Snubbe köpte min Cagiva, nu ligger den falskt ute på blocket?

HALLON1975

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2007
Hoj
Yamaha XT600E, Ducati Monster 750
Det är väl schyst att han påpekar detta om någon av oss skulle vara intresserade av hojen!?
Sen kan jag väl hålla med om att nya ägaren har all rätt i världen att försöka få ut så mycket som möjligt för cykeln.

MBN_MAN

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
Yamaha TTE 1996
Nja. Låt mig förklara mig.

Redan från början när jag sålde den var jag lite skev till det. Jag har haft hojjen i två år och det ska sägas att det krävs MÅNGA timmar att hålla den normalt funktionell. Dock gjorde dess utseende och köregenskaper ihop med att den är ganska unik i Sverige (med originalskick och allt), att jag och min far kämpade med den och till slut fick vi den att hålla i ett helt halvår utan större missöden.

När jag sedan grejjat mellankortet åkte ju annonsen ut direkt och jag tänkte att hoppas det kommer nån bra kille som förstår sig på det här. En månad gick och det hade fortfarande inte kommit nån för att titta på den, så jag var väldigt desperat. När sedan den här snubben dök ville jag inget hellre än att sälja.

Problemet var att killen som kom (och som nu ska sälja den) var inte direkt någon begåvningsreserv. I flipp-flopp och shorts kom han och skröt om hur han skulle trimma och lacka om den, så jag var skitnära på att inte sälja den. Men när pengarna togs fram insåg jag att det är nu eller aldrig liksom, och jag var tvungen att sälja den. Ångern kom direkt, men det kändes ändå skönt att bli av med den.

Sedan ser man skönheten ligga på blocket efter blott 2 månader med hutlöst pris och en möjlig bluffning.. då blir man lite sne.

Någon frågade om den var sjuväxlad, och svaret är Ja. Har fortfarande inte vant mig med sexväxlat:huvet

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Du vet det handlar om en hoj va? Saker o ting kommer o går. Du sålde den o han har rätt till att göra precis som han vill med den. Hur mycket arbete ni än la ner. Visst det svider o se sin pärla försvinna men fortfarande, den är någon annans nu. Så antingen köper du tillbaka den o ställer den i vardagsrummet eller så låter du den nya ägaren göra som han vill och du går vidare med ditt liv.

Lovar dig, det är itne första gången du kommer få krossat hjärta. :)

Redan från början när jag sålde den var jag lite skev till det. Jag har haft hojjen i två år och det ska sägas att det krävs MÅNGA timmar att hålla den normalt funktionell. Dock gjorde dess utseende och köregenskaper ihop med att den är ganska unik i Sverige (med originalskick och allt), att jag och min far kämpade med den och till slut fick vi den att hålla i ett helt halvår utan större missöden.

När jag sedan grejjat mellankortet åkte ju annonsen ut direkt och jag tänkte att hoppas det kommer nån bra kille som förstår sig på det här. En månad gick och det hade fortfarande inte kommit nån för att titta på den, så jag var väldigt desperat. När sedan den här snubben dök ville jag inget hellre än att sälja.

Problemet var att killen som kom (och som nu ska sälja den) var inte direkt någon begåvningsreserv. I flipp-flopp och shorts kom han och skröt om hur han skulle trimma och lacka om den, så jag var skitnära på att inte sälja den. Men när pengarna togs fram insåg jag att det är nu eller aldrig liksom, och jag var tvungen att sälja den. Ångern kom direkt, men det kändes ändå skönt att bli av med den.

Sedan ser man skönheten ligga på blocket efter blott 2 månader med hutlöst pris och en möjlig bluffning.. då blir man lite sne.

Någon frågade om den var sjuväxlad, och svaret är Ja. Har fortfarande inte vant mig med sexväxlat:huvet

MBN_MAN

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
Yamaha TTE 1996
Haha. Kanske skriver lite för romantiskt verkar det som. Skrev väl främst för att varna, men lite arg är jag ju allt. Men det är som ni säger, bara glömma skiten..

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Ångern kom direkt

Jag känner igen mig i det! :krama

Samma ångest som att köpa är det att sälja, fast tvärt om. :tungan

Fan jag grät när vår Saab 95'a rullade bort mot horisonten. :(
6.jpg

Dock inte när den här försvann
CB500_B.jpg

och kom tillbaka så här
CB500_C.jpg

Ibland e man lit konsti. :va
Sorry ot´n.
Bit ihop och var en man! :yoparty

/E

MC Doktorn

Guest
Det är väl det tilltänkta köpare i 15-16 års åldern ser som viktigaste faktan...

