag kunde sätta alla dessa prylar på mina oförsäkrade hojar!

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
andersbrink skrev:
Initialt är det ens eget val, av fri vilja, nyfikenhet, dumhet eller okunskap, som gjorde att man började - som sen har dragit ner en i träsket.

Konsekvens, etik, moral och empati. "Huh? Vad e de?" Samhället kan man definitivt inte skylla på. Som förälder ska man inte låta fjortisen hänga nere på stan fram till klockan 4 på morgonen. Låtsas-döda framför datorn är också föräldrarnas val. Fler föräldrar borde läsa t.ex. Anna Wahlgren, när telningen är liten.

Det här är egentligen inget stort problem att förebygga, bara intresse och egagemang från föräldrarnas sida.

Jupps håller helt med, päronen borde inte få skaffa ungar om de inte kan ta hand om dem, men även andra vuxna skolan, fritids osv borde ta mer ansvar... typ hela samhället. Om alla kunde inse lite att vi är en del i något som drabbar alla så kanske inte svenne-banan måste byta ramen på sin yzf1000 bara för att det blivit en liten bula i tro om att "det drabbar ingen fattig, bolagen har så mycket deg" utan inse att det är han som får dega det med. Precis som vi får dega som tjuven sitter på kåken. Så alternativet med en kall kula i pannbenet med räkningen till päronen är bra, vi slipper problemet och föräldrarna de rättmätiga som brustit i ansvar får dega kulan! ;)

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
Street triple..
jag tror att detta ämne har varit uppe flera gånger...
i samband med någon från forumet som misshandla en pundare som var i fullfart med att sno hans hoj..
Vet någon hur det gick för honom, åkte han in i finkan för att han misshandlade pundaren?

Last edited:

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
CBR900RR -96:a
Man behöver inte slå en hojtjyv....
Bara vara tydlig och använda allt teckenspråk man kan.
Då är det inte slag, utan just teckenspråk.
Jag menar, hur fasen skriker folk som inte kan prata???
Jo, med jävligt tydliga tecken! På ens eget sätt... :tummenupp

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
freddexwing skrev:
Kom inte dragandes med något trams att jag önskar få hojen snodd...yada...yada...yada...klass 7 premie...yada...yada.

Ja det var inget illa menat.
Trodde först du tillhörde den sorgliga skara som "får hojen stulen" på hösten när de inte får de pris de önskar för den.

Men så är det ju inte alls, ber om ursäkt om du tog illa upp.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati