Snow-Trac

yammie

Nipple sucker
Gick med
16 Dec 2004
Hoj
RD350/Buell
undrar om dom står kvar ett gäng sånna vid lofsdalens turistbyrå fortfarande.. dom hadde sånna å körde follk upp till våffelstugan.. var många år sen jag va där nu då skoteråkandet e helt obefintligt..

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Som Ö-viking är det förstås Hägglunds BV206 som gäller. :yoparty Åkte/körde mer som barn än i lumpen.

1085551537_12.BV-206.jpg

Saatan, nu ryckte det allt lite i baugetten....Körde en sån i lumpen! Och...brände ner en sån i lumpen. Den "AFSE:n" var inte att leka med, fanjunkarn/inflationslöjtnanten var lite blek om nosen då...Gick åt krejjer för fyra mille i den brasan.:D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag kan fylla i att jag tolkat bakom en sån i edsåsdalen och upp till renfjället, men vi såg bara renar. Att få se myskoxar ser jag som ett jävla privilegium då det i dagsläget borde vara sveriges mest sällsynta djur ? Många här inne vet nog inte ens vad det är.

Som du kanske redan sett så finns dom till salu, jag har sett annonser ibland sen såg jag nu att man även kunde hyra dom förstår jag dig rätt så är tjusningen även att få skruva och pillra på dom så att hyra en är kanske inte lika kul då.

Ja det var fascinerande djur att se. Såg ut som en varelse som överlevt istiden. De kanske de har gjort också :va

Det olika myskoxflockarna traskade runt och var ibland i Norge och ibland i Sverige minns jag.

Men jag tror att de finns kvar, men det skrevs mer i media om dem på 70 och 80-talet kanhända.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ja det var fascinerande djur att se. Såg ut som en varelse som överlevt istiden. De kanske de har gjort också :va

Det olika myskoxflockarna traskade runt och var ibland i Norge och ibland i Sverige minns jag.

Men jag tror att de finns kvar, men det skrevs mer i media om dem på 70 och 80-talet kanhända.
Inavlade afterskiboots.
För något år sedan skulle det importeras nya myskoxar emedan den stam vi har i Sverige/Norge håller på att duka under pga. inavelsgraden.
Vet inte hur det gick.

Tycker att man kan satsa pengar på att införa visenten som frilevande art i Sverige.
Till exempel i kungsan.
eb6.jpg

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Inavlade afterskiboots.
För något år sedan skulle det importeras nya myskoxar emedan den stam vi har i Sverige/Norge håller på att duka under pga. inavelsgraden.
Vet inte hur det gick.

Tycker att man kan satsa pengar på att införa visenten som frilevande art i Sverige.
Till exempel i kungsan.

Fast jag tycker inte att myskoxarna har ngt gemensamt med moonboots. De sistnämda är ju släta, michenilgubbeliknande, skrikiga och korviga. Sjukt fula. Som en naken nutidsmänniska.

moonboots.jpg

Myskoxen är ju en härdig, långhårig och skönt robust varelse vad jag kommer ihåg.

myskoxar_KJ.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Den enda art som idag överlever i den karga kungsan är väl typ lattemamman med sådandär buggaboo barnvagn.....

Än så länge...

Vänta bara tills dom börjar stänga trencaféer i lågkonjukturens spår, då kommer du att få se dom sicksacka gågatan fram i sitt sökande efter latte.

Ett fåtal kommer att överleva i bilhallar och bensimackar där det finns latteautomater, men arten i stort kommer att gå under.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Fast jag tycker inte att myskoxarna har ngt gemensamt med moonboots. De sistnämda är ju släta, michenilgubbeliknande, skrikiga och korviga. Sjukt fula. Som en naken nutidsmänniska.

moonboots.jpg

Myskoxen är ju en härdig, långhårig och skönt robust varelse vad jag kommer ihåg.

myskoxar_KJ.jpg

Historielösa slyngel.
Kommer du inte ihåg after-ski bootsen?
Ihjältrampade marsvin?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Historielösa slyngel.
Kommer du inte ihåg after-ski bootsen?
Ihjältrampade marsvin?

Jo, men det var ju inte moonboots. :D
Jag har förstås inte haft några moonboots, bara knuffat in rikemansungarna som hade moonboots i skolans taggbuskar.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jo, men det var ju inte moonboots. :D
Jag har förstås inte haft några moonboots, bara knuffat in rikemansungarna som hade moonboots i skolans taggbuskar.
Det var inte jag som drog in moonbootsen i diskussionen.
Afterskiboots FTW!
Har haft båda delar.
Har man vuxit upp i skotskrutiga hängslebyxor av ylle och platåträskor så skäms man inte för något.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ja, jeflar vilket påhitt att man skulle ha exta höga träskor som man vrickade fotlederna i hela tiden. Funka inge bra att springa i. :näsblod
De flög som gråsparvar i luften när man retat upp brorsan.
Grunden i småländskt självförsvar = Sparka av tofflorna och spring till skogs.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Grunden i småländskt självförsvar = Sparka av tofflorna och spring till skogs.

:rofl

hur går det jörgen, du ska inte slå till på den där som guw hittade? var väl precis en sån?:)

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Nu ska jag sluta förstöra Jörgens nostalgiska tråd.
Precis. Det var inte direkt uppskjutning av interkontinentala kärnvapenmissiler som stod på dagordningen.

http://www.snow-trac.com/
Som sagt var VW-motoriserad. Ganska så häftig liten maskin.

hur går det jörgen, du ska inte slå till på den där som guw hittade? var väl precis en sån?:)
Lugn du. Nästa gång det är "snökaos" i Stockholm så kommer man kunna se när han sladdar omkring på Stureplan med en vässad och pimpad Snow-Trac. :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...