yammie
Nipple sucker
undrar om dom står kvar ett gäng sånna vid lofsdalens turistbyrå fortfarande.. dom hadde sånna å körde follk upp till våffelstugan.. var många år sen jag va där nu då skoteråkandet e helt obefintligt..
Som Ö-viking är det förstås Hägglunds BV206 som gäller. Åkte/körde mer som barn än i lumpen.
Jag kan fylla i att jag tolkat bakom en sån i edsåsdalen och upp till renfjället, men vi såg bara renar. Att få se myskoxar ser jag som ett jävla privilegium då det i dagsläget borde vara sveriges mest sällsynta djur ? Många här inne vet nog inte ens vad det är.
Som du kanske redan sett så finns dom till salu, jag har sett annonser ibland sen såg jag nu att man även kunde hyra dom förstår jag dig rätt så är tjusningen även att få skruva och pillra på dom så att hyra en är kanske inte lika kul då.
Inavlade afterskiboots.Ja det var fascinerande djur att se. Såg ut som en varelse som överlevt istiden. De kanske de har gjort också
Det olika myskoxflockarna traskade runt och var ibland i Norge och ibland i Sverige minns jag.
Men jag tror att de finns kvar, men det skrevs mer i media om dem på 70 och 80-talet kanhända.
Inavlade afterskiboots.
För något år sedan skulle det importeras nya myskoxar emedan den stam vi har i Sverige/Norge håller på att duka under pga. inavelsgraden.
Vet inte hur det gick.
Tycker att man kan satsa pengar på att införa visenten som frilevande art i Sverige.
Till exempel i kungsan.
Tycker att man kan satsa pengar på att införa visenten som frilevande art i Sverige.
Till exempel i kungsan.
Den enda art som idag överlever i den karga kungsan är väl typ lattemamman med sådandär buggaboo barnvagn.....
Fast jag tycker inte att myskoxarna har ngt gemensamt med moonboots. De sistnämda är ju släta, michenilgubbeliknande, skrikiga och korviga. Sjukt fula. Som en naken nutidsmänniska.
Myskoxen är ju en härdig, långhårig och skönt robust varelse vad jag kommer ihåg.
Historielösa slyngel.
Kommer du inte ihåg after-ski bootsen?
Ihjältrampade marsvin?
Det var inte jag som drog in moonbootsen i diskussionen.Jo, men det var ju inte moonboots.
Jag har förstås inte haft några moonboots, bara knuffat in rikemansungarna som hade moonboots i skolans taggbuskar.
Ja, jeflar vilket påhitt att man skulle ha exta höga träskor som man vrickade fotlederna i hela tiden. Funka inge bra att springa i.Har man vuxit upp i skotskrutiga hängslebyxor av ylle och platåträskor så skäms man inte för något.
De flög som gråsparvar i luften när man retat upp brorsan.Ja, jeflar vilket påhitt att man skulle ha exta höga träskor som man vrickade fotlederna i hela tiden. Funka inge bra att springa i.
Grunden i småländskt självförsvar = Sparka av tofflorna och spring till skogs.
Precis. Det var inte direkt uppskjutning av interkontinentala kärnvapenmissiler som stod på dagordningen.Nu ska jag sluta förstöra Jörgens nostalgiska tråd.
Lugn du. Nästa gång det är "snökaos" i Stockholm så kommer man kunna se när han sladdar omkring på Stureplan med en vässad och pimpad Snow-Trac.hur går det jörgen, du ska inte slå till på den där som guw hittade? var väl precis en sån?
Sen finns det ju större grejjer också.
Den här tex, oanvänd:
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS