Snorungar som slåss...

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Tysken skrev:
Förbjud fotboll


Bästa förslaget på länge. Mest en massa skador som kostar samhället miljarder. nä satsa på motorsport, mycket mindre skador och så går det ju åt drivmedel som staten tjänar pengar på.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Många uppfattar mitt förslag att förbjuda fotboll som ett skämt eller en provokation men jag är faktiskt helt seriös, kanske inte så drastiskt som ett förbud men väl publikfria matcher.
Jag blir vansinnig varje gång jag ser polisinsatsen vid Råsunda, derby efter derby. Det är DU och jag som betalar kalaset, och det är inte billigt... Borde ju rimligtvis vara den arrangerande klubben som står för fiolerna.

Lek med tanken, om t.ex Roadracing- eller Motocrossevenemang drog till sig 10.000 busar som krävde polisinsatser i miljonklassen + bråk och skadegörelse, hur länge skulle dessa arrangemang få hållas?
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Tysken skrev:
Många uppfattar mitt förslag att förbjuda fotboll som ett skämt eller en provokation men jag är faktiskt helt seriös, kanske inte så drastiskt som ett förbud men väl publikfria matcher.
Jag blir vansinnig varje gång jag ser polisinsatsen vid Råsunda, derby efter derby. Det är DU och jag som betalar kalaset, och det är inte billigt... Borde ju rimligtvis vara den arrangerande klubben som står för fiolerna.

Lek med tanken, om t.ex Roadracing- eller Motocrossevenemang drog till sig 10.000 busar som krävde polisinsatser i miljonklassen + bråk och skadegörelse, hur länge skulle dessa arrangemang få hållas?

Jo, just så drastiskt som ett förbud ska det vara :tummenupp .
 

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
Ja! Självklart ska klubben betala. Det är en JÄTTEBRA idé.








Och vi som åker hoj i Stockholm på onsdagar ska betala för polisinsatserna som krävs för att skydda allmänheten från oss på brostugan och sveavägen... :va
 

Coola Ola

Guest
Baby-ninja skrev:
Ja! Självklart ska klubben betala. Det är en JÄTTEBRA idé.

Och vi som åker hoj i Stockholm på onsdagar ska betala för polisinsatserna som krävs för att skydda allmänheten från oss på brostugan och sveavägen... :va

Nej, inte bara klubben förstås. De som kommer o kollar på matchen får förstås vara med och betala genom höjda biljettpriser. Fast är det publiklösa matcher så behöver förstås ingen betala :tummenupp
 

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
Coola Ola skrev:
Nej, inte bara klubben förstås. De som kommer o kollar på matchen får förstås vara med och betala genom höjda biljettpriser. Fast är det publiklösa matcher så behöver förstås ingen betala :tummenupp

Hojfria hojonsdagar...? :va
 
Last edited:

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Vaxholm
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Fotboll är för pöbeln. Efter att den tråkiga matchen är slut så blåser firmorna upp sina fjädrar och går och puttar lite på det andra lagets supportrar samtidigt som dom försöker sjunga i kör eller nåt. Patetiskt att se. :kocko
 

RAVESMURF

Var är min bensindunk?
Gick med
27 Sep 2003
Ort
hemma
Hoj
En norsk DBS med reflexer och dynamo
fotboll? är det den sporten när man springer omkring på is med skenor på fötterna??????

slåss? dom där grabbarna slogs ju inte? dom bara viftade med armarna som helikoptrar och skrek fula ord????

vad diskuterar vi egentligen?

på den gamla goda tiden då slogs vi i religionens namn, idag för fotbollens...om några år kanske vi har 2 lag, apple och microsoft, då kanske vi kastar datavirus på varandra med 3.5 tums disketter och skickar fula mail till varandra, vem vet?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top