Snoris på bönpallen

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Jag har två pojkar som har åkt bak sen de var små ( inte samtidigt )och vi löser det med en sele som jag köpte på Touringbutiken den är som två skärp som sitter ihop med två karbinhakar. Om man skulle åka ikull så glider man isär då krokarna löser ut. Den yngsta har t.om. somnat utan problem...
Sedan kör vi mad riktig hjälm och rygg skydd till skolan på längre turer tog vi Hockey skydd ( armbåge, ben ) + vinteroverallen tills jag visste att de tyckte det var kul. Nu har de jackor och hela paketet.
Hade´

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jag skulle nog inte vilja vara liten och sitta mellan tanken och en förare på kanske 90 kg. Åtminstone inte ifall föraren skulle tvärbromsa och tryckas framåt mot tanken. :gnissla

gear

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2008
Hoj
no one
Men om vi återvänder till frågan, skulle nån reagera om du skjutsade på moped?
Om du kör sakta med mc i ett bostadsområde vad är det för skillnad....

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag skulle nog inte vilja vara liten och sitta mellan tanken och en förare på kanske 90 kg. Åtminstone inte ifall föraren skulle tvärbromsa och tryckas framåt mot tanken. :gnissla

Har du aldrig tvärbromsat? Om du har, klämde du sönder (p)ungen då?

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
Men om vi återvänder till frågan, skulle nån reagera om du skjutsade på moped?
Om du kör sakta med mc i ett bostadsområde vad är det för skillnad....

Inte så troligt eftersom så många redan gör det sedan scooterinvationen pga trängselskattens införande..och det går ju inte så fort...
Men en MC är ju STOR och FARLIG i mångas ögon oavsätt hur man kör den.

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
SportLovER vädrar onekligen en unken syn på livet och hur det levs. Du verkar rakt trist. Att inte bjuda småungarna sina på en liten repa i kvarteret när de tydligt visar att det är det enda de vill är bara facistiskt. Jag har tillmed med glömt hjälmen ibland..

Njahhh... SportLovER är en av de vettigaste snubbar jag träffat i motorcykelsverige... Dock måste jag i denna diskussion säga att även jag kör grabben (5 år) till dagis på hojen. Det är nog kanske 500 meter i villaområde som gäller och han har heltäckande kläder och cykelhjälm... och han är inte liiite stolt när kompisarna kollar på när han kommer! :yoparty :D

Jag kämpar hårt varje dag mot min trygghetsnarkomani när det gäller grabben och det här är ett litet steg på den vägen! :)

BTW... Han sitter framför mig (eller snarare ligger över tanken) med benen liksom över mina ben.

Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Njahhh... SportLovER är en av de vettigaste snubbar jag träffat i motorcykelsverige... Dock måste jag i denna diskussion säga att även jag kör grabben (5 år) till dagis på hojen. Det är nog kanske 500 meter i villaområde som gäller och han har heltäckande kläder och cykelhjälm... och han är inte liiite stolt när kompisarna kollar på när han kommer! :yoparty :D

Jag kämpar hårt varje dag mot min trygghetsnarkomani när det gäller grabben och det här är ett litet steg på den vägen! :)

BTW... Han sitter framför mig (eller snarare ligger över tanken) med benen liksom över mina ben.

Precis, han verkar ohyggligt vettig. Men det emotsäger inte min tes, eller hur.

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Precis, han verkar ohyggligt vettig. Men det emotsäger inte min tes, eller hur.

Sorry... Jag var inte tillräckligt tydlig. I vettig lade jag in rolig och trevlig och kör hoj precis lagom fort utan att det ska bli korkat. Mao ganska lik mig själv och jag lägger verkligen inte in människor som passar in på din beskrivning i min tolkning av vettig.

Tex låter jag aldrig grabben åka med utan hjälm och jag låter honom inte heller se mig köra utan hjälm, helt enkelt för att försöka få in det som en normal tanke att man ALLTID har hjälm när man åker hoj. Jag antar att jag också klassas som trist då enligt din beskrivning?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
normal tanke att man ALLTID har hjälm när man åker hoj. Jag antar att jag också klassas som trist då enligt din beskrivning?

Givetvis är hjälm på skallen självklart OFTAST.

Och eftersom du saknar din polares rabiata inställning till ungar på hojen så verkar du automatiskt roligare.

Terra Pefften

Borrarn
Gick med
16 Aug 2008
Hoj
-08 R1200GS
Varför skall du ha med 3 1/2 åringen på hojen?? För din tillfredsställelse el barnets? Låter så JÄVLA dumt i mina öron så det finns inte krångla upp en unge som man inte kan sätta säkert för att frakta denna 5 km till dagis
Mitt bästa råd till dig är var smart och lämna barnet hemma...Kör man med småttingar så fuskar man säkert med bra klädsel och skydd, kan du förlåta dig själv el barnets mor om något händer:confused: Behöver du fordon, ta cykeln, trots allt säkrare, ta bussen el köp dig en skitbil, gå upp tidigare och promenixa istället om enda anledningen är för att skjutsa till dagis.

BRA DÄR!!!!!!!!!!
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

RacerBarber

racerbarber
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
ducati monster s4r 2004 zxr750 92
vi ä ju lite trygghetsnarkomaner i sverige, funkar ju i andra länder me typ hela familjen

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
Fanns en pajas här i stan som hade spännt fast en sån röd barnstol som man sätter på pakethållaren på vanliga cyklar på sin mc.
Lär ju inte vara en höjdare att vara fastspänd på hojen när man vurpar/krockar.
Jag skulle nog inte vilja skjuta min grabb så.

Skulle du vilja skjuta din grabb överhuvudtaget? :confused:

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Har för mig att jag läste i körkortsboken(har tagit körkort precis) att de måste vara minst 18 år. Men är dock inte helt säker...

För att skjutsa på en 125a måste man vara 18, kanske det du blandar ihop med. Upp till en viss ålder behövs dock inte MC-hjälm som tidigare i tråden vart skrivet, dock en lämplig huvudbonad, t.ex. cykelhjälm. :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...