Jäkla fult om inte annat, men bluffen synas ju väldigt lätt om man kollar upp hojen lite innan köp som jag antar att de flesta gör?
Sen är jag också mycket tveksam att han nu skulle lyckas få i närheten av 18 papp för den. Man får en Cagiva Mito för mindre pengar med nyare modell om man söker lite. Kidsen är ju inte dumma.

T ex: http://www.blocket.se/stockholm/Cagiva_Mito_30030752.htm?ca=13&w=3

Men ärligt vem skulle inte vilja ha en repsol Zündapp, den ser ut att göra 150 stillastående :3freak

28000 :banana

Med dellårto förgasare :fakta

9371310044.jpg

http://www.blocket.se/gavleborg/Zundapp_ks_50_Repsol_30037612.htm?ca=12&w=3

Last edited:

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....

Vill du varna någon så posta i 125cc forumet:) "notch, notch" du vet, för hundratjugofemmor...

Förövrigt, vem fan är du att hacka på killen som kommer tjäna en tioribba på ditt gamla härke:tungan

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
BLA BLA BLA MASSA DRAVEL!!!!:D

första flickvännen , bilen , hojen etc. e ju lite svårt att skiljas från...:kär för egen del så har jag haft "ihjäl" alla mina 1:a "ex" utom utom 1:a flickvännen...:D

1:a bilen (Volvo 240 GL -86) voltade jag i 150-160 blås 5-6 varv rakt in i ett träd...:rullandeu

1:a hojen (R1:a) "frontade" jag in i sidan på en bil...:kryckor

för övrigt så tror jag att TS har "boarderline" eller nåt... då brukar man få svårt att släppa sina "EX"!!!!

mvh.T

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Wow, du är mer kär i hojen än vad jag nånsin har varit i någon tjej! Men du kommer över det. Jag är helt säker på att du kommer finna tvåhjulig kärlek senare i livet - men ens första har alltid en speciell plats i hjärtat, hur den än må vara! (funderar själv på att importera min!)

:krama

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
första flickvännen , bilen , hojen etc. e ju lite svårt att skiljas från...:kär för egen del så har jag haft "ihjäl" alla mina 1:a "ex" utom utom 1:a flickvännen...:D

1:a bilen (Volvo 240 GL -86) voltade jag i 150-160 blås 5-6 varv rakt in i ett träd...:rullandeu

1:a hojen (R1:a) "frontade" jag in i sidan på en bil...:kryckor

för övrigt så tror jag att TS har "boarderline" eller nåt... då brukar man få svårt att släppa sina "EX"!!!!

mvh.T

även om du inte hade ihjäl din 1:a flickvän så erkänn att tanken slog dig andra dagen efter celibatsbrytardagen när estrella och dansar med vargar kom fram.
annars är du konstig:)

Men ärligt vem skulle inte vilja ha en repsol Zündapp, den ser ut att göra 150 stillastående :3freak

28000 :banana

Med dellårto förgasare :fakta

9371310044.jpg

http://www.blocket.se/gavleborg/Zundapp_ks_50_Repsol_30037612.htm?ca=12&w=3

passar ju pedrosas längd som handsken,undrar om han tar barn biljett på bio eller betalar fullt btw...

Last edited:

Jonthengberg

Fullt ös
Gick med
1 Sep 2010
Hoj
Suzuki GSX-S750 2019 & KTM 640 SM 2004
Vet hur det är att sälja sina pärlor.. :3freak

Har också en Freccia. Planerar inte på att sälja den, är ju så skön att köra :yoparty

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
även om du inte hade ihjäl din 1:a flickvän så erkänn att tanken slog dig andra dagen efter celibatsbrytardagen när estrella och dansar med vargar kom fram.
annars är du konstig:)

ha ha...:D jag har en "förkärlek" att ALLTID vara den personen som lämnar in "ägarbytet" först... :D

enda vändan man blir lack e väl om exet kommer dragande på en "djungel-skogs-turk" som man lackar lite...

när tjejen ser att man har E-kontakt.se på "favoriter" igen på "Explorer" så fattar hon att det e dags o packa väskan för nu e "kärleksmånaden" slut o kärringen ska ut...:D

kul me ett par nya:tuttar i nån vecka... , man tröttnar ju fast tjejen har snyggt :trixie..., tjejen borde ju fatta att det e nåt fel när man ALLTID ber hemma ställa sig så här i sänghalmen:arsele

mvh.T

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Ang. Annonsen hade han skrivit fel pris. Fick inget reg. nr dock så jag köper ej.

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Mejlade honom och frågade om regnummer och fick till svar:

"Hey!!!

Jag skrev fel på annonsen.
Men den är i gott skick.
Inga konstigheter.
Priset var felskrivet."

Undra vad han vill ha för den då.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...