Gustav1 skrev:
Jojo, men det blir ju dyrt.
Eller tänkte du låta de andra stackars klass-7åkarna betala?
Blir den snodd så blir den, men det är ju synd att önska den snodd..om man säger.
Handlar inte om att önska den snodd, precis som det inte handlar om att önska att man inte blir rånad. Snarare att acceptera att samhället vi lever i styrs av massmedia och kriminella. Nidbilden av ett vackert sverige utan våld är bara en bödeluva nerdragen för dina ögon. Såhär ser jag det, ger man sig in i leken får man leken tåla. Går jag ut till en tjuv som snor min hoj med en hammare går bara en av oss därifrån, är det jag så går jag rakt in på kåken, är det han så går han antagligen iväg tar en ny sil och snor en annan hoj.
De slaggprodukter av ett samhälle som tjuvar och annat pack är kan inte du som person göra ett enda skit åt, det måste komma från regeringen som skär ner och skär ner och skär ner. Kriget kan inte utspelas vid min hoj med en hammare utan på en högre nivå och sålänge läget är som det är är det bara att facea det. Bor man i stockholm så kan man varje morgon tacka Smith & wesson för att hojen står kvar.
Frågan om det är pundarens fel att han är pundare är mitt svar nej, det är samhällets fel, vi är samhället, vi tar inte hand om problemen på rätt sätt.
När jag var liten och växte upp så meckade man moppe och trimmade och skaffade sig hobbys, idag drar ungarna runt i gäng, spelar tevespel där de dödar varandra oavbrutet i timtal. Vi har fängelser som är som lika gärna skulle kunna kallas fritidsgårdar. Det är bara att inse, om hojtjuven hade ett liv, något att leva för, någon som kanske brydde sig den dagen för 10 år sen det gick fel så kanske inte livet hade bestått av att sno hojar. Han gör säkert inte det för att det är det roligaste han vet, han gör det för att han kan göra det i ett laglöst samhälle.
Visst hjälper det att skjuta av alla hojtjuvar men till vilken nytta? Det skulle komma lika många igen. Marknad och efterfrågan.
Ställ politikerna mot väggen och fråga dem istället vad de tänker göra åt problemet, ingenting! Bra det ska jag komma ihåg nästan gång jag får säga mitt...den där enda gången vart fjärde år.
Kom inte dragandes med något trams att jag önskar få hojen snodd...yada...yada...yada...klass 7 premie...yada...yada. Jag har degat min klass 7 premie i 8 år och inte nyttjat den en enda gång. Det handlar om att jag är en hängiven hojåkare och vill åka hoj på sommaren. Blir hojen stulen så blir den, det är inget jag kan påverka mer än jag gör och blir den stulten på sommaren så kan jag inte åka hoj dvs jag blir utan hojåkning. Blir den stulen på hösten så spelar det hojåkningsmässigt ingen roll, jag kan ändå inte åka när det är snö. Primie? Försäkringsbolagen tar den summa det kostar, baserat på hur många hojar som själs osv osv. Jag prutar inte utan betalar snällt.
Innerst inne tror jag även att tjuven älskar sina barn...